العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 24-06-2012, 01:27 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطه ( قول معاك كام و انا اقولك تجيب ايه بفلوسك )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_x مشاهدة المشاركة

انا اللي سألت عن الاسترا
طيب ممكن اقتراحات اخري بس ما تزيدش عن 60 الف وشكرا علي اهتمامك ومجهودك بجد حضرتك بتتعب معانا اوي وان شاء الله اديك لفة لما اشتري العربية ههههههه
هههههههههه
ربنا يخليك يا باشا

عندى بالمبلغ المطلوب التى :-

* اسبيرانزا m11 موديل 2010 كسر زيرو

* بروتون ساجا موديل 2009 - 2010

* عندك رينو كليو 2008

* رينو ميجان 2006

* رينو لوجان 2010 - 2011 كسر زيرو

* شيفورليه افيو 2008 - 2009

* كيا ريو 2006 - 2007 ( نفس شكل 2011)

* ميتسوبيشى لانسر 2003

* نيسان صنى 2003

* هوندا سيتى 2006

* هيونداى نيو اكسنت 2007

* هيونداى ماتريكس 2004 - 2006

اى استفسار انا تحت امر سعادتك

تحياتى
: 01FDAB~189::0 1FDAB~189::01 FDAB~189:

قديم 24-06-2012, 05:10 AM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute
عاجل رد: رابطه ( قول معاك كام و انا اقولك تجيب ايه بفلوسك )

كنت عاوز اعرف حاجة يا استاذ يحى اولا انتا ايه رايك في الرينو داستر الي انتا مصورها من حيث القوه وكل حاجة وسعر اعاده بيعها عامل ايه وهي ولا فانتازيا 2012 وياريت تقولي عربيات عاليه عن الارض زي الداستر كده في حدد 120 الى 140 الف جنيه وتكون مانيوال وانتا يابشا مش معبرنا يعني مبتردش عليا ليهما انتا موجود اهو في المنتدى مبتردش ليه بقا يارب تكون بخير اهم حاجة تقولي ايه رايك في الرينو داستر وهي احسن ولا الفانتازيا 2012 المانيوال وتقولي عربيات كتير اوي ياوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي عاليه زي الداستر كده وسيدان زي الفانتازيا كده وياباشا انا قلتلك في المشاركه الاولى انا عاوز مانيوال تكتبلي اعلى فئه الاتوماتيك انا قولتلك تقولي عربيات كتير اوي اوي سيدان وعاليه في حدود 120 الى 140 الف ومانيوال مانيوال:jo y23:
قديم 24-06-2012, 06:22 PM
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdohtaby مشاهدة المشاركة

كنت عاوز اعرف حاجة يا استاذ يحى اولا انتا ايه رايك في الرينو داستر الي انتا مصورها من حيث القوه وكل حاجة وسعر اعاده بيعها عامل ايه وهي ولا فانتازيا 2012 وياريت تقولي عربيات عاليه عن الارض زي الداستر كده في حدد 120 الى 140 الف جنيه وتكون مانيوال وانتا يابشا مش معبرنا يعني مبتردش عليا ليهما انتا موجود اهو في المنتدى مبتردش ليه بقا يارب تكون بخير اهم حاجة تقولي ايه رايك في الرينو داستر وهي احسن ولا الفانتازيا 2012 المانيوال وتقولي عربيات كتير اوي ياوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي عاليه زي الداستر كده وسيدان زي الفانتازيا كده وياباشا انا قلتلك في المشاركه الاولى انا عاوز مانيوال تكتبلي اعلى فئه الاتوماتيك انا قولتلك تقولي عربيات كتير اوي اوي سيدان وعاليه في حدود 120 الى 140 الف ومانيوال مانيوال:jo y23:
المواصفات اللى انت عاوزها مش متوفره غير فى الرينو داستر
و السكودا فانتازيا

لو عاوز عربيه 4x4 يبقى الداستر

لو سيدان يبقى اكيد الفانتازيا

بس الرينو مناسبه اكتر للطرق الوعره

و عيب الداستر سعرها بينزل و مش بتحافظ على سعرها

لكن الفانتازيا بتحافظ على سعرها على طول

قديم 24-06-2012, 08:07 PM
الصورة الرمزية eslam75
eslam75 eslam75 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: communication Engineer
هواياتي: driving

eslam75 will become famous soon enough

السلام عليكم استاذ يحيي
اولا بشكرك علي موضوعك الجميل
وثانيا انا معايا في حدود الــ 60 الف وكنت عايز اشتري عربيه و الصراحه نفسي في لانسر بومه 2004 متلا او 2005 بس تكون حالتها كويسه فهل المبلغ ده يجيب العربيه دي
وكمان في نقطه تانيه ان الانسر فيها 1300 و 1600 وانا استخدامي للعربيه عائلي مش بجري بيها يعني و شوفت ناس بتقول ان االانسر 1300 سحبها ضعيف وكمان بيضعف اكتر لو اتوماتيك او مشغل التكيف
في حين قرات مواضيع ناس تانيه هنا في المنتدي بيقولو ان موتور 1300 مش ضعيف للدرجادي وانه كويس وان مواتير اللانسر الي قبل كده كلها كانت بتنزل 1300 سي سي
فا انت ايه رايك في الموضوع ده
وشاكر ليك جداااااااا
قديم 24-06-2012, 09:52 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam75 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم استاذ يحيي
اولا بشكرك علي موضوعك الجميل
وثانيا انا معايا في حدود الــ 60 الف وكنت عايز اشتري عربيه و الصراحه نفسي في لانسر بومه 2004 متلا او 2005 بس تكون حالتها كويسه فهل المبلغ ده يجيب العربيه دي
وكمان في نقطه تانيه ان الانسر فيها 1300 و 1600 وانا استخدامي للعربيه عائلي مش بجري بيها يعني و شوفت ناس بتقول ان االانسر 1300 سحبها ضعيف وكمان بيضعف اكتر لو اتوماتيك او مشغل التكيف
في حين قرات مواضيع ناس تانيه هنا في المنتدي بيقولو ان موتور 1300 مش ضعيف للدرجادي وانه كويس وان مواتير اللانسر الي قبل كده كلها كانت بتنزل 1300 سي سي
فا انت ايه رايك في الموضوع ده
وشاكر ليك جداااااااا
السعر يجيب فعلا اللانسر بس هتبقى 1300 سىسى
مش 1600 سىسى
و انا اعرف واحد جرب اللانسر 1300 سىسى
و بيقول وحشه جدا جدا جدا
سحب ضعيف

و لما بتشغل التكيف بيكمل عليها برده

بس انا ارشحلك الموديلات دى برده

عندك رينو كليو 2008
عندك رينو لوجان 2010 - 2011

عندك رينو ميجان 2005 - 2006