العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 24-08-2012, 04:07 AM
zema zema غير متواجد حالياً

zema will become famous soon enough
افتراضي رد: لو عاوزة اشترى بريليانس كروس frv - منين ؟؟؟

انا لو مكانك هجيب الصني
قديم 24-08-2012, 08:30 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة myson medo مشاهدة المشاركة

ليه الناس بتقول اوبترا مع انى مش شايفة فيها ميزة
ولا فيها اى بى اس ولا توزيع فرامل ولا وسائد
لانها ممتازة
مفيش عربية زييها
اثبتت نفسها في السوق
وثانيا الصني كل موديل منها ليه عيوب
يعني الصني الشكل القديم كانت ضيقة
والجديدة مش عاجبه حضرتك
واتفق معاكي ان العربية سعرها مبالغ فيه
بس من الاخر عربية هتخدمك العمر كله
وهيا من افضل العربيات
قلبا وقالبا

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 24-08-2012, 09:42 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة myson medo مشاهدة المشاركة

يمكن هى عاجباك لانك مجربتش حاجة كويسة تانية - أو كانت هى أحسن اللى انت ركبته

هل جربت النيسان ؟ ماهى برده تكيفها ممتاز وثابتة جدا وعالية بس للاسف الصنى الجديدة فيها مشاكل ولذلك خايفة اجبها

البريليانس كروس صينى بس سمعت ان موتورها متسوبيشى وعفشتها بورش -مش عارفة الكلام ده ايه صحته وفيها كل امكانيات الصنى اللى ب100 الف وهى ب88 الف
ولذلك فكرت فيها بس برده خايفة
لو هجيب حاجة مفيهاش اى بى اس ولا توزيع فرامل ولا وسائد يبقى اجيب لوجان او سانديرو بقى افضل
لالا مين قال كده بالعكس انا ركبت عربيات احسن منها مليون مره من سيفيك واوكتافيا فانتازيا وبي ام x5 ( بس دي ما سوقتهاش ) يعني ركبت ماركات كتير بس احنا هنا بنقارن بين 3 عربيات سعرهم ف رينج ال 100 الف صني عامله زي الكعبيره ف بعضها وتجميع مصري والايد المصريه دايما مباركه متحطش ايدها ف حاجه وتبقي 100 100بريليانس ده الصيني نفسه وعربيه كوري اللي هي الاوبترا كوري 100 في الميه وبقالها فتره ومجربينها وعارفينها
قديم 24-08-2012, 10:15 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

لالا مين قال كده بالعكس انا ركبت عربيات احسن منها مليون مره من سيفيك واوكتافيا فانتازيا وبي ام x5 ( بس دي ما سوقتهاش ) يعني ركبت ماركات كتير بس احنا هنا بنقارن بين 3 عربيات سعرهم ف رينج ال 100 الف صني عامله زي الكعبيره ف بعضها وتجميع مصري والايد المصريه دايما مباركه متحطش ايدها ف حاجه وتبقي 100 100بريليانس ده الصيني نفسه وعربيه كوري اللي هي الاوبترا كوري 100 في الميه وبقالها فتره ومجربينها وعارفينها
زيد على كده انه نادرا لما تلاقي واحد معاه اوبترا وبيشتكي منها او عنده مشكلة فيها
بصراحة عربية ممتازة

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 24-08-2012, 02:33 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

زيد على كده انه نادرا لما تلاقي واحد معاه اوبترا وبيشتكي منها او عنده مشكلة فيها
بصراحة عربية ممتازة
شكرا ليكم قوى - بسايه نوع الامان اللى فى اوبترا --- مفيش