العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 04-02-2013, 01:30 PM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice
افتراضي رد: فوجات لسيارة BYD F3

هو بعد مافك الكارتيرة رجعت تانى زى الاول ولا فى فرق بينها وبين الاكصدام وكده لحسن المنظر بيبقى وحش جدا لو فى فروقات ؟؟؟؟
قديم 04-02-2013, 04:37 PM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyyyyyy مشاهدة المشاركة

هو بعد مافك الكارتيرة رجعت تانى زى الاول ولا فى فرق بينها وبين الاكصدام وكده لحسن المنظر بيبقى وحش جدا لو فى فروقات ؟؟؟؟
متخفش يا استاذ هانى
هما مسمارين جنب بعض ماسكين فى الاكصدام من تحت
فكهم خلص راح ركبهم
بس كدة
-------------
بس انا ليا سؤال ليك و ياريت الاقى اجابتة عندك او لعرفت اى وقت ارجوك قولى
انا بشوف تاكسى مركب لمبة الاكصدام اليمين و مشغل لمبتين الاكصدام مع بعض مع لمبة الاستوب اللى فى الرف الخلفى
و دى جيبالى عقدة و نفسى اركبهم و بعد ما اشتريت الطقم قالى علشان يركبو لازم نفك الاكصدام و دة مش هينفع
و شوفت تاكسى جديد لانج و مشغل لمبة اللى فى الشمال مع الاستوب - اكيد مفكش الاكصدام
انا نفسى الاقى حد يشغلهم على الاستوب بس من غير فك اكصدام
ممكن تدلنى شكرا
قديم 04-02-2013, 06:50 PM
الصورة الرمزية ابوجنى2112
ابوجنى2112 ابوجنى2112 غير متواجد حالياً

ابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud of

يا استاز بيتر .مبروك اولا..
..بس بعد ازنك تلميح بسيط.... انت لوركبتهم على الاستوب....مش هاينورو ساعة الشبورة ..لما تكون محتاجهم فعلا... ولو مصمم تعدل علشان الاتنين ينورو..خليهم مع النور الصغير..
لكن صدقن لو انت فى سفر وجت عليك شبورة.. هتلاقى نفسك محتاجهم فعلا ..علشان ضهر العربية يبان
وشكرا ليك
.

لله الأمر من قبل ومن بعد
قديم 04-02-2013, 11:01 PM
الصورة الرمزية ehabpopo
ehabpopo ehabpopo غير متواجد حالياً

ehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوجنى2112 مشاهدة المشاركة

..بس بعد ازنك تلميح بسيط.... انت لوركبتهم على الاستوب....مش هاينورو ساعة الشبورة ..لما تكون محتاجهم فعلا... ولو مصمم تعدل علشان الاتنين ينورو..خليهم مع النور الصغير..
لكن صدقن لو انت فى سفر وجت عليك شبورة.. هتلاقى نفسك محتاجهم فعلا ..علشان ضهر العربية يبان
وشكرا ليك
.
وده رأئى برده يا ابو جنى ... بلاش نخسر اى اوبشن فى العربية ... انا كنت مستغرب لاوبشن سخان الزجاج الخلفى ... وفعلا احتجتلة فى يوم بالليل وانا جاى من المنوفية ... حبيبتى .. ههههه
وكنا بالليل ومعزومين فى فرح ... ولاقيت الرؤية منعدمة خالص بسبب بخار الماء اللى على الزجاج الخلفى ... وشغلت السخان بعد دقيقتين او ثلاثة بالكتير الدنيا بقت تمام طول الطريق ...
واعتقد ان افضل حل للموضوع ده انك توصل الكشاف التانى وتخلية عاكس بردو .. واهو زيادة الخير خيرين ... وانا فعلا اشتريت العاكس اليمين وناوى اوصلة مع التانى علشان ينورو سوى ...

قديم 04-02-2013, 11:33 PM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابوجنى2112 مشاهدة المشاركة

وشكرا ليك
.
مساء الخير يا استاذ ابو جينى -- اللة يبارك فى حضرتك
بالنسبة للشبورة الخلفى انا تقريبا مش بحتاجهم لانى مش بسافر بالليل كتير يعنى نادرآ
وبصراحة لما شوفتهم انهم بينورو مع الستوب عجبونى قوى
لانى من ساعة جبت العربية مشغلتهمش الا مرة واحد فى سفر فعلا بس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehabpopo مشاهدة المشاركة

وده رأئى برده يا ابو جنى ... بلاش نخسر اى اوبشن فى العربية ... انا كنت مستغرب لاوبشن سخان الزجاج الخلفى ... وفعلا احتجتلة فى يوم بالليل وانا جاى من المنوفية ... حبيبتى .. ههههه
وكنا بالليل ومعزومين فى فرح ... ولاقيت الرؤية منعدمة خالص بسبب بخار الماء اللى على الزجاج الخلفى ... وشغلت السخان بعد دقيقتين او ثلاثة بالكتير الدنيا بقت تمام طول الطريق ...
واعتقد ان افضل حل للموضوع ده انك توصل الكشاف التانى وتخلية عاكس بردو .. واهو زيادة الخير خيرين ... وانا فعلا اشتريت العاكس اليمين وناوى اوصلة مع التانى علشان ينورو سوى ...
انا مع حضرتك
سخان الزجاج ممكن ينفع و اكيد هيجى وقتة
هو حضرتك استريت العاكس اليمين دة لوحدة و الطقم مع بعض
و هتركبة ازاى لانى عرفت ان علشان تركبة لازم تفك الاكصدام
على فكرة الكشاف اللى فى اليمين زى اللى فى الشمال بس مقفول يعنى لو قدرت تطلعة هتعمل فتحة صغيرة فى و تدخل اللمبة فية
بس اهم حاة لو عرفت تنورة سواء مع الاستوب او ثابت زى ما هو تقولنا ازاى علشان كان نفسى اعملة
و ربنا يوفقك