العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 08-01-2013, 05:24 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لسة بسوق جديد و كنت عايز اجرب سفر ولأ

بص ياباشا انت اتكل على الله وقول دعاء السفر واطلع بس متذودش فى السرعه خصوصا لو طريق مش عارفه ممكن تلاقى مطب مره واحده متعرفش الظروف هتبقى ايه ومتقلقش اهم حاجه الثقه

قديم 09-01-2013, 12:30 AM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

انا بشكركم جدا على اهتمامكم و مشراكتم الغالية
بس انا احترت فى اعضاء بتشجعنى و اعضاء بتخوفنى بالذات من طريق المنصورة
معلش معرفش اعمل كذا اقتباس فى نفس المشاركة
بس انا كان نفسى اسافر بيها
فهتوكل على الله و هسافر يبقى الصبح على الساعة 11 كدة اتحرك علشان ابقى فى النور و بعيد عن الشبورة و همشى براحة مش هجرى
و اول ما اوصل هغطى العربيى علشان الفنانين هواة الرسم على العربية
و هسافر كمان اسبوعين يكون الجو اتحسن شوية
----------------------------
بس ممكن يوصفى اسافر ازاى
ولا امشى ورا اتوبيس المنصورة اللى بيبقى فى القللى -- بس من غير تريقة ههههههههههه ---
معلش لسة مستجد -- دا انا بتوة فى القاهرة و يسلام لو طلعت كوبرى غلط او فوت كوبرى كنت المفروض اطلعة بيبقى الموضوع اصعب و بتوة اكتر -- مصر ام الدنيا ههههه
فمعلش هكمل تعبكو
امشى ورا اتوبيس و ابقى محمى فية ولا حد يقولى الطريق اعتمد على الوصفة
شكرا جدا جدا لحضرتكم
قديم 09-01-2013, 12:48 AM
Ahmad Rizq Ahmad Rizq غير متواجد حالياً

Ahmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really nice

هو القرار في الاول و في الآخر راجع ليك , و في ثقتك في نفسك , و اظنها هتبقا مغامره حلوه و هتديك ثقه , بس امن عربيتك سواء و انت سايق في الطريق او لو هتركنها في حته , و طلما ما تعرفشي الطريق ياريت تسوق خفيف , كل الناس بتعمل كدا مش انت بس , بالنسبة لدركسيون انا بعرف امسكه بايدي الاتنين او الشمال او اليمين , بس الايدين الاتنين افضل طبعا , بتحس انك مالك العربية , و لو شوفت سباقات او حتى فيلم ترانسبورتر و افلام السباق :D :D هتلاقيهم بايديهم الاتنين , يعني برستيج مش زي ما الناس فاكره ان انك تحط ايد واحده هتبقا شاب جامد و برنس :D :D , ربنا ينجي طريقك و عليك بدعاء السفر و دعاء الركوب
قديم 09-01-2013, 02:22 AM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmad Rizq مشاهدة المشاركة

هو القرار في الاول و في الآخر راجع ليك , و في ثقتك في نفسك , و اظنها هتبقا مغامره حلوه و هتديك ثقه , بس امن عربيتك سواء و انت سايق في الطريق او لو هتركنها في حته , و طلما ما تعرفشي الطريق ياريت تسوق خفيف , كل الناس بتعمل كدا مش انت بس , بالنسبة لدركسيون انا بعرف امسكه بايدي الاتنين او الشمال او اليمين , بس الايدين الاتنين افضل طبعا , بتحس انك مالك العربية , و لو شوفت سباقات او حتى فيلم ترانسبورتر و افلام السباق :D :D هتلاقيهم بايديهم الاتنين , يعني برستيج مش زي ما الناس فاكره ان انك تحط ايد واحده هتبقا شاب جامد و برنس :D :D , ربنا ينجي طريقك و عليك بدعاء السفر و دعاء الركوب
متشكر جدا لحضرتك و اعتقد انها مغامرة حلوة فعلا
و همشى بالراحة مش هجرى و هحاول امشى ورا اتوبيس شرق الدلتا علشان الطريق و علشان كمان مبيجريش
انا عامل تحت بيتى الحدتين اللى قدام و ورا العربية لكن عندهم
عندة كلبشة الدركسيون اللى زى مضرب البيسبول و غطا السيارة
هل ممكن اعمل حاجة تانى
شكرا
قديم 09-01-2013, 03:05 AM
amir elgamal amir elgamal غير متواجد حالياً
من انا؟: الله ربى ومحمد صلى الله عليه وسلم رسولى
هواياتي: Mechanical Engineering

amir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة peter magdy مشاهدة المشاركة

متشكر جدا لحضرتك و اعتقد انها مغامرة حلوة فعلا
و همشى بالراحة مش هجرى و هحاول امشى ورا اتوبيس شرق الدلتا علشان الطريق و علشان كمان مبيجريش
انا عامل تحت بيتى الحدتين اللى قدام و ورا العربية لكن عندهم
عندة كلبشة الدركسيون اللى زى مضرب البيسبول و غطا السيارة
هل ممكن اعمل حاجة تانى
شكرا
السلام عليكم
استاذ مجدى
مش عارف حضرتك قلقان ليه كده مافيهاش حاجه خالص امشى ورا اتوبيس شرق الدلتا عادى والتوبيسات ده بتمشى براحه
معاك اهم حاجه الاستبن والكوريك والعده كامله علشان لو حصل حاجه على الطريق لقدر الله
وقول دعاء السفر قبل ما تمشى وتوكل على الله
علفكره القياده على الطرق السريعه اسهل بكتيييييييييير من القياده داخل المدينه
واولهم ان العربيه بتجرى ثانيا مافيش غيارات
الجو لو مش معدول ظبط نفسك بالتكيف السخن ومانصحكش بيه علشان البرد الايام ده
انا عن نفسى بشغل المروحه على ابطا سرعه وبقفل الزجاج بحس براحه شديده وكمان استهلاك وقود اقل وصوت انعم بدل دوشه الهواء

ربنا يستر طريقك ان شاء الله
تحياتى

صفحة car's engine على موقع التواصل الاجتامعى facebook لميكانيكا السيارات
على هذا الرابط
https://www.facebook.com/pcarsengine