العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 30-11-2010, 07:15 PM
Grey_Fox Grey_Fox غير متواجد حالياً

Grey_Fox will become famous soon enoughGrey_Fox will become famous soon enough
افتراضي رد: عايز اجيب ماتريكس 2011 انصحونى اه ولا لا

مانصحش اي حد بالماتريكش جديده في الوقت الحالي لان سعرها داخل في ال 100 الف بعد ماكانت بتبدأ بحاجه و80 وزياده كبيره من غير اي اضافه يعني الكيا سيراتو والنترا ونيسان صني افضل بكتيرفي حدود نفس السعر وعربيات كبيره وواسعه يعني تنفع لاسره كبيره الماتريكس مش واسعه اوي بس شكلها هو اللي يدي ايحاء بالوسع
قديم 05-12-2010, 11:12 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute

سيدي الفاضل ردي عليك من واقع تجربة و ليس تحيز للسيارة التي امتلاكها بأي شكل من الاشكال
انا امتلك سيارة ماتريكس 2010 من 7 شهور تقريبا السيارة الحمد لله ترضي طموحي الى حد كبير عامل بيها لحد دلوقتي 37000 كم بدون اي شكوي تذكر عملية الى اقصي درجة استهلاك بنزين جيد جدا قطع غيار متوفرة تقدر تعمل الصيانة فى اي مكان مفيهاش عيوب تذكر فيما عدا العفشة وناشفة شوية و دي هلقيها فى اي عربية عالية عن الارض الصالون واسع جدا سواء للراكب الامامي او الخلفي فيها كل اللي انا محتاجه و ربنا يوفقك لما فيه الخير و لا تنسي الاستخارة و بالتوفيق ان شاء الله

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 18-12-2010, 03:32 AM
hatemyousef hatemyousef غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Electrical Engineer

hatemyousef is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmohamed1975 مشاهدة المشاركة

سيدي الفاضل ردي عليك من واقع تجربة و ليس تحيز للسيارة التي امتلاكها بأي شكل من الاشكال
انا امتلك سيارة ماتريكس 2010 من 7 شهور تقريبا السيارة الحمد لله ترضي طموحي الى حد كبير عامل بيها لحد دلوقتي 37000 كم بدون اي شكوي تذكر عملية الى اقصي درجة استهلاك بنزين جيد جدا قطع غيار متوفرة تقدر تعمل الصيانة فى اي مكان مفيهاش عيوب تذكر فيما عدا العفشة وناشفة شوية و دي هلقيها فى اي عربية عالية عن الارض الصالون واسع جدا سواء للراكب الامامي او الخلفي فيها كل اللي انا محتاجه و ربنا يوفقك لما فيه الخير و لا تنسي الاستخارة و بالتوفيق ان شاء الله
37000 كم فى 7 شهور دا انت فاحتها با عم الحج
انا شاريها من 7 شهور برضة بس عامل بيها يس من غير ماتضحك 3000كم
قديم 18-12-2010, 03:40 AM
الصورة الرمزية Badr Salah
Badr Salah Badr Salah غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في ملكوت الله
التخصص العملى: محلل اقتصادي
هواياتي: مشاهدة الأفلام الأجنبية

Badr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatemyousef مشاهدة المشاركة

37000 كم فى 7 شهور دا انت فاحتها با عم الحج
انا شاريها من 7 شهور برضة بس عامل بيها يس من غير ماتضحك 3000كم
الف مبروك يا حاتم باشا علي الماتركس وانضمامك لعائلة الماتركسوية
يا باشا عمرو شغله كله سفر لسيوة ومطروح وحتتت تانيه ابعد
وكل واحد حسب استخدامه والماتركس اصيلة مع اللي يصونها ويحافظ عليها

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

نبذة صغيرة عن تقنية المستقبل (السيارات الكهربائية)
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...739#post315739

الماتركسوية يتفضلوا يتفرجوا علي صور ماتركس متظبطة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=42365
قديم 18-12-2010, 03:49 AM
الصورة الرمزية ahmedsherif1990
ahmedsherif1990 ahmedsherif1990 غير متواجد حالياً

ahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond repute

مش عارف العربية دى زى ما يكون ليها مفعول السحر
اول مرة تشوفها عادى
تانى مرة ممكن
تالت مرة لازم تشدك
و الاجمل من ده ان مافيش حد -ولا حد -حسب علمى اشتكى منها
و لا ايه يا ماتريكساوية