العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 24-11-2010, 01:51 PM
الصورة الرمزية blackcode_80
blackcode_80 blackcode_80 غير متواجد حالياً

blackcode_80 is on a distinguished road
افتراضي رد: صيانة واصلاح لانوس 99

تسلم يا معلم ..........

سبحان الله وبحمده
سبحان الله العظيم

قديم 24-11-2010, 03:17 PM

للاهمية رد: صيانة واصلاح لانوس 99

سؤال رفيع يا باشا ...
انا كنت بقرا مواضيع عن الفلتى الرياضى وكان تعليقاتك منوراها ولاحظت ان معاك لانوس بفلتر رياضى...
كنت عاوز اغش منك بقى الحوار ده.. انا معايا لانوس2 عاوز اعرف هى انجيكشن ولا كربراتير؟؟ واركب الفلتر فين وهل الميكانيكى بتاع المطرية اللى وصفتهولى هيعرف يركبهولى كويس؟؟؟ وهو محل الكماليات اللى جنبه هلاقى عنده الفلتر الصينى ؟؟؟

معلش بتعبك معايا.... اصل اخوك لسه جاهل شوية

سبحان الله وبحمده
سبحان الله العظيم

قديم 24-11-2010, 10:09 PM
الصورة الرمزية يسري أبو الخير
يسري أبو الخير يسري أبو الخير غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب - مجال التصدير
هواياتي: كتابة القصة القصيرة

يسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond repute

شوف يا سيدي لو أنت في عين شمس .. عندك مركز المهندس عادل خلف مستشفي الحلمية العسكري اللي في جسر السويس قبل الألف مسكن .. و كمان التاني ورشة أحمد بوله .. بجوار موقف اتوبيس 46 بمساكن الحلمية .. قريب من نهاية شارع صعب صالح من ناحية منشية التحرير.. ودي ورش بها امكانيات و اجهزة حديثة .. و اسعارها قليلة جدا و مش غاليه .. خصوصا أحمد بوله .. بجوار موقف الأتوبيس .أما عن الكهربائي فعندك جمال الكهربائي .. في شارع اسطفانوس .. خلف كنسية العذراء ناصية صعب صالح من ناحية أحمد عصمت
و بالتوفيق و مبروك عليك الدايو ..

هكذا أنت يا إمرأة .. بين جنبات النفس و الروح
و بين العقل و القلب .. أتدركين لماذا ؟ ......!!!!
قديم 25-11-2010, 03:35 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blackcode_80 مشاهدة المشاركة

سؤال رفيع يا باشا ...
انا كنت بقرا مواضيع عن الفلتى الرياضى وكان تعليقاتك منوراها ولاحظت ان معاك لانوس بفلتر رياضى...
كنت عاوز اغش منك بقى الحوار ده.. انا معايا لانوس2 عاوز اعرف هى انجيكشن ولا كربراتير؟؟ واركب الفلتر فين وهل الميكانيكى بتاع المطرية اللى وصفتهولى هيعرف يركبهولى كويس؟؟؟ وهو محل الكماليات اللى جنبه هلاقى عنده الفلتر الصينى ؟؟؟

معلش بتعبك معايا.... اصل اخوك لسه جاهل شوية

يا باشا كلنا جهلة وبنتعلم, مافيش حد أحسن من حد.

اللانوس أنجكشن طبعا ياباشا, ومافيش موديلات فى اللانوس كاربراتير خالص.

الفلتر موجود عنده ياباشا, وأسعاره بتتراوح بين 60 الى 90 سيموتا صينى (مضروب) بس طالما أول تجربة ليك مع الفلتر مش هتخسر حاجة.

وأه ياباشا هو بيعرف يركبه, والموضوع مش كبير وحضرتك تقدر تركبه بنفسك, وعلى ما أذكر أنا شرحت بالتفصيل الممل فى الموضوع بتاع الفلاتر, لو عايز أشرحلك تانى مفيش مانع, وصوت الفلتر هيعجبك, ومحل الكماليات عنده حاجات كتير من أول الفلاتر للديفل, للطارات الأسبور (الدركسيون).

ربنا يباركلك فى اللانوس, هى عربية رائعة وهتصونك بأذن الله.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 25-11-2010, 12:14 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يسري أبو الخير مشاهدة المشاركة

شوف يا سيدي لو أنت في عين شمس .. عندك مركز المهندس عادل خلف مستشفي الحلمية العسكري اللي في جسر السويس قبل الألف مسكن .. و كمان التاني ورشة أحمد بوله .. بجوار موقف اتوبيس 46 بمساكن الحلمية .. قريب من نهاية شارع صعب صالح من ناحية منشية التحرير.. ودي ورش بها امكانيات و اجهزة حديثة .. و اسعارها قليلة جدا و مش غاليه .. خصوصا أحمد بوله .. بجوار موقف الأتوبيس .أما عن الكهربائي فعندك جمال الكهربائي .. في شارع اسطفانوس .. خلف كنسية العذراء ناصية صعب صالح من ناحية أحمد عصمت
و بالتوفيق و مبروك عليك الدايو ..
الله يبارك فيك يا باشا وبجد تسلم عالوصفات دى .. ماشاء الله عليك

سبحان الله وبحمده
سبحان الله العظيم