العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Excel - اكسيل

قديم 08-10-2012, 09:31 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل اشترى الاكسل

لا يا اخ سيد العربية بتتنطط مش عشان العفشة ناعمة ولكن عشان سوستك ضعيفة
والعربية لو فعلا فيها مساعدين من نوع ممتاز تمشى بيها 160 بدون اى مشاكل
العربية دى روحها مساعدين رياضية

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 14-10-2012, 08:52 PM
الصورة الرمزية elandlos
elandlos elandlos غير متواجد حالياً

elandlos will become famous soon enoughelandlos will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed2077 مشاهدة المشاركة

الاكسيل عربيه عملية جداااااا و قطع غيارها رخيصه جدا ومتوفرة ويمكن متوفرة اكتر وارخص من الاونو شوية

بس عيبها القاتل انها واطيه جداااااااا
لو هتجيبها اول حاجه تعملها تركب علايات

بس بصراحه عربيه رائعه تستحمل سفر ومشاوير زى ما انت عاوز
بدون ما تتعب وكمان قلة اعطالها ميزة كبيرة جداااااااا

وربنا يعينك ويوفقك
بارك الله فيك استاذ سيد على اخلاصك النصيحة
قديم 14-10-2012, 08:55 PM
الصورة الرمزية elandlos
elandlos elandlos غير متواجد حالياً

elandlos will become famous soon enoughelandlos will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

الاكسل مش واطية للارض
الطبيعى بتعها انها عالية
وعلى الاخ سيد انة يراجع سوست سيارتة
وموضوع علايات للاكسل دة صعب اوى ويمكن استاذ سيد مش هايحس بية لانة معاة الهاتش باك
انما لو السيدان تبقى مفزعة لو ركب لها علايات لانها اساسا فى الطوالى بتفضل تتنطط من الشنطة فما بالك بقى بعلايات
طب وموديل 97 دى حالتها اية ومطلوب فيها كام؟
بارك الله فيك
العربية واخده خبطه فى الرفرف الايمن امامى وتم استعداله بدون رش دواخل وبها بعض البارومه الخفيفه اسفل احد الابواب وفى احد جوانب الشنطه والتكييف مفصول بدون سيور لايعمل اما الموتور حالته ممتازه وباقى اساسات العربيه سليمه ومطلوب فيها 30 الف ورخصه 8 شهور
قديم 27-10-2012, 02:19 PM
ADEL AL SHAAIRY ADEL AL SHAAIRY غير متواجد حالياً

ADEL AL SHAAIRY is just really niceADEL AL SHAAIRY is just really niceADEL AL SHAAIRY is just really niceADEL AL SHAAIRY is just really nice

صديقى الحبيب : زوجتى كانت تملك اونو بحالة ممتازة وكانت بترفص الارض وعايزة تطير على السريع وانا مش عارف انت لييه عايز تغير - عموما لو دى رغبتك فأنا كان معايا اكسيل واشتريتها مستعملة بس بحالة فريدة واندم حتى اليوم انى بعتها لانها تضاهى السيارات الزيرو فى الموديلات الحديثة - طبعا انا لا انصحك بشراء السيارة المعروضة عليك حاليا اصبر شوية ودور الى ان تجد سيارة بيتى محترمة بحالة ممتازة علشان تحس انك غيرت للاحسن - ربنا يوفقك وكل عام وانت طيب ومبروك مقدما - انا اشتريت بعد بحث 45 يوم فلا تتعجل
قديم 27-10-2012, 08:36 PM
الصورة الرمزية mohamed zezo
mohamed zezo mohamed zezo غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد العزيز
التخصص العملى: فنى اشعه بمستشفى المنزله العام

mohamed zezo is a glorious beacon of lightmohamed zezo is a glorious beacon of lightmohamed zezo is a glorious beacon of lightmohamed zezo is a glorious beacon of lightmohamed zezo is a glorious beacon of light

اخى الحبيب كل عام وانت بخير
انا معايا اكسيل من سنتين 1300 سى سى موديل 96 اول ما اشتريتها كانت فعلا بتحك فى المطبات بطريقه مستفزه وركبت 4 علايات من يومها انسى المطبات عربيه واسعه جدا مقارنة بالفيرنا والاكسنت والسوزوكى سويفت قطع غيار ببلاش نادرا لما تعطل (بس عربيتى حاله شاذه) مريحه فى السفر انا سافرت بيها الغردقه من بلدى المنزله دقهليه فى 8 ساعات مره واحده بدون راحه ومشغل التكييف وماشى على 170 كم (اجدع سواق اجره عندنا بيروحها فى 11 ساعه) بصراحه عربيه زى الفل (لو حالتها حلوه) وكنت شاريها ب 32000وعملت بيها حوالى 25000كم فى السنتين وعدادها حاليا 185000 كم لو العربيه حالتها كويسه اتوكل على الله وعلى فكره انا من هواة الشد على الطريق والسباق مع فلان وعلان والحمد لله العربيه دى بتمسح الطريق مافيش حاجه اسمها حد يعدينى