العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 05-01-2010, 03:25 PM
@واحد من الناس@ @واحد من الناس@ غير متواجد حالياً

@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حيرة بين اللانوس ولا سبيرانزا m11

اشترى M11 أحسن وأهو تغير

مـثل صيـنـي يقول :

" إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه
لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول "

تحياتي

@ واحد من الناس @

قديم 05-01-2010, 03:44 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmanahry مشاهدة المشاركة

اشكر جدا كل من رد على اعضاء عظماء فعلا انتم اساتذه والاستاذ بدر كالعادة الرد الموسوعى والعزيز SAM RAM طرح كل اللى فى دماغى لان بصراحة انا عندى لانوس 2003 والسيارة اعتنيت بها صيانة وكيل عاملة 35 الف فقط غيرت سيور بالكامل فى التوكيل ركبت لها جهاز انذار ومكن رفع زجاج واخيرا البوجيهات الجديدة NGK IRIDIUM IX وذودت السحب ولكن لان كل مشكلتى معاها الثبات والاتزان وبصراحة برغم حبى لهذه السيارة طمعان فى الاقوى والاكثر ثبات هل اعملها ابيع اللانوس واشترى M11 ولا خلينى على الا انا فيه وابطل طمع واسف انى حيرتكم معايا

استاذى الفاضل المناهرى انا حسيت من كلام حضرتك انك عاوز تغيير تجديد بس هدف التغيير الاساسى مااعتقدش ان الاسبيرانزا مع احترامى لها او الصنى او اى عربية تحت ال100 الف حترضى رغبتك وده بصراحة مطلقة الثبات والقوة فى الاساس فى مصر فوق 100 الف بسبب الضرائب والجمارك المصرية فانا لو مكان حضرتك فكرة التغيير من الانوس للاسبيرانزا مش هى اللى حترضى رغبتك وده حسب ماوصلى بس اللى حضرتك عاوز ابتداء من الكروز والسيتى وممكن الالنترا والسيراتو فبلاش تغييرها طالما مش حتقدر تغيير للحاجة اللى حضرتك محتاجلها فعلا واى استفسار انا تحت امرك
قديم 05-01-2010, 04:40 PM
الصورة الرمزية elmanahry
elmanahry elmanahry غير متواجد حالياً

elmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond repute

شكرا جزيلا بدر باشا على ذوقك وردك النبيل فعلا اللى فى دماغى عايز اكثر من 100 الف ويمكن اكتر بكتير ولكن لان المادة قليلة ففكرت فى ال m11 سيادتك لمست لب الموضوع وشكرا جزيلا ارجو من سيادتك اذا اتيح لك فرصة لقيادة سيارة m11 تديبنى خبرة او اصبر واكتفى باللانوس

God grant me the serenity
to accept the things I cannot change
courage to change the things I can and wisdom to know the difference
DR Elmanahry
قديم 05-01-2010, 04:44 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmanahry مشاهدة المشاركة

شكرا جزيلا بدر باشا على ذوقك وردك النبيل فعلا اللى فى دماغى عايز اكثر من 100 الف ويمكن اكتر بكتير ولكن لان المادة قليلة ففكرت فى ال m11 سيادتك لمست لب الموضوع وشكرا جزيلا ارجو من سيادتك اذا اتيح لك فرصة لقيادة سيارة m11 تديبنى خبرة او اصبر واكتفى باللانوس

انشاء الله لو سوقتها حبلغك وبرضه الانوس حلوة وربنا يباركلك فيها وشكرا لحضرتك
قديم 05-01-2010, 07:03 PM
Prince2003 Prince2003 غير متواجد حالياً

Prince2003 has a spectacular aura aboutPrince2003 has a spectacular aura about

السلام عليكم

أنا خبرتى ضعيفه فى العربيات بس بقترح اضافة اللوجان ضمن الاختيارات.

عربية أوروبى تقفيل مغربى (جيد) + سعرها 67000 + كماليات جميلة + 1600cc + واسعة من الداخل +شكلها مقبول لمعظم الناس + كفاية أن معليهاش جمارك

وصلى أستخارة و ربنا هيعينك على الاختيار الانسب ليك