العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 16-09-2011, 04:03 PM
tarek_wahba tarek_wahba غير متواجد حالياً

tarek_wahba is on a distinguished road
افتراضي رد: اسف مقارنة و طلب غريب شوية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

لوجان ممكن
أشكرك على متابعتك و اهتمامك و ميلي مثل حضرتك بس خايف اندم بعد سنة و لا اتنين و اقول إن كنت ضغطت على نفسي شوية في موضوع السعر كنت سوف اكسب من ناحية الاحساس في الفروقات
على العموم متابع مع حضرتك و مع الاخوة الزملاء
قديم 16-09-2011, 05:48 PM
الصورة الرمزية mohamed selem
mohamed selem mohamed selem غير متواجد حالياً
التخصص العملى: جرافيك ديزين
هواياتي: الكمبيوتر و متابعه اخبار السيارات

mohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek_wahba مشاهدة المشاركة

أشكرك على متابعتك و اهتمامك و ميلي مثل حضرتك بس خايف اندم بعد سنة و لا اتنين و اقول إن كنت ضغطت على نفسي شوية في موضوع السعر كنت سوف اكسب من ناحية الاحساس في الفروقات
على العموم متابع مع حضرتك و مع الاخوة الزملاء
مع احترامي الشديد لرد حضرتك بس ازاي تضغط علي نفسك في الفلوس انك توصل 71 الف جنيه لـ 115 الف جنيه مش شايف انو تمن عربيه تانيه
ثانيا الرينو اوربي (فرنسي - روماني) تقفيل مغربي وهو تقفيل جيد كدا بقرينتها في نفس الفئه دي والمعروف عن الاوربي انو معمر يعني مع استعمال حضرتك الي قريتو في اول الموضوع العربيه تعدي معاك 5 و 7 سنين وتوصل لـ 10 كمان
العربيه الوحيده في الفئه السعريه الي تلاقي فيها ايرباج طبعا باستبعاد الصيني
شنطتها ( تفرش وتنام فيها ) 510 لتر ومع زياده الوزن في العربيه لايمكن تحك في مطب العفشه بتاعتها ناعمه جدا وعن تجربه . اقتصاديه في الوقود
نيجي للالنترا . هتلاقي كل حاجه قلت عليها في اللوجان موجوده فيها بس الفرق الي هو اهم حاجه في مصر موضوع المطبات ودا تتفوق فيه اللوجان الالنترا لو زودت فيها الحموله بتسلم علي الارض في كل مطب . اما كعربيه في سياره ممتازه وان كانت من الشكل توحي بانها اوسع من اللوجان بس بنسبه بسيطه
ولك حريه الاختيار وصلي استخاره والله الموفق

قديم 16-09-2011, 09:28 PM
sherif fersh sherif fersh غير متواجد حالياً

sherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوشروق مشاهدة المشاركة

متابع بأهتمام
جزاك الله خير
نفس تفكيرى بس أنا بدور على مستعمل فى حدود 40000 الف
نوبيرا بلا جدال
و الله الموفق ‘
قديم 17-09-2011, 06:28 PM
tarek_wahba tarek_wahba غير متواجد حالياً

tarek_wahba is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed selem مشاهدة المشاركة

مع احترامي الشديد لرد حضرتك بس ازاي تضغط علي نفسك في الفلوس انك توصل 71 الف جنيه لـ 115 الف جنيه مش شايف انو تمن عربيه تانيه
ثانيا الرينو اوربي (فرنسي - روماني) تقفيل مغربي وهو تقفيل جيد كدا بقرينتها في نفس الفئه دي والمعروف عن الاوربي انو معمر يعني مع استعمال حضرتك الي قريتو في اول الموضوع العربيه تعدي معاك 5 و 7 سنين وتوصل لـ 10 كمان
العربيه الوحيده في الفئه السعريه الي تلاقي فيها ايرباج طبعا باستبعاد الصيني
شنطتها ( تفرش وتنام فيها ) 510 لتر ومع زياده الوزن في العربيه لايمكن تحك في مطب العفشه بتاعتها ناعمه جدا وعن تجربه . اقتصاديه في الوقود
نيجي للالنترا . هتلاقي كل حاجه قلت عليها في اللوجان موجوده فيها بس الفرق الي هو اهم حاجه في مصر موضوع المطبات ودا تتفوق فيه اللوجان الالنترا لو زودت فيها الحموله بتسلم علي الارض في كل مطب . اما كعربيه في سياره ممتازه وان كانت من الشكل توحي بانها اوسع من اللوجان بس بنسبه بسيطه
ولك حريه الاختيار وصلي استخداره والله الموفق
شكرا يا باشا على ردك و انا موفقك بنسبة 100 % و نا مكنتش سوف أضغط على نفسي للدرجة اللي حضرتك كنت كتوقعة بس برضه كدة افضل طالما انا ان أحصل على اي فرق غير سعر اعادة البيع و كما حضرتك قلت قطع الغيار الاصلية غالية في كل التوكيلات حتى الماروتي و التقليد بدا ينزل للرينو كمان و الاسعار بدأت ترخص
و لن انسى الستخارة و جزاك الله خيرا و سوف انتظر باقى اراء الزملاء و لو انهم بخلاء في الرد شوية