العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 01-10-2010, 03:36 PM
الصورة الرمزية emostar
emostar emostar غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Eng

emostar is on a distinguished road
افتراضي رد: B?m?W / 318I

ممتاز والله
تسلم الأيادى
قديم 04-10-2010, 01:43 AM
محمد صبرى رزق محمد صبرى رزق غير متواجد حالياً

محمد صبرى رزق is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek elbadry مشاهدة المشاركة

بسم اللة مشاء اللة
ربنا يباركلك فيها ويديك خرها ويكفيك شرها
انا نفسى الركب بى ام وبزات الموديل دة لو ممكن تقول سعرة بيعمل كام ومدلها كام
وقطع الغيار اخبرها اية بص انتا تعملنا تقرير عنها ماشى يا معلم
السلام عليكم يا جماعة الخير انا اخوكم د محمد صبرى من الاسكندرية وعاشق للسيارات البى ام وعايز اتكلم فى حدود خبرتى الصغيرة جدا فى العربية ديه اولا العربية ديه ام فورتى نزلت من سنة 87الى 90 وفى نفس الشكل نزل من 83 الى 86والفرق مبينهم فى الفانوس الخلفى والاكصدامات يا جماعة العربيات ديه جبارة بمعنى الكلمة واللى يركب مها ميعرفش يركب غيرها مهما كانت ايه انا ركبت من موديلات 77الى 90 وهما زى بعض فى كل حاجة الشكل الخارجى بس هو اللى بيختلف انما اى حاجه بعد كده واحد وانا عدلت منها كتير من اول الموتور 1600 الى 1800الى 2000-6سلندر و2500 و3500 العربيات ديه جباره ياجماعة والمفاجاة ان العربيات ديه قطع غيارها رخيصة جدا ومتوفرة جداجدا ومعمرة جدا والاهم ان الموتير الكبيرة موفرة جدا فى البنزين وكمان بتمشى ببنزين 80ومبياثرش على سحبها ولا ايه حاجه والعربيات ديه فى منها كذا كتجرى او كرير فى منها الهاماناوالايه سى اشنيتزر وام بور وام ثرى واى اس واى اكس والبينا وعلى فكرة فى فمصر من كل العربيات ديه وممكن اى عربية تتعدل لاى عربية من الموديلات اللى انا قولت عليها والتعديلات ديه يا جماعة مش غالية بالمقارنة للقوة اللى انت حتلاقيها فى العربية انا مرة اشتريت مكنة 6سلندر3500سى سى كامل متكامل بالفتيس والكردان والكنترول والاير ماس وديفيرة الكهرباة والسيور والارب والردياتر وكل حاجة يعنى عربية الا صاج ان اجاز التعبير تخيلو بكام 7000جنية فقط وركبيته على عربية شارك موديل 77 والعربية ياجماعة واللهوالله كانت بترفع من قدم وكانت بتوصل 220 كيلو على 6 ار بى ام ومتاسف لوكنت طولت عليكم بس ده من عشقى للعربية الجبارة وشكرا
قديم 05-10-2010, 05:20 PM
الصورة الرمزية Torn@doo
Torn@doo Torn@doo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: medical promotion

Torn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond repute

اعتقد ان مفيش حد مش عايز يركب الماركة دى باختلاف انواعها واشكالها
ويارب يرزقكوا جميعا باللى بتتمنوة
بس كنت عايز اعرف دى سعرها يعمل كام اللى موديلها 90 ومن غير تعديلات يعنى زى ما هى
وشكراااااااا
قديم 04-05-2011, 11:00 PM
bmw_318i bmw_318i غير متواجد حالياً

bmw_318i is on a distinguished road

من اجمل سيارات العالم وانا بعشقها
ماشاء الله
قديم 04-05-2011, 11:05 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

ايه الجمال ده تسلم يا غالي ربنا يحميهالك