العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 09-11-2011, 11:20 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربتي مع شاب جد أسمه محمد زوزا

الف مبروك يا استاذ حسين
عاوز منك شويه استفسارات بعد اذنك
الموتور دا موديله كام يعني الرقم بتاعه
زي مثلا ال 1300 موديله 4G13
و يا تري كامه واحده ولا اتنين و يا ريت لو صوره
و الميكانيكي اخد كام و الكهربائي اخد كام ؟؟؟
معلش اسألتي كتير لاني بفكر اعمل الموضوع دا قريب

حـازم خـضـر

قديم 10-11-2011, 12:21 AM
ابو حسين ابو حسين غير متواجد حالياً

ابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond repute

الف مبروك
قديم 10-11-2011, 11:38 PM
الصورة الرمزية حسين122
حسين122 حسين122 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب و صاحب نشاط خاص

حسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

الف مبروك يا استاذ حسين
عاوز منك شويه استفسارات بعد اذنك
الموتور دا موديله كام يعني الرقم بتاعه
زي مثلا ال 1300 موديله 4G13
و يا تري كامه واحده ولا اتنين و يا ريت لو صوره
و الميكانيكي اخد كام و الكهربائي اخد كام ؟؟؟
معلش اسألتي كتير لاني بفكر اعمل الموضوع دا قريب
أستاذ حازم انا في الخدمه
هوه الموتور 2 كامه 1580 سي سي
و ده له سلبية واحده و هي قطع الغيار ذي ما فهمت من المكانيكيه
و انا لله الحمد حليت جزء كبير من المشكلة لما احتفظت بالموتور القديم لأن المارش و الدينامو و الباور و التكييف و طلمبة الزيت و نص الموتور التحتاني عامة واحد
و الباقي هوه عند زوزا منه كذا موتور فاكه و بيبيع منه قطع حسب الطلب و انا شفت متورين عنده كده
بالنسبه لحساب الكهربائي و الميكانيكي محمد زوزا قالي انهم بياخدوا 700 جنيه لكن سعر الموتور 4500 شامل الفك و التركيب للموتور و الفتيس ستب ترونك و عصاية الفتيس و العدادات و ضفيرة الموتورو الفتيس و التانك عشان تنك البنزين لازم هوه كمان يتغيرعشان العوامه دي مختلفة بيقول الميكانيكي انه التنك لازم يتغير و إلا العربية ممكن تبطل مني في الملفات
و السعر ذي ما قلتلك شامل الفك و التركيب و تغيير كل ما سبق
و هوه على فكرة عنده موتور واحد بس استب ترونك دلوقتي لكن عنده مواتير كتير اوتوماتك عاديه
بصراحه انا ما أعرفش موديل الموتور لكن انا قسته ف البنزينه قالوا لي 75 في الميه
و ده معدل ممتاز على حد تعبير عامل البنزينه
و بصراحه العربيه فرقت كتير
و حتى لما مونتها 80 العربيه شغاله كويس مع التكييف بس ممكن تكركر او تسقف لو قرصت عليها فجأه لكن لو سيبتها تسحب براحتها بتبقى فله و لله الحمد
بالنسبة لرقم الموتور بصراحه انا مش فاكره هوه قالي انه هيبقى رموز برضه
بس انا لسه ما جبتش ورق المرور منه
عشان هوه بيبعته بورسعيد يجيبه بأسمي كان المفروف استلمه من اسبوع بس انا مهمل حبتين و بيتكلف 100 جنيه
اي استفسار انا في الخدمه
الراجل ده محترم و يشرف اي حد يتصدرله
سلام

لا حول و لا قوة إلا بالله

طباعة الكتالوج و البوستر و التكت و الأستيكر و الدفاتر و الشنط الورقية وعلب الدوبلكس
فقط أتصل يصلك مندوبنا في القاهرة و المحافظات
01110107705
22518148 02
من أهم عملاؤنا :شركة الدلتا ( إيديال زانوسي ) - تكنوجاز - أولمبك جروب - كوفرتينا - هني ويل - سيراميكا كليوباترا - آلبو جروب - آميكو مديكال - آنجلو تكستايل - حلواني لابجيت - العمده للألبان - و غيرهم و لله الحمد .
ashre_printhouse@yahoo.co m
قديم 10-11-2011, 11:39 PM
الصورة الرمزية حسين122

حسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant futureحسين122 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو حسين مشاهدة المشاركة

الف مبروك
الله يبارك فيك و يباركلك

طباعة الكتالوج و البوستر و التكت و الأستيكر و الدفاتر و الشنط الورقية وعلب الدوبلكس
01110107705
22518148 02
من أهم عملاؤنا :شركة الدلتا ( إيديال زانوسي ) - تكنوجاز - أولمبك جروب - كوفرتينا - هني ويل - سيراميكا كليوباترا - آلبو جروب - آميكو مديكال - آنجلو تكستايل - حلواني لابجيت - العمده للألبان - و غيرهم و لله الحمد .
قديم 10-11-2011, 11:44 PM
الصورة الرمزية حسين122

انا بأنصح كل من معه كريستالة 1300 يعمل زيي
بإذن الله مش هيندم

01110107705
22518148 02