العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 31-05-2009, 07:49 PM
الصورة الرمزية amhmk1511
amhmk1511 amhmk1511 غير متواجد حالياً
من انا؟: Dr.Ahmed Mahmoud
التخصص العملى: General surgeon
هواياتي: Medicine,Surgery,music,chat,cars

amhmk1511 will become famous soon enoughamhmk1511 will become famous soon enough
افتراضي رد: هيونداى I10 ولا فيرنا فيفا ولا رينو لوجان ؟؟

السلام عليكم
بصراحة انا عندى نفس مشكلتك تقريبا مع فرق ان انا عندى عربية 128 لازم ابيعها الأول وأزود عليها عشان ادفع مقدم عربية كويسة
انا رأيى لو تقدر تدفع مقدم كبير شوية والباقى بالطريقة دى يقل و فوايده تقل عليك لأن المستعمل برضه مقرف مهما كانت العربية كويسة لأنك فجأة بتلاقى نفسك وراك مشوار مهم والعربية تعطل و تعطلك لأنك هتبقى اتعودت عليها بالكامل وخاصة لو الجو حار ومعاك اسرتك فى عز الشمس وآه بقى لو على المحور أو الدائرىptmnlo123per144
وحاول تفكر برضة فى عربية ارخص شوية زى البرايد الايرانى الجديدة لأن الناس بتقول عليها كويسة و انا شخصيا ناوى اشتريها بعد ما ابيع اللى معايا
كمان نقطة مهمة انك لو جبت مستعمل هتلزق لك ومش هتعرف تبيعها بسهولة اليومين دول الا اذا قدمت تنازلات كبيرة فى تمنها وساعتها هتحتاج مبلغ اعلى عشان تدفع منه مقدم عربية جديدة لما تيجى تجدد
يعنى الخلاصة هات حاجة جديدة على قد امكانياتك ما تزنقكش فى الفلوس وخاصة انك متجوز ووراك مصاريف
وخلى بالك من حاجة : لو دلوقتى القسط 1000 جنيه , السنة اللى جاية الألف جنيه دى مش هيبقى لها نفس القيمة يعنى مش هتبقى خسران قوى بس المهم اشترى راحتك وراحة عائلتك
ربنا يوفقك بس ابقى قول لنا عملت ايه
قديم 06-06-2009, 06:53 PM
الصورة الرمزية dr_zarry2010
dr_zarry2010 dr_zarry2010 غير متواجد حالياً

dr_zarry2010 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة itsonlyme مشاهدة المشاركة

أنا شخصيا معجب جداً باللوجان.

عربية واسعة واعتمادية وكفاية انها أوروبية (حتى لو كانت مغربية الصنع) وتكسب بالمقارنة بالفيفا.

.

أنا رأيي توكل على الله وجيب اللوجان.
هو ده نفس رايى خصوصا ن العربيه دى عجبانى وامكانياتها كويسه على حسب ما سعمعت وسعرها برضه فى المعقول
يعنى لو حبيت تجيبها تقسيط هتبقى كويسه اوى معاك
بس بالنسبه لامكانيات العربيه بالظبط وقطع غيارها دى مش بفهم فيها

بس ياريت لو حد يعرف يقولى عشان دى اول اختيار ادامى لو حبيت اشترى عربيه
ptmnlo123per1127
قديم 29-08-2009, 05:48 PM
bary304 bary304 غير متواجد حالياً

bary304 is on a distinguished road

انا راى ان كنت مش عاوز عربيه اوتوماتيك يبقى اللانوس انسب من كل النواحى
قديم 05-11-2009, 09:46 PM
zkralla zkralla غير متواجد حالياً

zkralla is a jewel in the roughzkralla is a jewel in the roughzkralla is a jewel in the roughzkralla is a jewel in the rough
افتراضي اللوجان تكسب

اللوجان سيارة عملية قوية اعتمادية ثبات محترم واساسيات قوية أمان مرتفع ماتور قوى قطع غيار اسعارها معقوله ولسه هاترخض اكثر لان العربية عليها طلب كبير وبالحجز والاستلام بعد ثلاثة شهور وكماليتها ممتازة من الاخر عربية سعرها فيها وطبعا مفيش مقارنة بينها وبين الانوس ده واحد عايش فى فرنسا بيقول ان سعرها قديمة اكثر من سعرها جديدة لان الجديد فى حجز لمدد طويلة
من الاخر العربية ديه اثبتت كفاءة فى الدنيا كلها وبتتصدر لدول اوربا ومنتشرة انتسار رهيب فى الخارج والمصانع مش مكفيه انتاج كل ده حجات بتقول ان ديه عربية كويسة وبعدين فى نصيحة مهمة دايما اسأل الى راكب العربية عنها
قديم 05-12-2009, 11:33 PM
tigernet tigernet غير متواجد حالياً

tigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond repute

لوجان افضلهم