العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 18-05-2012, 07:26 AM
Ahmed AlGamal Ahmed AlGamal غير متواجد حالياً

Ahmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of light
افتراضي رد: اية رائيكم فى هيونداى اكسل والاكسنت

انا بقالي اكتر من شهر بدور على عربية مستعملة كويسة و كنت محتار نفس حيرتك و عمال ابحث في الموضوع ده
بس انا حيرتي في ان انا عايز عربية مؤقتة ( سنة مثلا) و كنت بحاول اوفر قدر الامكان

ففي الاول كنت منمر على الاكسل لان انا كنت حاطط 30 - 35 الف بس

حاليا مش لاقي غير اكسنت روحت عامل نفس السؤال اللي انت عامله ده و سالت ناس كتير برة المنتدى و ناس اعرفها و كانت الاجابة : الاكسنت احسن من الاكسل في كل حاجة ( متانة و حداثة و تكنولوجيا و ثبات) بس الاكسل اوسع

نيجي بقى لحالتك انت بتقول معاك 45 طب ايه اللي يزنق في الاكسيل و لا ايه اللي يزنقك في اكسنت قديمة

انت ممكن تجيب اكسنت 2006 ولا يمكن كمان احدث

و ممكن تجيب فيرنا ولو ان بيقولو اتزانها وحش و فراملها وحشة

و ممكن تجيب لانوس الفينات برضه

ايه اللي يركبك اكسل موديل 96 ولا 95 .... و طالما الفرق ده انت مش محتاجه في التزامات تانية يبقى متسترخصش لان العربية كل ما تمنها اقل هتطلع عنيك اكتر و تبقى عضو منتدب عند الميكانيكية ..... و ما تستعجلش
قديم 18-05-2012, 07:50 AM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kokomomo مشاهدة المشاركة

بالظبط كدة طب حضرتك ترشحلى اية انا معايا لحد 45
اكسنت موديل من 2000 الى 2005
قديم 18-05-2012, 05:19 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

بالظبط كدة طب حضرتك ترشحلى اية انا معايا لحد 45
انا رايى لانوس ثم اكسنت ثم فيرنا
لانوس اشيك واوسع واكثر ثبات
اكسنت قطع غيارها رخيصة جدا والفيرنا برده كويسة
لكن لانوس سيارة عائلية مريحة فى السفر
وتقبل تحياتى
قديم 19-05-2012, 09:48 PM
kokomomo kokomomo غير متواجد حالياً

kokomomo is on a distinguished road

انا متشكر جدا على رددتكم دى يعنى اشيل الاكسيل من حسباتى يبقى فاضل لانوس واكسنت متشكرا جدا ليكم يا رجالة
قديم 19-05-2012, 11:54 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

انا متشكر جدا على رددتكم دى يعنى اشيل الاكسيل من حسباتى يبقى فاضل لانوس واكسنت متشكرا جدا ليكم يا رجالة
وعلشان نقرب المسافات اكتر انا رايى ان العربيتين حلوين جدا لكن فرق الاكسنت عن لانوس ان الثانية قطع غيارها اغلى حاجة بسيطة من الاكسنت لكن (راى شخصى ) انا شايف ان لو الماديات معاك مظبوطة خليك فى لانوس لانها اوسع واشيك من الاكسنت