العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 14-05-2009, 10:23 PM
الصورة الرمزية lifa2000
lifa2000 lifa2000 غير متواجد حالياً
من انا؟: ياسر فهمي
التخصص العملى: مشرف مبيعات في بي تك
هواياتي: المعرفة العلمية قبل الشراء العملي

lifa2000 is on a distinguished road
افتراضي رد: دليل الاعطال و الاصلاحات للفيرنا

وصلتني رسالتك يا عم أحمد وأنا متشكر علي أمانتك وصدق مشورتك أنا الأيام ده بتفرج وبحاول أعرف عن الفيات بونتو لأني شفتها ولاقيت مواصفتها جميلة وسعرها حنين الي حد ما , لاكن أنا عندي سؤالين :-
1- هولازم أصلح العربية أو أعملها صيانة دايما عند الوكيل يعني ما الفرق بين التوكيل وأي مركز خدمة محترم برا حتي لو في فترة الضمان .
لو أنا أشتريت عربية غير الفيرنا هاقدر أكلمك وأخد رأيك عبر هذا الباب أيضا ولا هاتبعني يا معلم أنا أسف لو طولت عليك أنا في إنتظار ردك سلام
قديم 15-05-2009, 02:17 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

العفو يااشا

بالنسبه لمركز الخدمه المعتمد من الوكيل افيش مشكله انك تعمل الصيانه بتاعتك عندهم عادى جدا و بالعكس اسعارهم بتكون اقل من التوكيل كمان

ياباشا انت تؤمرنى فى اى وقت و فى اى عربيه انا تحت مرك

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 15-05-2009, 11:23 PM
الصورة الرمزية lifa2000
lifa2000 lifa2000 غير متواجد حالياً
من انا؟: ياسر فهمي
التخصص العملى: مشرف مبيعات في بي تك
هواياتي: المعرفة العلمية قبل الشراء العملي

lifa2000 is on a distinguished road

طيب إزاي يا عم أحمد أعرف إنه مركز خدمة معتمد وكنت عايز أسألك عن معني نوعية الفرامل abs وهل تعتبرها ميزة في أي عربية
قديم 16-05-2009, 02:55 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

بيبقى معروف ياباشا و بيكون كمان مكتوب فى الكتالوج لو انت ممكن تاخد ورقه من المعرض اللى بتستلم منه بالمراكز المعتمده

و كمان مافيش حد هيتجراء و يقول على نفسه انه مركز معتمد او يكتب كده على اليافطه تاعته من غير و جه حق و لو انت ناوى على هيونداى انا الحمد لله عارف المراكز كلها لو محتاج اى مشوره فيهم لكن لو مش هيونداى بصراحه هاقدر اساعد لى حد معلوماتى

بالنسبه لل a b s
شوف اللينك ده هافيدك
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=3457

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 17-05-2009, 05:52 AM
الصورة الرمزية lost2008
lost2008 lost2008 غير متواجد حالياً

lost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond repute

يوو الخميس سافرت اسكندريه فى اول سفريه طويله بعد التليين العربيه كانت عمله 1500 كم, جربتهه على السرعات العاليه بس مردتش ازود على 160 , حاجه غريبه لاحظتهه بين سرعة 100 ل 120 فيه رجه فى الدركسيون بس بعد ال120 الرجه ديه بتروح!!!!!!!!, الثبات مش وحش بالنسبه لفئة العربيه عشان فيه ناس بتقارنهه بالاودى و ال بى ام طبعا مينفعش!!,, يعنى الى مش عاوز يقلق يخليه بين 90 و 100 حيبقى مرتاح, انما الى غاوى ممكن يجرى لو خبرته كويسه فى السواقه, العربيه كانت على 150 و ال ار بى ام على 4000 تقريبا و التكيف شغال, اكتر حاجه عجبانى ان التسارع بتاعهه هايل بيسهل اوى عملية التخطى

الكلمات الدليلية
فيرنا, hyundai, verna, صيانة سيارات