العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 20-01-2013, 07:56 PM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of
افتراضي رد: اول حادثه في حياتك

لو عايز اكتر انا كنت بردو هعمل حادث اول امبارح بس نفسي تقلولي انا الي غلطان و لا هو
انا ماشي راجع من المعادي علي التحرير ففي كده كوبري كبييير قبل الكوبري الي بينزل علي مجري العيون و القصر العيني
انا ماشي علي الشمال علي 70 و ببص لقت ادامي واحد بيكنس جمب الرصيف بعربيه الكناس الصغيره دي
فانا بصيت في المرايه و اديت اشاره النحيه التانيه و عديته والحته بتاعتي كنت راجعها تاني عادي
ببص لقيت لانسر بومه بتزمر جاااااااااااااااامد عايز يعد من الحته ده و انا ببص جمبي لقيته زي ما تقول تحت عربيتي !!!
كان قدامي حل من اتنين اما البس انا في لادا جايه من ورا لو حاولت احود او اركب فوق عربيته
رحت انا دايس سنه فرامل و ديبرياج علي الاخر و استنيت اما الادا عدت و كان هو بجد تحت عربيتي لدرجه ان اكصدام الاماي ليا فتح له المرايا
يادوب الاادا عدت و انا دوست بنزين و بصيت بالمرايه و كنت من اقصي اليمين لليسار علشان بجد لو مكنتش عملت كده كان زمان و الله عربيتي فوق عربيته لانه تخيل المرايا بتاعته شلتها بالاكصدام
طبعا كل ده حصل في اقل من دقيقه
دلوقت انا الي غلطان اني فديت كناس و لا هو الي عايز يعدي من حته اخرها تعدي موتوسكل
و كمان ليا سوال هو ازاي زحف تحت عربيتي كده هي فرامل اللانسر بزحف ؟
بس و بعد ما انا رحت اقصي اليمين و طبعا هو كان تحت عربيتي ووقف في اقصي الشمال نزل بص علي عربيته مفهاش حاجه غير المرايه اتفتحت و انا عربيتي وفهاش حاجه و مشي ولا كان حصل حاجه
قديم 20-01-2013, 09:38 PM
hero 203 hero 203 غير متواجد حالياً

hero 203 is infamous around these partshero 203 is infamous around these partshero 203 is infamous around these partshero 203 is infamous around these partshero 203 is infamous around these partshero 203 is infamous around these partshero 203 is infamous around these partshero 203 is infamous around these parts

اول حاثة لية و انا عندي 19 كنت ماشي علي مصر اسكندرية الصحراوي بسيارة 127 وكنت ماشي علي 130 وكانت قدمي عربية مقطورة محملة زلط وطبعا في صوت طقطة علي الزجاج العربية بس كنت متنش و قولت دة زلط صغير وقولت اعدي منة لقيت زلطة نزلة من المقطورة كبير اوي كسرت الازجاج الامامي وطبعا اتخضيت وسعتة كن هلبس كل العربيت الي علي الطريق كسرت يمين من غير مدي اشارة وطلع علي الصحراء وقفت وحمد للة محدث اي اصابة غير زجاج العربية هههههههه
قديم 21-01-2013, 12:22 AM
الصورة الرمزية mohamed hossam elemam
mohamed hossam elemam mohamed hossam elemam غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد حسام
التخصص العملى: مامور ضرائب
هواياتي: قياده السيارات

mohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant future

عايزين ردود اكتر

قديم 21-01-2013, 04:28 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

تسلم على الموضوع اولاً وانا كنت حكيت اول حادثة لى فى موضوع سابق بس علشان خاطرك هحكيها تانى

اول حادثة كنت فى اعدادى وانا كنت فاكر انى بعرف اسوق من المشاهدة كده فقط لكن فى الحقيقة انا مكنتش اعرف عن السواقة غير الدريكسيون ودواسة البنزين لكن الفرامل والنقل والغيارات والمرايات واى حاجة تانية مكنتش اعرف عنهم اى حاجة

يوميها كان شم النسيم وكنا واخدين شقة جديدة بنوضبها وقولنا هنقضى شم النسيم هناك فى الشقة الجديدة وجبنا معانا فى العربيه كل حاجة وطلعنا وبعدين افتكرنا اننا نسينا حاجة فى العربية فاخدت المفتاح اجيبها والساندوتش فى ايدى

نزلت العربيه والشيطان لعب فى دماغى ياواد هما بياكلو فوق ومحدش واخد باله ... خد العربيه واتمشى بيها شوية وبعدين ارجع مفيهاش حاجة يعنى
وقد كان
دورت العربيه ودوست بنزين طلعت علشان كانت متعشقة ومشيت حاجة بتاعة 100 متر كده وانا ماشى اخر ظأططة وباكول الساندويتش وفجاءه حسيت ان فيه حد بيزمر جامد من ورايا ولمحته فى المراية بتاعة الصالون وقولت ياواد هما الناس كده بيزمرو لبعض رخامة فانت رخم عليه زمرلة وطنش عادى بقى

اتارى انا كنت ماشى بشكل غير مستقيم ورامى على الشمال وهو جاى بسرعة من الشمال فراح خابطنى

هى بصراحة مكانتش خبطة هى كانت هبدة شال فيها الجنب الشمال من اوله لاخرة وطلع بالعربيه على الرصيف والعربيه كلها كيانها اتشقلب وكل حاجة وقعت على بعض والساندوتش حتى وقع من ايدى

نزلت لقيت العربيه ضايعة والراجل اللى خبطتنى عربيته وشها طاير خالص وكانت بيجو 7 راكب والناس اتلمت وربنا ستر ان الحادثة كانت قريبة لسه من البيت وصوت الحادثة خلى الناس تنزل ومنهم اهلى فانا سيبتهم يتعايشو مع بعض وهربت على بيت جدى وعدت

العربية كانت دوجان اوائل التسعينات وكانت حالتها ممتازة بعد بعد الحدثة اتبهدلت خالص وبعيناها بخسارة وبعدين جبنا الكيا برايد وفضلت محروم من السواقة سنين بسبب الحادثة ديه

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 21-01-2013, 04:42 PM
الصورة الرمزية mohamed hossam elemam
mohamed hossam elemam mohamed hossam elemam غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد حسام
التخصص العملى: مامور ضرائب
هواياتي: قياده السيارات

mohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant futuremohamed hossam elemam has a brilliant future

شكرا علي الرد المفيد يا استاذ ابو nora