العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 07-11-2010, 05:59 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اول مصائب ما بعد الصيانة !!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مادا مشاهدة المشاركة

اطلع من التوكيل بلا كل ثلاث اشهر بلا قرف وروح للاسمه احمد مهران مادمت برتحلوا يضبطلك العربية كويس وسيبك منالارف ده بلا توكيل بر ضحك على ال

طبعا ميتفعش عان اسباب كتييييييييير جدا منها بس لو حبيت مثلا ابيع العربية والمشترى عايز يفحصها فى التوكيل يقولولو العربية برة الضمان ازاااى
قديم 07-11-2010, 09:33 PM
eslam rslan eslam rslan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: متابعة أخبار السيارات

eslam rslan will become famous soon enougheslam rslan will become famous soon enough

على كرة أنا كان عندى مشكلة وحدات الرفع برضة و لما رحت التوكيل كل الى عملة ان غير بطارية الريموت وشتغل تانى زى الفل
قديم 07-11-2010, 09:39 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam rslan مشاهدة المشاركة

على كرة أنا كان عندى مشكلة وحدات الرفع برضة و لما رحت التوكيل كل الى عملة ان غير بطارية الريموت وشتغل تانى زى الفل

شكرا على ردك يااستاذ اسلام
قديم 08-11-2010, 04:34 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة odaoda مشاهدة المشاركة

ان شاء الله مفيش مصايب ولا حاجة انت خرجت من الضمان والموضوع انتهى تابع مع مهران انا اسمع انة كويس جدا فى الاسبرانزا
اما بلنسبة لموضوع الصيانة كل 3 شهور يا استاذى العزيز اكيد حضرتك سائل قبل ا تجيب العربية وعارف يعنى الحكاية رغم اعتراضى على الموضوع اة وكل حاجة بس ادام حضرتك عارف واشتريت يبقى وافقت موافة ضمنية
تقبل تحياتى ....
لأ يا باشا موضوع كل 3 شهور دا ماكناش نعرفه قبل مانشترى . وبعدين هو انا حاروح اشترى عربيه صينى رخيصه ليه ؟ عشان اروح احط فى التوكيل 400 جنيه كل 3 شهور ؟؟؟؟؟؟
العالم دى اصبح كل همها انها تلم فلوس باى شكل وخلاص . اذا كانوا بيقولولك فى التوكيل انك لو مش بتستعمل العربيه برضو لازم تروحلهم كل 3 شهور ..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

طبعا ميتفعش عان اسباب كتييييييييير جدا منها بس لو حبيت مثلا ابيع العربية والمشترى عايز يفحصها فى التوكيل يقولولو العربية برة الضمان ازاااى
ياباشا لو اللى جايلك دا عايز يشترى وجاد فى الشرا مش حايلعب ويتلكك بالتوكيل . وطالما خرجت من الضمان . اعتقد انها بتكون عندهم زى اى عربيه تانيه . وعند المشترى كذلك . مش فارقه .

Saif El Deen
قديم 08-11-2010, 04:54 AM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف الدين سعيد مشاهدة المشاركة

عشان اروح احط فى التوكيل 400 جنيه كل 3 شهور ؟؟؟؟؟؟

400 ج فى حالة تغيير الزيت
أنما لو صيانة عادية 70 ج فقط

العالم دى اصبح كل همها انها تلم فلوس باى شكل وخلاص . اذا كانوا بيقولولك فى التوكيل انك لو مش بتستعمل العربيه برضو لازم تروحلهم كل 3 شهور ..
الكلام ده مكتوب فى كتيب الضمان
ياباشا لو اللى جايلك دا عايز يشترى وجاد فى الشرا مش حايلعب ويتلكك بالتوكيل . وطالما خرجت من الضمان . اعتقد انها بتكون عندهم زى اى عربيه تانيه . وعند المشترى كذلك . مش فارقه .

ولا خرجت ولا حاجة
أدفع ثمن مصنعيات الصيانات
الفائتة وأختم الضمان
وكله تمام