العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 22-06-2011, 01:57 PM
mf mf غير متواجد حالياً
---------

mf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بالفيديو : متظاهرين يرسمون صوره لخالد سعيد على مبنى وزارة الداخليه

ياعم احمد احنا نزلنا موضوع خالد سعيد الناس كانت هترميني في البحر

والله فيه حاجات كتير عندي بس فين الناس اللي هتستوعب اللي انا هقوله
قديم 22-06-2011, 02:39 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

مصر هي وجة الثورة مش اي حاجة تانية - الناس اللي استشهدت في الثورة كانت بتحب مصر وماكنتش نازلة عشان اي حد تاني - اللي بيحصل دا مش صح لان دي رموز مصرية وعيب ان احنا نشوهها بالمنظر دا ايا كان السبب واللي احنا مش بنحبة دلوقت عشان عمل وعمل هوا دا اللي بيحمينا دلوقت بمساعدة الجيش - واكيد اللي بيعمل كده دلوقت وبعد الثورة للاسف مش فاهم حاجة او بيعمل كده كيدا في ناس كانوا سحلينة عشان كان بني ادم غلط ملهاش تفسير تاني - ربنا معانا جميعا ويعنا علي الناس اللي زي كدا ونتعشم ان بكرة يفهموا لما الحال يهدي

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 23-06-2011, 08:59 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mf86 مشاهدة المشاركة

ياعم احمد احنا نزلنا موضوع خالد سعيد الناس كانت هترميني في البحر

والله فيه حاجات كتير عندي بس فين الناس اللي هتستوعب اللي انا هقوله
خلاص يا معلم
تعالى انا وانت نعمل جروب على الفيس بوك ونعمله معا ضد خالد سعيد ونبعت لينك منه على صفحه شباب 6 ابريل والحاجات دى

واوعدك انهم هيعلنوا رسميا قيام الحد علينا

وربنا يكرمنا زى ما كرم سليمان الحلبى

وبرضه فى ميدان التحرير

: ROFL_C~118::R OFL_C~118:
قديم 23-06-2011, 09:57 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

الزميل mf86 و ايجينيوز احب اسأل سؤال - لو هو متعاطي بانجو -
هل عقوبتها القانونية الضرب حتى الموت؟
و محدش يقول محصلش لان انا اذكر جيدا يوم مقتله عشرات الشهود - منهم صاحب النت كافي و البواب و بنته و العديد من شهود العيان نزلت فيديوهاتهم بيقولوا ان المخبرين كانوا بيضربوه بصورة مميته و بيخبطوا دماغه في الابواب و الدرابزين
ازاي بني ادم يعرض نفسه لشهادة زور مثلا و المخبرين و الضابط بتاعهم كانوا واخدين راحتهم و ممكن يضروهم
بغض النظر عن خالد سعيد - لو انت زعلان من بتوع الدي جي و البانجو و عايزهم يتعذبوا و يتقتلوا ( على الرغم من ان مسجلين خطر بمئات الاولوف من المغتصبين و القتلة و البلطجية يرتعوا في حماية الشرطة نفسها )
طيب ايه اسباب تعذيب الملتزمين من الشباب لارهابهم عن العبادات؟ و انا مش بتكلم عن الارهابيين - انا بتكلم عن اخويا و صحابي اللي ربوا دقنهم و اتاخدوا بدون اي سبب لشهور عديده من رحمه ربي يطلق سراحه و بعضهم يظل لسنوات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟
يا راجل دا حتى رجال الجيش لم يسلموا من تطاول و قلة ادب الداخلية و امن الدولة
انا مش بدافع عن خالد سعيد - انا أؤيد الثورة و ادافع عن عشرات الالاف من الضحايا الذين قتلتهم و عذبتهم و انتهكت اعراضهم وزارة الداخلية جهارا نهارا
انا نفسي تعرض للعديد من التحرشات غير المبررة من كلاب الداخلية و سخافاتهم برغم مكانتي التعليمية و وظيفتي المحترمة و لولا معارفي من الشرطة و فضل الله اولا و اخيرا لكنت تعرضت للضرر على يد بعض الجهلة ممكن يقرؤون و يكتبون بالكاد
قديم 23-06-2011, 10:13 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

مبتتكلموش ليه عن اسلام بكير
شاب ملتزم - يعمل عمل شريف
متزوج و له طفل صغير
لما امن الدولة فجر كنيسة الاسكندرية حب يظبط الحبكة راحوا لموا في خلال ايام المئات من الشباب الملتزم و عذبوه بدافع التسلية لانهم عارفين السيناريو بالفعل لكن كانوا بيتسلوا - و النتيجة مقتله على كرسي التعذيب و الطب الشرعي عرفها انها هبوط حاد في الدورة الدموية

استغفر الله العظيم
استغفر الله العظيم
استغفر الله العظيم

خالد سعيد و لو كان قاتل مش متعاطي بانجو فقط - حتى لو كان قاتل - اللا انه تمت معاملته معامله غير انسانية و قتل بدون محاكمة عادلة او حكم قضائي و بالتالي من قتلوه يجب محاكمتهم
و للاسف بعض الشباب اتخذوه رمزا للتعذيب و انتهاكات الداخلية ليس لشخصه و لكن مجازيا
ميتافوريكال يعني