العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 24-03-2010, 06:27 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أرتفاع سعر سيراتو نتيجة زيادة الطلب عليها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة timtim77 مشاهدة المشاركة

بصراحه حاجه غريبه جدا من التوكيل
التسليم خلال 3 الى 6 شهور ليه يعنى احجز واستلم العربيه قرب نهايه السنه يبقى راح عليا سنه اونطه
الحاجه الغريبه وانا مش فاهمها ليه التوكيل معندوش بضاعه حاضرة !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ده عربيه منتشرة وعليها اقبال كبير يعنى مش حتجيبها وتفضل مركونه عنده
مش زى الرينو مثلا
يبقى الوكيل اللى اده الفرصه ديه لتجار الخليجي وبصراحه هما استغلوها صح نفس العربيه بمواصفات اعلى وسعر اقل فى حدود 5 الى 6 الف جنيه
انا عن نفسى ضحيت بالضمان واشتريت هاى لايت سعودى دفعت الفلوس واخدت العربيه تانى يوم
احسن حاجة غملتها انت الكسبان الف مبروك وختيار موفق ودمت بود
قديم 24-03-2010, 06:28 PM
swat
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة timtim77 مشاهدة المشاركة

بصراحه حاجه غريبه جدا من التوكيل
التسليم خلال 3 الى 6 شهور ليه يعنى احجز واستلم العربيه قرب نهايه السنه يبقى راح عليا سنه اونطه
الحاجه الغريبه وانا مش فاهمها ليه التوكيل معندوش بضاعه حاضرة !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ده عربيه منتشرة وعليها اقبال كبير يعنى مش حتجيبها وتفضل مركونه عنده
مش زى الرينو مثلا
يبقى الوكيل اللى اده الفرصه ديه لتجار الخليجي وبصراحه هما استغلوها صح نفس العربيه بمواصفات اعلى وسعر اقل فى حدود 5 الى 6 الف جنيه
انا عن نفسى ضحيت بالضمان واشتريت هاى لايت سعودى دفعت الفلوس واخدت العربيه تانى يوم

ألف مبروك عليك يا باشا السيراتو ولا تخاف من الضمان لأن السيراتو ما بتخربش وما بتنقلبش يا عم هي سيراتو
سيـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـراتو مش أي كلام ... لا ياباني ولا مريخي ............ كوري ونفتخر ptmnlo123per122 تحيا مصر
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg ركز ياوديع5.jpg‏ (76.6 كيلوبايت, المشاهدات 1)
قديم 24-03-2010, 06:32 PM
swat
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة acounter01 مشاهدة المشاركة

العربية بصراحة فوق الروعة وسعرها مش غالي علي الاماكنيات ال انا اعرفها
وبصراحة نفسي اجيبها
ربنا يكرمنا جميعا ونجيب احسن منها

والله أنت اللي فوق الروعة يا باشا وان شاء الله تشتريها

بس معلومة كبيــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــرة ما في شي أحسن من السيراتو

ptmnlo123per122 تحيا مصر
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg ركز ياوديع5.jpg‏ (76.6 كيلوبايت, المشاهدات 0)
قديم 24-03-2010, 06:35 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

[quote=swat;154763]عزيزي البي أم سيارة محترمة وأثبتت وجودها وهذه حقيقة لكن أعذرني لأني أشاهد الكثير من أنواعها في سورية وبحسها سيارة ناقصة شيء بالشكل الخارجي يعني غبية ألى جانب سعرها المريخي
أما السيارات اليابانية صدقني غبية غبية تسحب ألاف السيارات من السوق بعد أكتشاف العيوب والذكاء أن تكتشف العيوب وتجرب السيارة قبل طرحها ........ والتلميذ يسبق أستاذه وليس لكيا أب لأنها طفرة جينية
ptmnlo123per122 والشكر لك لسرعة ردودك وأحترامك للأخرين ptmnlo123per122 أحلى مصر[/
quote]

ارجع لتاريخ كيا الغير بعيد استطعت كيا فقط منذ عقد من الزمن تصنيع السيارات بعد خبرة طويله مع مازدا اليابانية وهذا لا يعيب الشركة فى شىء وكل موديلات كيا حتى النصف الاول من التسعينات هى نسخة طبق الاصل من مازدا مع تغير طفيف فى المقدمة والخلفية والداخل بلمسة مختلفة وهذا لا يعيب الشركة فى شىء كما الحال مع دايو الكورية ظلت لسنوات وحتى الان تتعاون مع اوبل الالمانية وكانت جميع موديلاتها نسخ من اويل كاديت كما الهيونداى كانت تتعاون مع ميتسوبيشى وان كانت هيونداى لها شخصية مميزة وتبنى سيارة بتكنولوجيا وليست نسخ من ميتسوبيشى منذ القدم ولكن بالتعاون ما هذا الذى تتحدث عنة انا كنت فى السعودية عندما كان على عبد الله رضا توكيل مازدا وكيا وفورد واعلم جيدا حال كيا كانت فى قاع السيارات الكورية وكانت ايامها دايو المتفوقة ثم هيونداى ثم صعدت كيا ثم تعثرت وجاءت هيونداى وعملت خطة انقاذ لانعاش كيا لكن هذا لا يعيب كيا فى شىء وهى لاعب اساسى لا يستهان بة فى العالم لكن من فضلك لا تقل لى حاسس ان فى شىء الخ
السيارات عبارة عن ارقام وحقائق وعلم جنب الاحاسيس جانبا عند تقييم السيارة لكى تستفيد الناس منك ومن خبرتك وشكرا
قديم 24-03-2010, 06:41 PM
swat
Guest

[quote=luckyman;154782]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة swat مشاهدة المشاركة

عزيزي البي أم سيارة محترمة وأثبتت وجودها وهذه حقيقة لكن أعذرني لأني أشاهد الكثير من أنواعها في سورية وبحسها سيارة ناقصة شيء بالشكل الخارجي يعني غبية ألى جانب سعرها المريخي
أما السيارات اليابانية صدقني غبية غبية تسحب ألاف السيارات من السوق بعد أكتشاف العيوب والذكاء أن تكتشف العيوب وتجرب السيارة قبل طرحها ........ والتلميذ يسبق أستاذه وليس لكيا أب لأنها طفرة جينية
ptmnlo123per122 والشكر لك لسرعة ردودك وأحترامك للأخرين ptmnlo123per122 أحلى مصر[/
quote]

ارجع لتاريخ كيا الغير بعيد استطعت كيا فقط منذ عقد من الزمن تصنيع السيارات بعد خبرة طويله مع مازدا اليابانية وهذا لا يعيب الشركة فى شىء وكل موديلات كيا حتى النصف الاول من التسعينات هى نسخة طبق الاصل من مازدا مع تغير طفيف فى المقدمة والخلفية والداخل بلمسة مختلفة وهذا لا يعيب الشركة فى شىء كما الحال مع دايو الكورية ظلت لسنوات وحتى الان تتعاون مع اوبل الالمانية وكانت جميع موديلاتها نسخ من اويل كاديت كما الهيونداى كانت تتعاون مع ميتسوبيشى وان كانت هيونداى لها شخصية مميزة وتبنى سيارة بتكنولوجيا وليست نسخ من ميتسوبيشى منذ القدم ولكن بالتعاون ما هذا الذى تتحدث عنة انا كنت فى السعودية عندما كان على عبد الله رضا توكيل مازدا وكيا وفورد واعلم جيدا حال كيا كانت فى قاع السيارات الكورية وكانت ايامها دايو المتفوقة ثم هيونداى ثم صعدت كيا ثم تعثرت وجاءت هيونداى وعملت خطة انقاذ لانعاش كيا لكن هذا لا يعيب كيا فى شىء وهى لاعب اساسى لا يستهان بة فى العالم لكن من فضلك لا تقل لى حاسس ان فى شىء الخ
السيارات عبارة عن ارقام وحقائق وعلم جنب الاحاسيس جانبا عند تقييم السيارة لكى تستفيد الناس منك ومن خبرتك وشكرا

شكرا لمرورك ولمعلوماتك القيمة والغزيرة ولكن صدقني أنا بعيد عن الأحاسيس جربت السيارة ونقلت بحرفية ptmnlo123per122 أحلى مصري بمصر ptmnlo123per122
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg ركز ياوديع5.jpg‏ (76.6 كيلوبايت, المشاهدات 3)