العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 03-07-2010, 08:17 PM
ledoooooo ledoooooo غير متواجد حالياً

ledoooooo is on a distinguished road
افتراضي رد: ثبات الهيونداى اكسنت 2010

انا جبت بيها لحد 200 على طريق السويس - العين السخنة و العربية ما شاء الله ثابتة جداً
بس بعد 160 العربية فعلا بتكون ريشة طايرة لكن ثابتة جداً عادي ..
قديم 07-07-2010, 11:49 PM
mohandes mohandes غير متواجد حالياً

mohandes will become famous soon enough

انا جبت بيها من يومين 180 والصراحة مش مبسوط ومش حاسس بالامان
مش عارف اشرح التفاصيل ازاي بس ده اللي حسيتو
اولا هي بتجمع كويس وبتستجيب ولكن العربية خفيفة جدا وانا فاهم يعني ايه فرامل على 180 ويعني ايه سنة يمين او شمال على 180 ولكن الموضوع نسبي من عربية لاخرى ورأيي الخاص انها مش عربية مصممة للمدينة فى المقام الاول ولن على الطريق السريع امنة لغاية 100 او 120 وبعد كده بيقل الامان والتحكم بشكل متزايد زي اي عربية ولكن بنسبة اعلى من عربيات كتير اوروبي
يعني مثلا حاولت المس الفرامل عشان واحد دخل قدامي على مسافة بعيدة حوالي 200 متر حسيت كأني بضرب فرامل مع اني لامس الفرامل فالافضل تسيب الماتور يهدي سرعة العربية لوحده عشان تضمن تحكم اعلى اثناء تهدئة السرعة
معلومة تانية لما بتعدي عربية تانية جمبي الهوا بياخدها ويجيبها وده حسب سرعتك
وتقييمي انها ضعيفة وغير امنة على السرعات العالية لكن بحبها
وهي مازالت افضل من غيرها فى نفس الفئة مثل الفيرنا واللانوس والريو والافيو
وما انصحش حد انه يجرب اكتر من 140
قديم 01-08-2010, 02:27 PM
felicia97 felicia97 غير متواجد حالياً

felicia97 is on a distinguished road

ya lovly boy toool mnta mashy straight lw 7ta gbt beeha 220 msh ht3mel ma3ak 7aga bs lw fe 4orza aw mlf sa3b showaya hena tshof thabat el 3arabya
قديم 02-09-2010, 02:14 AM
الصورة الرمزية dragon
dragon dragon غير متواجد حالياً

dragon has a spectacular aura aboutdragon has a spectacular aura about

سلام عليكم
انا ياجماعة على الصحراوى او السخنة بيها لحد 200 زى الفل بفضل الله وباخد الملفات على 160 بس ياريت الى مش متمكن ميجربش نصيحة لوجة الله بس الثبات مشاء الله جميل
قديم 02-09-2010, 02:19 AM
الصورة الرمزية dragon
dragon dragon غير متواجد حالياً

dragon has a spectacular aura aboutdragon has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohandes مشاهدة المشاركة

انا جبت بيها من يومين 180 والصراحة مش مبسوط ومش حاسس بالامان
مش عارف اشرح التفاصيل ازاي بس ده اللي حسيتو
اولا هي بتجمع كويس وبتستجيب ولكن العربية خفيفة جدا وانا فاهم يعني ايه فرامل على 180 ويعني ايه سنة يمين او شمال على 180 ولكن الموضوع نسبي من عربية لاخرى ورأيي الخاص انها مش عربية مصممة للمدينة فى المقام الاول ولن على الطريق السريع امنة لغاية 100 او 120 وبعد كده بيقل الامان والتحكم بشكل متزايد زي اي عربية ولكن بنسبة اعلى من عربيات كتير اوروبي
يعني مثلا حاولت المس الفرامل عشان واحد دخل قدامي على مسافة بعيدة حوالي 200 متر حسيت كأني بضرب فرامل مع اني لامس الفرامل فالافضل تسيب الماتور يهدي سرعة العربية لوحده عشان تضمن تحكم اعلى اثناء تهدئة السرعة
معلومة تانية لما بتعدي عربية تانية جمبي الهوا بياخدها ويجيبها وده حسب سرعتك
وتقييمي انها ضعيفة وغير امنة على السرعات العالية لكن بحبها
وهي مازالت افضل من غيرها فى نفس الفئة مثل الفيرنا واللانوس والريو والافيو
وما انصحش حد انه يجرب اكتر من 140
رجلك تقيلة على الفرامل ياحبى اتعود عليها فى السرعات العالية لائن فرامل العربية حساسة جدا على السرعات العالية
الفكرة كلها انك وانتة بتفرمل جوة البلد مش حتفرق معاك لو الفرامل جمدة شوية او عادى لاكن السرعات العالية فى اى عربية لازم تفهم عربيتك يعنى انا فى عربيتى التانية الرينو الفرامل غير خالص كل عربية وليها تصميم وعاوزة تفهمها بس وانا ياجماعة رغم انى على طول بجرى مش ااقل من 180 فى اى طريق سفر بس مش بنصح حد انة يجرى اكتر من 120 دة فى اى عربية لاكن لو بتتكلم على الثبات انا شايف ان ثبات العربية جميل جداااا فى الفئة بتعتها افضل من عربيات كتير ولسة معلم بيها على باسات من يومين