العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 29-07-2012, 02:20 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قصة الرجل الذي تسلل تحت منصة عبدالناصر

لكن اللى يخش يقل ادبه ويتطاول على الناس ويرميهم بالباطل اكيد الكلام معاه مش هيفيد بالعكس هيقل من قيمة الكل والكل فى غناء عنه

اما بقا عن كلامك الجميل ده
اللهم انى صائم اللهم انى صائم
انا ولا غلط فيك ولا قليت فى ادبى ولا تطاولة
واللى باقى فى المنتدى عارف مين اللى محترم ومين اللى مش محترم
مين اللى بيقبل رقى الاخر ومين اللى بيوقف وبيشطب عضويات
عموما ده فى الاول وفى الاخر منتداك وانته حر تديره زى ما انته عايز
وانا لما قلتلك الكلام اللى فات فمكنتش اقصد الاساءه بيك
انا بوضحلك ان كل واحد وليه اخطائه محدش فينا نبى ولا ملاك
ورمضان كريم
صلى بينا على النبى يا عم كومندا

انت دلوقتى غلط فيا اهوه فى وسط الكلام ... وعلى كلامك بقى انا المفروض اخش اشتم واغلط واوقفك بس ده مش صح ولا ده اللى بيحصل

انت لما سألتنى الصبح عن الناس اللى بتتوقف قولتلك اللى بيقل ادبه بيتوقف صح ؟
طيب انت قليت ادبك ...لا .. طيب اخدت الكلام على نفسك ليه ؟
انت قبل البوست ده بدقائق كنت لسه واقف عضو لسه مسجل من اسبوع ومبيعملش حاجة غير انه ينقل اخبار صفحات الاخوان وياريت على كده وبس نازل تريقة وقله ادب على من يعتبرهم خصومة السياسين

طيب ده كده نموذج صحى نرحب بيه فى المنتدى !!!

طيب لما تبقى بتكلم واحد فى عن البرادعى وحزب الدستور اللى غالبية الناس مش هقول كلهم بيحترموه ويخش يقولك ده قصر ديل ...
ده كده قليل الادب ولا لاء
هو يعنى فاكر انه لما يقول قصر ديل مفيش حد هيشده من ديله هو ويقوله يا كلب يا ابن الكلب احترم نفسك

بتحصل طبعاً والنتيجة اننا تانى يوم نلاقى شكوى وغالباً بنضطر نوقف اللى قال يا كلب يا ابن الكلب ونسيب اللى بداء وعلق بسخافة وقله ادب واستفزاز فى الاول

هل ده صح او ديه عدالة !!

هل النوعية ديه اللى تقصدها بكلامك انهم ناس محترمين او كويسين ؟؟؟

معتقدش ابداً

علشان كده قولتلك اللى بيقل ادبه وخاصة فى المواضيع السياسية والهامة اللى زى ديه احسن حاجة يتم التعامل معاه بالطرد مباشره
لان لما ده مش بيحصل الخناقات بتستمر وبنخسر اعضاء اكتر واكتر
وعلشان كده قولتلك ان اللى زى ده محدش عايزة اصلاً وكلنا فى غنا عنه

على فكره انا كصاحب منتدى زى ما بتقول ولا اى حد ادارى حتى سهل اوى نحافظ على عضويتنا اللى باسمينا واسامى عيالنا فى منتهى الشياكة والادب والايتيكيت
ومش محتاجين ندخل نفسنا فى اى خلاف مباشر مع حد
وبساطة الواحد يخش بعضوية ادارية ولا حتى بعضوية جديدة ولا قديمة مفتكسه واقوله ازبل كلام فى الدنيا وعادى تتوقف العضويتين بعد كده

على فكره ده اسلوب متبع فى غالبيه المنتديات فعلاً

بس احنا مش بتوع كده ولا دماغنا فاضيه لكده

الموقع ده اساسه سليم الحمد لله اكتر مما تتخيل وهدفه واضح وناجحين بفضل الله فيه والمحتوى الاجتماعى كله قيمة مضافه بنعتز بيها كلنا زى ما بنعتز بالصداقات اللى عملناها وبنعملها من خلاله وكل ده ميخليناش نستسهل الشتيمة ولا الغلط فى الناس

لكن بنضطر وانا بالاخص اخد مواقف حازمة مع ناس من الخبرة والتعامل والدنيا ببقى متاكد من انهم ميستاهلوش الاحترام والقيم الاساسية اللى بينا ولا هيستاهلوه ولا هيحترموه ولا الموقع كله بيمثل حاجة بالنسابلهم اصلاً غير مجرد صفحات دش ورغى زى الفيس بوك وغيره من المواقع العامة

فانا حتى دايماً بقول للنوعيه ديه قدامكو مواقع الدنيا والفيس بوك بطوله وعرضة والمدونات وغيرة وغيره تمارسو بيها النوع ده من التشليت والترفيص بدون حساب
لكن هنا فى نظام لازم تحترمة طالما عايز تبقى عضو فى الاسرة ديه

هل حضرتك قريت فى يوم قوانين المنتدى
هل الاخ بتاع النهارده ده قراها
وغيرهم ممن تم ايقافهم لاسباب مشابهه
تفتكر قروها ؟؟؟

قوانين المنتدى فيها ما يمنع السخرية والاستهزاء بالعموم على الشخصيات العامة
مع الفارق بين السخرية والاستهزاء والسب والقذف وبين النقد والجرح والهجاء
لو مش عارف الفرق اشرح تانى وان كنت شرحتها قبل كده كتير
وقوانين المنتدى بتمنع بالخصوص الاستهزاء او السخرية من رموز الثورة وشهدائها ومصابيها
طب اللى يشترك فى المنتدى وميحافظش على القوانين اللى حطيناها عيانا بياناً للناس دراء للمشاكل وطوله اللسان ويخش يسخف ويقل ادبه مش عايزنا كمان نوقفه

على فكره انا شخصياً شغال معايا نظام الفيس بوك والدستور واليوم السابع وممكن نقلبها مزبله كل واحد يقول اللى يقوله ونوفر على نفسنا مجهود اشراف وادارة وهم تقيل
بس زى ما شرحتلك فى الاول مش هيبقى فيه بعد اجتماعى حقيقى

يعنى باختصار يا كومندا احنا هنا بقالنا سنين الحمدلله اسرة واحدة وبنتقبل فينا كل التيارات السياسية او الفكرية او الدينية والكلام ده على مستوى الاعضاء والادارة
وهنفضل كده ان شاء الله وهنعرف نحافظ على ده ونتمنى الناس تعرف تعمل ده زى ما بنعمله لكن فى نفس الوقت مش شغلتنا نعلم الناس تعمل ده واللى مش قادر يندمج مع الاسرة طبيعى يفضل براها خالص

انا حاولت والله بكل امانة اشرحلك رائى وباكتر من اسلوب يارب اكون وفقت ومتفهمنيش غلط تانى ومتلقحش على كلام تانى
ورمضان كريم يا كومندا

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 29-07-2012, 02:37 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بص يا عم كومندا ده نموذج يستحق التدبر برضو والمناقشه فى نفس السياق اللى فتحته

الاستاذ العضو الفاضل اللى بيتناقش معاك بكل ادب واحترام وذوق حضرتك وصلت معاه للاتى

وياريت نقفل بابا النقاش فى الموضوع ده
اللى هيزعلنا من بعض ده
سواء الرئيس عبد الناصر كان كويس او وحش
فهوه فى ذمة الله وتشويه صورة امام من يحبه ولا هيقدم ولا هياخر
1- اقفل باب النقاش اصلاً
2- استمرار النقاش هيزعلنا من بعض
3- متشوهش صورة جمال عبد الناس علشان هو فى ذمة الله

طبعاً نمرة واحد واتنين بيعبرو عن نفس الفشل فى ادارة الحوار اللى بيسبب الزعل ومنه على قله الادب والتطاول وفى الاخر نضطر الى استخدام الايقاف وغيرة

ونمرة 3 ديه هى كل لب الموضوع
وهى الفكرة الغايبة عن حضرتك وكتير من الناس
وهى الفرق بين التعبير عن الرأى وبين الذم والتشويه والخوض فى الاعراض وغيرة من الحاجات اللى متصحش فى حق الحى قبل الميت بالاجماع

لكن التعبير عن الرأى مباح وانت ابحته لنفسك بمدحك لعبد الناصر
والمفروض اباحة المدح تبيح القدح والهجاء

انا مش هقعد اشرح الفرق تانى فى مشاركات منفصلة انا هدور على الشروحات السابقة واعمل بيها موضوع منفصل علشان فى كل توبيك ابقى اخدها كوبى وبست واخلص

بس حضرتك وكل الناس يفضل تعملو بحث صغير على الانترنت بنفسكو عن الفرق بين الذم والقدح والهجاء والسب والقذف وغيرها من المترادفات المختلطه على غالبتنا

وتحياتى ليك مرة تانية ولكل المشاركين وباعتذرلك ان كان دخولى موضوعك سببلك اى مضايقة ومستعد احذف مشاركاتى فيه لو ده يريحك كمان
ورمضان كريم يا كومندا تانى

اخر موضوعاتى

قديم 29-07-2012, 11:17 AM
الصورة الرمزية كومندا
كومندا كومندا غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: بروفسير فى حتى
هواياتي: النت والسيارات

كومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

صلى بينا على النبى يا عم كومندا

انت دلوقتى غلط فيا اهوه فى وسط الكلام ... وعلى كلامك بقى انا المفروض اخش اشتم واغلط واوقفك بس ده مش صح ولا ده اللى بيحصل

انت لما سألتنى الصبح عن الناس اللى بتتوقف قولتلك اللى بيقل ادبه بيتوقف صح ؟
طيب انت قليت ادبك ...لا .. طيب اخدت الكلام على نفسك ليه ؟
انت قبل البوست ده بدقائق كنت لسه واقف عضو لسه مسجل من اسبوع ومبيعملش حاجة غير انه ينقل اخبار صفحات الاخوان وياريت على كده وبس نازل تريقة وقله ادب على من يعتبرهم خصومة السياسين

طيب ده كده نموذج صحى نرحب بيه فى المنتدى !!!

طيب لما تبقى بتكلم واحد فى عن البرادعى وحزب الدستور اللى غالبية الناس مش هقول كلهم بيحترموه ويخش يقولك ده قصر ديل ...
ده كده قليل الادب ولا لاء
هو يعنى فاكر انه لما يقول قصر ديل مفيش حد هيشده من ديله هو ويقوله يا كلب يا ابن الكلب احترم نفسك

بتحصل طبعاً والنتيجة اننا تانى يوم نلاقى شكوى وغالباً بنضطر نوقف اللى قال يا كلب يا ابن الكلب ونسيب اللى بداء وعلق بسخافة وقله ادب واستفزاز فى الاول

هل ده صح او ديه عدالة !!

هل النوعية ديه اللى تقصدها بكلامك انهم ناس محترمين او كويسين ؟؟؟

معتقدش ابداً

علشان كده قولتلك اللى بيقل ادبه وخاصة فى المواضيع السياسية والهامة اللى زى ديه احسن حاجة يتم التعامل معاه بالطرد مباشره
لان لما ده مش بيحصل الخناقات بتستمر وبنخسر اعضاء اكتر واكتر
وعلشان كده قولتلك ان اللى زى ده محدش عايزة اصلاً وكلنا فى غنا عنه

على فكره انا كصاحب منتدى زى ما بتقول ولا اى حد ادارى حتى سهل اوى نحافظ على عضويتنا اللى باسمينا واسامى عيالنا فى منتهى الشياكة والادب والايتيكيت
ومش محتاجين ندخل نفسنا فى اى خلاف مباشر مع حد
وبساطة الواحد يخش بعضوية ادارية ولا حتى بعضوية جديدة ولا قديمة مفتكسه واقوله ازبل كلام فى الدنيا وعادى تتوقف العضويتين بعد كده

على فكره ده اسلوب متبع فى غالبيه المنتديات فعلاً

بس احنا مش بتوع كده ولا دماغنا فاضيه لكده

الموقع ده اساسه سليم الحمد لله اكتر مما تتخيل وهدفه واضح وناجحين بفضل الله فيه والمحتوى الاجتماعى كله قيمة مضافه بنعتز بيها كلنا زى ما بنعتز بالصداقات اللى عملناها وبنعملها من خلاله وكل ده ميخليناش نستسهل الشتيمة ولا الغلط فى الناس

لكن بنضطر وانا بالاخص اخد مواقف حازمة مع ناس من الخبرة والتعامل والدنيا ببقى متاكد من انهم ميستاهلوش الاحترام والقيم الاساسية اللى بينا ولا هيستاهلوه ولا هيحترموه ولا الموقع كله بيمثل حاجة بالنسابلهم اصلاً غير مجرد صفحات دش ورغى زى الفيس بوك وغيره من المواقع العامة

فانا حتى دايماً بقول للنوعيه ديه قدامكو مواقع الدنيا والفيس بوك بطوله وعرضة والمدونات وغيرة وغيره تمارسو بيها النوع ده من التشليت والترفيص بدون حساب
لكن هنا فى نظام لازم تحترمة طالما عايز تبقى عضو فى الاسرة ديه

هل حضرتك قريت فى يوم قوانين المنتدى
هل الاخ بتاع النهارده ده قراها
وغيرهم ممن تم ايقافهم لاسباب مشابهه
تفتكر قروها ؟؟؟

قوانين المنتدى فيها ما يمنع السخرية والاستهزاء بالعموم على الشخصيات العامة
مع الفارق بين السخرية والاستهزاء والسب والقذف وبين النقد والجرح والهجاء
لو مش عارف الفرق اشرح تانى وان كنت شرحتها قبل كده كتير
وقوانين المنتدى بتمنع بالخصوص الاستهزاء او السخرية من رموز الثورة وشهدائها ومصابيها
طب اللى يشترك فى المنتدى وميحافظش على القوانين اللى حطيناها عيانا بياناً للناس دراء للمشاكل وطوله اللسان ويخش يسخف ويقل ادبه مش عايزنا كمان نوقفه

على فكره انا شخصياً شغال معايا نظام الفيس بوك والدستور واليوم السابع وممكن نقلبها مزبله كل واحد يقول اللى يقوله ونوفر على نفسنا مجهود اشراف وادارة وهم تقيل
بس زى ما شرحتلك فى الاول مش هيبقى فيه بعد اجتماعى حقيقى

يعنى باختصار يا كومندا احنا هنا بقالنا سنين الحمدلله اسرة واحدة وبنتقبل فينا كل التيارات السياسية او الفكرية او الدينية والكلام ده على مستوى الاعضاء والادارة
وهنفضل كده ان شاء الله وهنعرف نحافظ على ده ونتمنى الناس تعرف تعمل ده زى ما بنعمله لكن فى نفس الوقت مش شغلتنا نعلم الناس تعمل ده واللى مش قادر يندمج مع الاسرة طبيعى يفضل براها خالص

انا حاولت والله بكل امانة اشرحلك رائى وباكتر من اسلوب يارب اكون وفقت ومتفهمنيش غلط تانى ومتلقحش على كلام تانى
ورمضان كريم يا كومندا

ياباشا انا مبلقحش على حد انا بشرحلك ان محدش فينا معصوم من الخطاء ومش من المعقول ولا الطبيعى ان كل الناس اللى اسست معاك المنتدى والاعضاء الاكثر مشاركه وتفاعل فى المنتدى واقدم ناس فيه
صدفه كده يا يتوقفوا يا يبطلوا يدخلوا المنتدى تانى
انا مش بقول كده بقصد انى اجرح فيك ابدا والله بالعكس
انا عايزك تبص للمنتدى بنظره تانيه وتدور ازاى تحافظ على اعضاء المنتدى
زى ما هما بيحبوا المنتدى وبيعتبروه بتهم التانى وانهم وسط اسرتهم
ادارة المنتدى عليها انها تحافظ على اسرتها
اما عن نقطة القوانين
فانته عارف ان النت وسيله ترفيهيه والمنتديات من المواقع الاجتماعيه
يعنى احنا مش فى مجلس الشعب ولا الاداره هيه احمد فتحى سرور ترزى القوانين
هوه قانون واحد سارى فى كل الدنيا الادب والاحترام
بمعنى اللى يقول لفظ زى ما حضرتك قولة كده اللى يقول يا كلب ابن كلب والكلام السافل ده اللى المفروض يتوقف واذا كررها يتشطب عضويته وبس
انما بقا مش هنقعد نفصل فى قوانين
وقت ما نحب نحتجها نطبقها ووقت ما منحبش اهى مركونه لوقت عوزه
يترا يابو نوره ترتيب المنتدى دلوقتى زى ما كان فى 2010 مثلا
عايزك تفتح موضيع قديمه من 2009 و2010 وتشوف انته كنت بتتفاعل مع الناس ازاى وكنت بتعمل مواضيع اد ايه وكان فى كام عضوا
فعال فى المنتدى
وتشوف الوضع اللى وصلنا ليه دلوقتى
شوف المنتدى المنافس لينا عنده اعلانات اد ايه واحنا ابيض يا ورد
وليه معملتش حفلة عيد ميلاد المنتدى زى حفلة السنه اللى فاتت
انا لو مش حابب المنتدى والناس اللى موجوده مكنتش قلت الكلام ده ولا كنت دخلت معاك فى حوار ساخن زى ده
وربنا يديم المحبه ويلم شمل اعضاء المنتدى تانى
تحياتى وارجو انك تفهمنى صح المره دى

:GR OWIN~12:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

بص يا عم كومندا ده نموذج يستحق التدبر برضو والمناقشه فى نفس السياق اللى فتحته

الاستاذ العضو الفاضل اللى بيتناقش معاك بكل ادب واحترام وذوق حضرتك وصلت معاه للاتى

1- اقفل باب النقاش اصلاً
2- استمرار النقاش هيزعلنا من بعض
3- متشوهش صورة جمال عبد الناس علشان هو فى ذمة الله

طبعاً نمرة واحد واتنين بيعبرو عن نفس الفشل فى ادارة الحوار اللى بيسبب الزعل ومنه على قله الادب والتطاول وفى الاخر نضطر الى استخدام الايقاف وغيرة

ونمرة 3 ديه هى كل لب الموضوع
وهى الفكرة الغايبة عن حضرتك وكتير من الناس
وهى الفرق بين التعبير عن الرأى وبين الذم والتشويه والخوض فى الاعراض وغيرة من الحاجات اللى متصحش فى حق الحى قبل الميت بالاجماع

لكن التعبير عن الرأى مباح وانت ابحته لنفسك بمدحك لعبد الناصر
والمفروض اباحة المدح تبيح القدح والهجاء

انا مش هقعد اشرح الفرق تانى فى مشاركات منفصلة انا هدور على الشروحات السابقة واعمل بيها موضوع منفصل علشان فى كل توبيك ابقى اخدها كوبى وبست واخلص

بس حضرتك وكل الناس يفضل تعملو بحث صغير على الانترنت بنفسكو عن الفرق بين الذم والقدح والهجاء والسب والقذف وغيرها من المترادفات المختلطه على غالبتنا

وتحياتى ليك مرة تانية ولكل المشاركين وباعتذرلك ان كان دخولى موضوعك سببلك اى مضايقة ومستعد احذف مشاركاتى فيه لو ده يريحك كمان
ورمضان كريم يا كومندا تانى
يابو نورا انته تشرف وتنور فى اى وقت
والكلام عن الروئساء والملوك السابقين مش هيخلص
مفيش حد فيهم ملوش انجازات وملوش اخطاء
بس فى مثل شعبى بيقول اللى ايده فى المايه مش زى اللى ايده فى النار
حتى فى حديث بيقول اللتمس الاخيك 70 عزرا
لا انا ولا انته ولا اى حد يعرف ايه اللى كان فى دماغ الناس دى
وفضلوا يعملوا ايه عن ايه ويضحوا بايه عن ايه
تفتكر لو حد مكانه بيحارب بريطانيا وفرنسا وامريكا واسرائيل
كان قدر يعمل ربع اللى هوه عمله ده

وربنا ياخد بادينا ونرجع لبلدنا ولو حتى كرمتها اللى ضيعها المخلوع

قديم 29-07-2012, 12:50 PM
الصورة الرمزية علاء الدين مطاوع
علاء الدين مطاوع علاء الدين مطاوع غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير شركة قطع غيار نقل ثقيل

علاء الدين مطاوع is just really niceعلاء الدين مطاوع is just really niceعلاء الدين مطاوع is just really niceعلاء الدين مطاوع is just really niceعلاء الدين مطاوع is just really nice

يا جماعة حصل خير وكل واحد يعبر عن رأية بمنتهى الاحترام واللياقة واختلاف الاراء لا يفسد للود قضية واكيد فى اختلافات كتيرة بيننا ولكن يبقى الود والاحترام هو الاساس بيننا
ورمضان كريم
قديم 29-07-2012, 01:51 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah

ومش من المعقول ولا الطبيعى ان كل الناس اللى اسست معاك المنتدى والاعضاء الاكثر مشاركه وتفاعل فى المنتدى واقدم ناس فيه
صدفه كده يا يتوقفوا يا يبطلوا يدخلوا المنتدى تانى
انا مش بقول كده بقصد انى اجرح فيك ابدا والله بالعكس
انا عايزك تبص للمنتدى بنظره تانيه وتدور ازاى تحافظ على اعضاء المنتدى
معلش يا كومندا انا عارف من اول رد ليك على انك شايل ومعبى جامد فمش هسيبك الا اخليك تجيب كل اللى عندك وهمشى معاك برضو واحدة واحدة وبمنتهى الهدوء

بص يا سيدى انت كلامك واضح فوق اهوه وانا بتحداك تجيبلى حاجة من اللى انت قولته ده

بتحداك تجيب لنا اسم عضو واحد فقط (مؤسس) تم ايقافة باى شكل من الاشكال سواء منى او من غيرى
الحمد لله كل الاعضاء المؤسسين ليهم كل تقدير واحترام سواء من نال العضوية بشكل شرفى او فعلاًً قائم باعمال إدارية كلهم موجودين وبخير وبيخشو الحمد لله وعمر ما حد فيهم اخد بان نهاى او اتمنع من الدخول
اللهم الا اذا كان حد واخد انذار بناء عليه خد ايقاف مؤقت وانا نفسى اخدت ايقاف قبل كده عادى القانون بيطبق على الكل

شوفت بقى مقولتلكش جيبلى 5 ولا 3 ولا 3 بقولك جيبلى اسم عضو واحد بس

انت بتقول

يعنى احنا مش فى مجلس الشعب ولا الاداره هيه احمد فتحى سرور ترزى القوانين
هوه قانون واحد سارى فى كل الدنيا الادب والاحترام
وانا بتحداك برضو تثبت كلامك ده
علماً بان اخر تعديل على القوانين كان من سنة وزيادة
و90% من القوانين متعدلتش وثابتة من 2010 تقريباً
فين بقى القوانين اللى بتتفصل ديه

واذا كانت القوانين بتتطبق على كل العضويات بدايه من عضويات الادارة وانتهاء بعضويات اللى مسجل من ساعة واحدة

عندك علم ان انا نفسى اخدت ايقاف قبل كده اسبوع وانا ضاعفته لنفسى 3 مرات والتزمت بعدم استخدام عضويتى لمدة 21 يوم

وده على مستوى الادارة والاعضاء غير كده ما بين كل الاعضاء باختلاف وظائيفهم او مراكزهم الاجتماعية من ساعة بدايه الموقع ومفيش فرق بين دكتور ولامهندس ولا ظابط ولا مدير ولا طالب ثانوى ولا راجل ولا ست وللكل كل احترام انما قدام القانون واحد
عايز مساواه ايه تانى بقى ؟

بمعنى اللى يقول لفظ زى ما حضرتك قولة كده اللى يقول يا كلب ابن كلب والكلام السافل ده اللى المفروض يتوقف واذا كررها يتشطب عضويته وبس
هنا اختلافى معاك بقى
بحسب سياستك ديه هنخلى العضو اللى بيقول كلام سافل يشتم واحد وياخد انذار
وطبعاً وارد ان اللى اتشتم ده ميسكتش ويا اما يرد عليه وياخد انزار هو كمان او يحترم نفسه خالص وميخشش تانى
وبعدين يرجع تانى يشتم واحد تانى علشان نشطب عضويته وبس حسب كلامك
يعنى علشان عضو واحد سافل نخسر عضوين ولا تلاته فى الطبطبة عليه

غير مقبول طبعاً
احنا سياستنا اوضح اسمحلى اللى ينزل بمستواه للدرجة ديه ملوش مكان بينا خالص
واللى يتعمد الاستفزاز فى موضوع والتانى بنظام "قصر ديل يا ...) يتوقف نهائياً برضو
واللى داخل يعمل اغراق للساحات الموقع بمواضيع مكررة ومنقولة للترويج لمنتج او تيار سياسى معين يتوقف نهائياً ومباشرة برضو
وكل الكلام ده فى قوانين الموقع وثابته بقالها سنتين وتلاته على الاقل

بتقول

يترا يابو نوره ترتيب المنتدى دلوقتى زى ما كان فى 2010 مثلا
وانا علشان انت حبيبى بس هقولك احصائيات 2009 و 2010 و 2011 كمان وقارن انت وشوف يا سيدى

اول حاجة ممكن تخش بنفسك تشوف الاحصائيات على المواقع ديه

http://www.alexa.com/siteinfo/masrmotors.com
وده هيجبلك الاحصائيات تفصيلياً والترتيب على مستوى مصر والمستوى الدولى من الربع الاخير ل 2010 لحد دلوقتى

فى 2009 ديه احصائية مسجلة فى الادارة بتاريخ 05-04-2009
ترتيبنا على المواقع العالمية 239,601
ترتيبنا 2,320 على جميع المواقع المصرية

فى2010 وديه احصائية مسجلة فى الادارة بتاريخ 26-09-2010,

الترتيب العام على مصر390
الترتيب العام دولياً39,135

فى 2011
الترتيب العام على مصر 300
الترتيب العام دوليا 35.238

حاليا 2012
الترتيب العام على مصر 194
الترتيب العام دوليا 22,428

ده غير ان بقالنا ترتيب محلى فى عدة دول عربيه مابين اول الف والفين مركز
منهم السعودية والكويت وليبيا والامارات والعراق

وده غير ان أكبر تواجد بالمنتدى (كرقم قياسى منذ بدايتة) كان: 7,716 عضو بتاريخ 12-03-2012

عارف فى اخر شهرين بس
Last 2 months 3,893,400
Page views 1,051,555
Visitors 612,234 (58.19%)
First time visitors 3.7
Page views per visit
اكثر من نص مليون زائر جديد
اكثر من مليون زائر جديد ودائم
قرابه 4 مليون صفحة تم استعراضها
وده كله فى المنتدى بس غير كده الحمد لله صفحاتنا على الفيس بوك مسجلة ارقام ممتازة فى 2012 بس

ونطمح فى المزيد طبعاً
بس خد بالك ان اليومين دول السوق نايم اصلاً ومفيش جديد فى السوق زى السنين اللى فاتو ولا فيه حركة بيع وشراء زى السينين اللى فاتو

شوف المنتدى المنافس لينا عنده اعلانات اد ايه واحنا ابيض يا ورد
اما مقياس الاعلانات اللى ذكرته فاحنا شركة رسمية مش بنعمل اعلانات سمسرة زى مواقع تانية واحنا مديين شركة حق تسويق المساحات الاعلانية حصرياً وبنظام معين متطور جداً الحمد لله للدرجة اللى خلت هيونداى تختار موقعنا فقط فى السنتين اللى فاتو للاعلان عن سلسلة سياراتها الجديدة دونا عن باقى المواقع المصرية التانية

وصفك ابيض يا ورد ده شهادة احتراف نشرف بيها لان حالياً بس فيه 9 بانارات اعلانية لجهات متعددة وده عدد كافى جداً علشان منبوظش شكل المنتدى ونحقق افضل استخدام واخف تحميل وديه مقاييس احنا دارسينها كويس لكن لو عايزين نعمل عشرتاشر صف اعلانات سهل اوى بس احنا لينا مستوى بنحافظ عليه دائما

وليه معملتش حفلة عيد ميلاد المنتدى زى حفلة السنه اللى فاتت
اكيد محدش حاسس بظروف البلد دلوقتى ويكون ليه نفس يعمل احتفالات ويقطع تورته
لكن المقابلات شغالة والافطار السنوى هيتعمل ان شاء الله والبانر بتاعة يملى العين اهوه

كده انا فندت 6 ادعائات ليك على شخصياً وعلى المنتدى عموماً
فاضلك واحدة وادفعك 75 قرش

ورمضان كريم يا عم كومندا 3 مرة

اخر موضوعاتى