العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 02-11-2010, 02:32 AM
الصورة الرمزية dragon
dragon dragon غير متواجد حالياً

dragon has a spectacular aura aboutdragon has a spectacular aura about
افتراضي رد: عجيب أمركم يامصريين

اة ونسيت اقولك حاجة كمان ومين قال انى لما اتلسع 150 جنية زى ما بتقول مش حجرى تانى طيب منا على الصحراوى بتاع اسكندرية دافع 300 فى مخالفتين ورا بعض عارف لية عشان كان معايا واحد عندة معاد طيارة ومتأخرين عليها وعارف لية متأخرين عشان الزحمة الشديدة الى فى البلد بتعتنا ماهوة لو ازمة المرور اتحلت كل واحد حيوصل فى معادة لاكن بسبب الزحمة وضياع الوقت والتأخير احنا بنجرى عشان نعوض التأخير على المواعيد المهمة وانا واحد بحب الجرى وحفضل اجرى ودى حرية شخصية ومش من حق اى حد انة يتدخل فيها اصلا والى بيدفعلى ال 150 جنية مخالفة يجيى يتكلم معايا وزى مقلك زميلى العزيز MOTOR HEAD

نصيحه بلاش نغلط فى بعض

قديم 02-11-2010, 02:40 AM
الصورة الرمزية رياح التغيير
رياح التغيير رياح التغيير غير متواجد حالياً

رياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to behold

يارجالة الراجل عايز مصلحتنا بس حضرتك هو فعلنا القرارات الأخيرة بان السرعة 60 دي قرارات تضيع اوقات كتير اووي لأن لو حضرتك تاخد باللك الطرق دي ممكن نجيب فيها 80 ونبقي امان بردو والطريق مفتوح وواسع ليه نخنق الناس اكتر وللأسف بعد الردارات الكتير اغلب الناس ماشين 80 وربنا يستر فالتجديد
قديم 02-11-2010, 02:46 AM
الصورة الرمزية dragon
dragon dragon غير متواجد حالياً

dragon has a spectacular aura aboutdragon has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رياح التغيير مشاهدة المشاركة

يارجالة الراجل عايز مصلحتنا بس حضرتك هو فعلنا القرارات الأخيرة بان السرعة 60 دي قرارات تضيع اوقات كتير اووي لأن لو حضرتك تاخد باللك الطرق دي ممكن نجيب فيها 80 ونبقي امان بردو والطريق مفتوح وواسع ليه نخنق الناس اكتر وللأسف بعد الردارات الكتير اغلب الناس ماشين 80 وربنا يستر فالتجديد
اهلا وسهلا بالنصيحة لاكن بدون غلط ووصف الى بيجرى بالمنتحر والمنتحر ياسيدى الفضال هوة الكافر لو دة يرضى اى حد فى المنتدى يتفضل يقول
محنا ممكن ننصح بعض من غير منغلط فى بعض ونقول انتوا بتستهبلوا وانتوا بتنتحروا الغلط سهل جدا يا استاذى الفاضل وانا مستنى انا وباقى الاعضاء رد الادارة

قديم 02-11-2010, 03:05 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

لا واللى يفقع بصراحه ال ........... انه بيقولك انا بحيى وزير الداخليه والحكومه اللى عماله تنهب وتسرق الشعب عينى عينك باسم المحافظه على النظام والارواح ياراجل اتقى الله بقى

قديم 02-11-2010, 03:06 AM
عبدالله منصور عبدالله منصور غير متواجد حالياً

عبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lol64 مشاهدة المشاركة

انا اؤيدك على كلامك طبعا لكن انا اعتراضى على حاجه واحده فى اماكن فى مصر داخل المدينه تحس انك بيتنصب عليك وبتتسرق بالاكراه من الحكومه
يااستاذى فى اماكن فى القاهره السرعه فيها 60 يعنى المفروض ان الموضوع على كده ان السواقه داخل المدن بلا استثناء لاى طرق تبقى على الغيار التالت وعلى الدائرى وخارج القاهره الرابع ولا ايه؟
لكن انا باؤيد طبعا السرعه المقرره زى على الدائرى مثلا وفعلا السرعه العاليه دى بتبقى مجازفه جامده وخطوره شديده واحنا ورانا اسر ولازم نحافظ عليها بس مش هاتبقى فى حكم المنتحر لو بتسوق بسرعه عاليه يعنى
انا مش فاهم دى افتى ولا ايه
دى الحكومة تعرفها اكتر مننا وبعدين لو 80 مفيش مشكلة بردو احنا بنتكلم عن السرعات الجنونية الى بتكسر ال 120 وتعدى كمان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOTOR HEAD مشاهدة المشاركة

سلام عليكم
انا صاحب الموضوع بتعاع قسم الاكسنت
و زى ماحضرتك بتقول ان انا بستهبل اسمحلى اقول راى فى موضوعك
n o nonono

ومش هقول حاجه تانى غير 3نقاط

اولا ملهاش لزمه حكايه نحزف الموضوع و الكلام ده ملوش لزمه

ثانيا انا مالتش لك تعالى اركب معايا و انا بافل العداد

ثالثا انا سئلت على طريق واسع و فاضى عشان لو حصل حاجه ميكونش حد جنبى

نصيحه بلاش نغلط فى بعض.
على فكرة انت فهمتنى غلط وانا مش القصد انى اغلط فيك على الاطلاق ولو انت اعتبرتها كدا فأنا ياسيدى بعتذرلك أدام المنتدى كلو

لاكن انا هضربلك مثال لو شفت اخويا الصغير او حتى الكبير ولقيته ماشى بسرعة جنونية عالية جداً وقولتله بطل استهبال هل كدا بشتمه او القصد انى اغلط فيه ؟؟ انما كلامى لمصلحته فقط وربما تكون طلعت بتلقائية تامة لإن الغرض من كلامى النصح والارشاد وليس السب كما توقعته انت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dragon مشاهدة المشاركة

اة ونسيت اقولك حاجة كمان ومين قال انى لما اتلسع 150 جنية زى ما بتقول مش حجرى تانى طيب منا على الصحراوى بتاع اسكندرية دافع 300 فى مخالفتين ورا بعض عارف لية عشان كان معايا واحد عندة معاد طيارة ومتأخرين عليها وعارف لية متأخرين عشان الزحمة الشديدة الى فى البلد بتعتنا ماهوة لو ازمة المرور اتحلت كل واحد حيوصل فى معادة لاكن بسبب الزحمة وضياع الوقت والتأخير احنا بنجرى عشان نعوض التأخير على المواعيد المهمة وانا واحد بحب الجرى وحفضل اجرى ودى حرية شخصية ومش من حق اى حد انة يتدخل فيها اصلا والى بيدفعلى ال 150 جنية مخالفة يجيى يتكلم معايا وزى مقلك زميلى العزيز MOTOR HEAD

نصيحه بلاش نغلط فى بعض
بردو بأكد وبقول ان القصد من كلامى مش الغلط اطلاقاً وراجع ردى على الاقتباس السابق
بالنسبة للى بيديك ال 150 جنيه فكل انسان على نفسه بصير انا مش بديك حاجة وربنا يكرمك ويكتر من مخالفاتك دا شئ يرجعلك لاكن لما بنصح بنصح بغرض السلامة ولو ان فى شئ من العشم والتلقائية لاكن على مايبدو ان المعاملة ميرى ,, مش موضوعنا طبعاً

بالنسبة لموضوع الوصول بسرعة احب اقولك انك لما تبالغ فى السرعة ممكن لا قدر الله متوصلش اطلاقا ً والحدق يفهم

وربنا يسلمك من كل شر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رياح التغيير مشاهدة المشاركة

ياريت تفهمهم حضرتك انى مقصدش اغلط فى على الاطلاق والله وربنا وحده يعلم لاكن لو هما مصممين انى اقصد اغلط فأنا اعتذرت لهم كلهم على دماغى ..

60 و80 دى بتاع الحكومة احنا اللى علينا ننلتزم عشان مصلحتنا وصحتنا وبس..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dragon مشاهدة المشاركة

اهلا وسهلا بالنصيحة لاكن بدون غلط ووصف الى بيجرى بالمنتحر والمنتحر ياسيدى الفضال هوة الكافر لو دة يرضى اى حد فى المنتدى يتفضل يقول
محنا ممكن ننصح بعض من غير منغلط فى بعض ونقول انتوا بتستهبلوا وانتوا بتنتحروا الغلط سهل جدا يا استاذى الفاضل وانا مستنى انا وباقى الاعضاء رد الادارة
مين قالى انى بفتى

ياجماعة ولاتؤدون بأنفسكم فى التهلكة

انا مبقولش انها فتوى بالانتحار ولاكن بشبه بالانتحار

اما الغلط انا وضحت قبل كدا انى مقصدش الغلط اطلاقاً والله اعلم بنيتى

اما بالنسبة الغلط سهل فكل نفس يرى الآخرون بعين طبعه

--

كان فى رد عملت له اقتباس مظهرش مش عارف ليه

المهم ان مجمل الرد بيقول انك لو مشيت 200 هى 100 واللى ربنا كاتبهولك هيحصل وكدا

انا مقولتش حاجة انا معاك بس ربك بيسبب الاسباب

وهضربلك مثال على السرعات جوا البلد

لو صف راكن يمين

عربية منهم طلعت فجأة عشان تمشى وانت جى بسرعة 120 ياترى ايه اللى هيحصل ؟؟

نفس الموقف وانت ماشى بسرعة 60 ياترى ايه اللى هيحصل ؟؟

والمعذرة والسموحة للجميع للى مازالوا شايفين انى غلطت فيهم وانا سبق وقولت انى بعتبرهم كلهم زى اخواتى ليس الا .. الا ان كان لهم رأى تانى فيامرحب بيهم