العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 07-06-2011, 08:57 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: ليه احنا رافضين العفو ؟؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فادى مشاهدة المشاركة

مبارك نفسه يرفض العفو لأن فى العفو ادانة,
مبارك رجل شجاع و قوى و لم يهرب مثل بن على و قرر مواجهة مصيره و الدفاع عن بلاده و تاريخه و كانت الفرصة امامه سانحة ليعيش ملكا فى السعودية أو الامارات أو عمان أو الكويت لكنه أقسم ان يعيش و يموت على أرض وطنه,
رغم انه يعلم ان محاكمته سوف تجرى تحت ضغط شعبى و اعلامى, و هى محاكمة غير معترف بها دوليا و لا انسانيا فلا يمكن ان تصدر حكما تحت الضغط و التهديد الشعبى هذا منافى لكل مواثيق حقوق الانسان و النيابة تبحث و تنقب و لا تجد شيئا.

ما كفايا بقا الاسطوانه المشروخه بتاعت هو مهربش زي بن علي وزي القذافي والكلام اللي بيحرق دم الشهداء والمعزبين في عهده

ان ارهنك اما كنت انتا وكل اللي بيدافعوا عنه كانو عايشين في خيره ولما غار في داهيه مبقتوش عارفيين تعيشوا

وعلي فكرة انتا ضحكتني اوي بموضوع ان النيابة تبحث وتنقب ولا تجد شئ ده علي اساس ان النيابة فقدت الحواس الخمس ده الاعمي عارف هو كان عامل ايه في البلد

وعلي فكرة انتا المفروض تدعي ان القضاء هو اللي يحكم عليه لان لو طلع منها كل اللي كانو في ميدان التحرير هما اللي هيتصرفوا وساعتها كلمة الشعب هيه اللي هتمشي

انتا كل يوم بتثبتلي قد ايه احنا كنا علي حق

وعلي فكرة بردك خلي بالك ان المرء يحشر مع من احب يعني مش هتتحشر معاه في شرم لحسن تكون انتا والكام واحد بتاع احنا اسفين يا مخلوع هتروحو تقعدوا معاه في شرم

وبعدين ايه اللي هيخليه يروح يقعد في السعودية ويسيب الاثار والدهب والخير اللي في البلد ديه لمين ماهو مينفعش يبقي جنب الحرم واحد حرامي ماصص دم شعبه يخاف يتوب ولا حاجه

وان شاء الله امنيته هتتحقق وهيموت علي ارض الوطن بالقانون مش بمزاجه
قديم 07-06-2011, 01:40 PM
الصورة الرمزية momen_bondok
momen_bondok momen_bondok غير متواجد حالياً

من انا؟: أنا الفقيـرُ إلـى ربِّ السمـواتِ أنا المُسيكِينُ فى مجموع حالاتـي
التخصص العملى: فى مجال السياحه ( رحلات حج وعُمرة )
هواياتي: البرمجة , ما يخص السيارات , الكمبيوتر, الزراعة

momen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

ما كفايا بقا الاسطوانه المشروخه بتاعت هو مهربش زي بن علي وزي القذافي والكلام اللي بيحرق دم الشهداء والمعزبين في عهده

ان ارهنك اما كنت انتا وكل اللي بيدافعوا عنه كانو عايشين في خيره ولما غار في داهيه مبقتوش عارفيين تعيشوا

وعلي فكرة انتا ضحكتني اوي بموضوع ان النيابة تبحث وتنقب ولا تجد شئ ده علي اساس ان النيابة فقدت الحواس الخمس ده الاعمي عارف هو كان عامل ايه في البلد

وعلي فكرة انتا المفروض تدعي ان القضاء هو اللي يحكم عليه لان لو طلع منها كل اللي كانو في ميدان التحرير هما اللي هيتصرفوا وساعتها كلمة الشعب هيه اللي هتمشي

انتا كل يوم بتثبتلي قد ايه احنا كنا علي حق

وعلي فكرة بردك خلي بالك ان المرء يحشر مع من احب يعني مش هتتحشر معاه في شرم لحسن تكون انتا والكام واحد بتاع احنا اسفين يا مخلوع هتروحو تقعدوا معاه في شرم

وبعدين ايه اللي هيخليه يروح يقعد في السعودية ويسيب الاثار والدهب والخير اللي في البلد ديه لمين ماهو مينفعش يبقي جنب الحرم واحد حرامي ماصص دم شعبه يخاف يتوب ولا حاجه

وان شاء الله امنيته هتتحقق وهيموت علي ارض الوطن بالقانون
مش بمزاجه

بسم الله الرحمن الرحيم
سؤال على بال كل شاب أو رجل يُريد أن يتزوج
كيف اختار الزوجة التي ستظل معي طوال العمر
اوووووووعة تفكر كتير شاهد هذة الحلقة وبأذن الله تأخذ القرار الأخير
وذلك مع فضيلة الشيخ أبي إسحاق الحوينى
الحلقة بجد راااااااائعة والله
طبعا الحلقة (مرئية) وبمساحة خيالية
قديم 12-06-2011, 06:50 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute

مش فاهم ازاى كنت عايش فى خيره؟! كان مبارك بيصرف عليا مثلا؟! و لا كنت شغال عنده؟!
انا لا عمرى سرقت و لا اخدت رشوة و لا خلافه, و لا لى واسطة و لا ليا معارف معرفش امين شرطة حتى!! و لا حتى كنت فى يوم حزب وطنى.
يا ريت بس تسيبك من مبارك و الحكاية دى كلها و تفهمنى ازاى انا عايش فى خيره؟!
و بلاش اسطوانة اصل الفقر و التعذيب فى عهده لأنى كنت عايش برضو فى عهد مبارك و كلنا نعرف ان الوضع لم يكن بهذا السوء, و الخوف كل الخوف ان نترحم على عهد مبارك.

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى

التعديل الأخير تم بواسطة فادى ; 12-06-2011 الساعة 06:55 PM
قديم 12-06-2011, 08:32 PM
attef1 attef1 غير متواجد حالياً

attef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant future

مبارك نفسه يرفض العفو لأن فى العفو ادانة,
مبارك رجل شجاع و قوى و لم يهرب مثل بن على و قرر مواجهة مصيره و الدفاع عن بلاده و تاريخه و كانت الفرصة امامه سانحة ليعيش ملكا فى السعودية أو الامارات أو عمان أو الكويت لكنه أقسم ان يعيش و يموت على أرض وطنه,
رغم انه يعلم ان محاكمته سوف تجرى تحت ضغط شعبى و اعلامى, و هى محاكمة غير معترف بها دوليا و لا انسانيا فلا يمكن ان تصدر حكما تحت الضغط و التهديد الشعبى هذا منافى لكل مواثيق حقوق الانسان و النيابة تبحث و تنقب و لا تجد شيئا.

دائما القلوب الصافيه ترى الحقيقه بوضوح

و الخوف كل الخوف ان نترحم على عهد مبارك.
استاذ فادى
اعتقد ان الله يريد بنا وبمبارك كل الخير بمقارنة وضعنا بمن حولنا هاتكتشف اننا فى نعمه كبيره
وان كان بطل اكتوبر تنحى فهو سلمنا الى ابطال اكتوبر يقودون خير اجناد الارض بنجاح كبير
ورجال اكتوبر هم من يقودون السفينه ومخابراتنا العامه شايفه شغلها على اكمل وجه وامن الدوله ايضا
مبارك كان حريص على تقوية اعمدة الدوله الرئيسيه لدرجة ان المجلس الاعلى للقوات المسلحة
انحاز الى مطالب الشعب المشروعة فى مواجهة قائدهم الاعلى مما يعنى ان مبارك اختار المخلصين على الموالين
اما العيال فتستنزفهم الدوله فيما ليس لهم به علم كملف النيل مثلا ذلك بالاضفة الى غبائهم فهم كمن يخرب بيته بيديه :w6w2 005041122473461:w6w200504 1122473461
لكن محدش فاضى يشوف الحقيقه مشغولين فى عد نجوم الضهر ومعرفة كم ينوب كل واحد من هذا السراب؟؟
مع تشغيل الاسطوانات المشروخه بتاعت دم الحشاش والمساجين وخلافه (ربنا يرحم الاموات )
لذلك متقلقش الله خير حافظا وهو ارحم الراحمين
قديم 12-06-2011, 09:32 PM
الصورة الرمزية momen_bondok
momen_bondok momen_bondok غير متواجد حالياً

من انا؟: أنا الفقيـرُ إلـى ربِّ السمـواتِ أنا المُسيكِينُ فى مجموع حالاتـي
التخصص العملى: فى مجال السياحه ( رحلات حج وعُمرة )
هواياتي: البرمجة , ما يخص السيارات , الكمبيوتر, الزراعة

momen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond repute

و بلاش اسطوانة اصل الفقر و التعذيب فى عهده لأنى كنت عايش برضو فى عهد مبارك و كلنا نعرف ان الوضع لم يكن بهذا السوء, و الخوف كل الخوف ان نترحم على عهد مبارك.

التعذيب والاهانة والفقر فى عهد مبارك اصبح من الاسطوانات (سبحان الله)

والله لن اتكلم إليك بعض النماذج من الذل والتعذيب

اتدرى ما هذا الفيديو انة طالب فى اكاديمية مبارك يتدرب على ما شاهدت

باى ذنبِ ضُربت

طبعا هذا الفيديو تكاد تبكى وانت تشاهده

لا تعليق واترك إليك يا استاذ فادى التعليق ؟؟؟؟؟

بسم الله الرحمن الرحيم
سؤال على بال كل شاب أو رجل يُريد أن يتزوج
كيف اختار الزوجة التي ستظل معي طوال العمر
اوووووووعة تفكر كتير شاهد هذة الحلقة وبأذن الله تأخذ القرار الأخير
وذلك مع فضيلة الشيخ أبي إسحاق الحوينى
الحلقة بجد راااااااائعة والله
طبعا الحلقة (مرئية) وبمساحة خيالية

التعديل الأخير تم بواسطة momen_bondok ; 12-06-2011 الساعة 09:54 PM