العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 08-11-2011, 09:51 PM
galalaldin galalaldin غير متواجد حالياً
من انا؟: عملى و دقيق
التخصص العملى: COMPUTER
هواياتي: صيد البحر

galalaldin will become famous soon enoughgalalaldin will become famous soon enough
افتراضي رد: الخوف من السواقه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed zezo مشاهدة المشاركة

هى دى فائده ال 128 بتعلمك الجرأه ومش بتخليك تخاف من حد ولا تخاف عليها والناس كلها تخاف منك**** بصراحه لولا ال 128 فى اول تعلمى للسواقه ما كنتش اتعلمت***ربنا معاك وعلى فكره مجرد اسبوعين او شهر على الاكثر هتلاقى السواقه حاجه تلقائيه كانك ماشى على رجلك وربنا معاك ويحميك***تقبل تحياتى استاذ هريدى
لو ما اتعلمتش على ال128....تخسر كتير...وضعك ممتاز..بعض الممارسه والصبر ويصبح شئ عادى...بيقولوا السواقه عاوزه قلب جامد=ثق بنفسك وانزل بالعربيه واحده واحده....خلى باللك من المشاه اهم شىء..العربيات بتتخبط حتى وهى واقفه..ده نصيب....اعمل اللى عليك والباقى على ربنا...
قديم 08-11-2011, 11:45 PM
عصام جلاب عصام جلاب غير متواجد حالياً

عصام جلاب is a glorious beacon of lightعصام جلاب is a glorious beacon of lightعصام جلاب is a glorious beacon of lightعصام جلاب is a glorious beacon of lightعصام جلاب is a glorious beacon of light

انا برده عندى نفس مشكلة الخوف دى وبدات التعليم من يومين فقط والنهارد ه الثالث
وطلعت طريق سريع شوية وفتحت ع الرابع لكن قل ماقابل مطب ارتبك والعربية تبطل منى غير كدة بمشى زى الفل بس خايف ليه مشعارف

قديم 09-11-2011, 12:05 PM
الصورة الرمزية ahmed_elmagree
ahmed_elmagree ahmed_elmagree غير متواجد حالياً
من انا؟: facebooky
التخصص العملى: taleb in: Technical school of advanced technology maintenance next to ahly club in nasr city
هواياتي: mgnon 3rbyat

ahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the roughahmed_elmagree is a jewel in the rough

أ/هريدى بالنسبة لموضوع الخوف ده انا عايز اقولك الحديث الذى قاله سيدنا محمد (رفعت الاقلام وجفت الصحف)
وفى مامعناه ان اللى متقدرلك هيحصل لو لقدر الله ربنا كتبلك انك تعمل حدثة هتعمل ولو مش كاتب مش هتعمل حتى لو خلص قربت اوى وقولت ان هى حدثة خلاص مش هتحصل

اما بالنسبة لموضوع الرهبة من السواقة نفسها فمتخافش الممارسة وحب السواقة هما اللى هيخلوك شيخ السواقين
وبعدين بينى وبينك انا عندى 16 سنه وبسوق زى القرد وبطلع على اى طريق مبخافش وبالرغم من الدبابة اللى انا سايقها الا انى عشان بحب السواقة والحب ده هو اللى بيدينى الشجاعة وان شاء الله كلها اسبوع ولا اتنين سواقة وهتبقى

CARS IS MY DRUGS
قديم 09-11-2011, 01:16 PM
الصورة الرمزية hhhesham
hhhesham hhhesham غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام
التخصص العملى: ضابط شرطه
هواياتي: اقفل العدادات

hhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud of

مالهاش غير حل واحد وهو الممارسه الكتيره و فى جميع الاوقات و استرخى و انت يايق ما تفكرش فى الحوادث و كده فكر فى انك سواق محترف و ان كل الى حواليك ما بيعرفوش يسوقو و على فكره المشى ببطى بيوتر اكتر من المشى بسرعه

Hesham Samir
قديم 16-11-2011, 12:26 PM
الصورة الرمزية هريدى
هريدى هريدى غير متواجد حالياً

هريدى is a splendid one to beholdهريدى is a splendid one to beholdهريدى is a splendid one to beholdهريدى is a splendid one to beholdهريدى is a splendid one to beholdهريدى is a splendid one to beholdهريدى is a splendid one to behold

بالنسبه لموضوع الخوف دة اللهم لك الحمد والشكر واحده واحده طلعت ومشيت وسقت بفضل الله وكمان فضل رددوكم الى ادتنيى حافز والله مش نفاق ولا رياء اخدت بعضى وتوكلت على الله ومشيت معايا والحمد لله وانا شاكر لكم وكل من رد عليا وجزاكم الله خيرا : Wkiss5: