العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: انتخابات الرئاسه المصريه
ايمن نور 2 1.71%
حمدين صباحى 2 1.71%
جمال مبارك 46 39.32%
عمرو موسى 11 9.40%
عمر سليمان 12 10.26%
عصام العريان 5 4.27%
طلعت السادات 2 1.71%
شخص اخر 37 31.62%
المصوتون: 117. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 26-08-2011, 02:12 PM
romioromio romioromio غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب

romioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يوم فى التجنيد ....... ربنا مايخلى حد يشوفة !!!!!!

كاني بقرا اللي حصلي بالضبط اقسم بالله.
قديم 26-08-2011, 03:12 PM
الصورة الرمزية محمد زكي
محمد زكي محمد زكي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مؤلف مسرحي
هواياتي: التمثيل والاخراج المسرحي

محمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really nice

عموما مبروووووووووووووك الاعفاء ياباشا والحمد لله انك مكملتش ودخلت مركز تدريب مثلا كنتهتكره نفس زياده 1000000000مره الحمد لله ومبروووووووووووك ياباشا

قديم 26-08-2011, 03:25 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

فعلا عندك حق
لازم المعاملة تكون ادميه وده الملحوظة او الانطباع اللي بياخده المتقدم لاداء الخدمه او المجند في اول ايامه في الجيش انه مافيش معامله ادميه خالص
ولكن
انا خدمت سنه في الجيش واتبهدلت واتمرمطت ونضفت وكنست ومسحت وسهرت خدمه بليل وطلعت طوابير لما اتهريت
ولكن بردوا فيه حاجات عاوز اقولها لكل الشباب اللي مستني دوره في التجنيد والاول اقول لصاحب الموضوع ماتزعلش ولما تقرا الكلمتين اللي جايين دول ان شاء الله انت وغيرك مش هاتزعلوا وهتقولوا عادي
الجيش في اي مكان مبني على الطاعة العمياء تنفذ الاوامر من غير مناقشه لان الاوامر بتبقى مع قائد واحد واللي تحت منه كتير اوي فلو استني لما يناقشهم ويسمع اعذارهم مافيش حاجه هاتتعمل
الواحد فينا في مرحلة التقدم للخدمه العسكرية بيكون غالبا خصوصاالمؤهلات العليا بيكون دلوعةالبيت او اقولك بلاش كلمة دلوعه بيكون مرفه او اهله بيعاملوه على انه انجز وخد العالميه
فجاه بيصطدم بالتجنيد في اول مراحله بيلاقي خشونه وعنف وبيحس انه مافيش ادميه انما لما بيدخل الجيش بيبتدي يتحمل ويتعايش مع المعامله دي ومابيحسش بالفرق الكبير بين الملكيه والميري
اخوانا المتمرمطين في الملكية زي العمال وغير المتعلمين الدنيا بتعاملهم بقسوه ف مش بيلاقواالفرق كبير اوي بين جوه الجيش وبره الجيش
زي ما بقولك الهدف من الخشونه دي هوا تعويد المجند على السمع والطاعة طيب هتقولي انا كنت لسه مش مجند او كنت مستني الاعفاء هقولك (بس خليك بحبوح وكوميدي وماتزعلش مني ) هقولك انت وزمايلك اللي طلعتوا اعفا لو كانت المعامله عادي في مركز التجنيد كان زمانكوا عملتوا زفه بلدي وهاتك يا اغاني ورقص فرحانين بقى امال ايه ولو انت مستواك العلمي والاجتماعي يمنعك انك تعمل كده غيرك هايعمل وده ما يصحش في منشات عسكريه
طبعا ماحدش ينكر ان احنا شعب فينا نسبه كبيرة من التسيب والفوضى وده غير مسموح بيه في اي منشاه عسكرية في العالم مش في مصر بس وشوفوا الافلام الامريكي العسكري واقف زي الالف قدام الرتبه الاعلى مابيرمشش
انا مش بدافع عن المعاملة الخشنه اللي انا عانيت منها سنه بحالها واتمنى انهم يخففوا من حدتها شويه لكن بردوا عاوزك انت وباقي الشباب تتفهموا الدوافع اللي بتخليهم يعملوا مع الشباب كده
قديم 26-08-2011, 03:33 PM
الصورة الرمزية محمد عبد النور
محمد عبد النور محمد عبد النور غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد النور
التخصص العملى: كلية الطب

محمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond repute

فكرتنى بدكتور جامعتى عندنا بيحكى عن الجيش الصول طبعا موقفهم طابور وبيهزأ فيهم وللحظ كلهم كانوا دكاترة فواحد قال يعنى بعد 6 سنين كلية يتعمل فيا كده

فكان رد الصول

مانت لو شاطر ياخويا كنت خدتها فى 4 سنين زى زمالاتك الشاطرين

قديم 27-08-2011, 10:53 PM
maro2004 maro2004 غير متواجد حالياً

maro2004 has a spectacular aura aboutmaro2004 has a spectacular aura about
افتراضي رد: انامتعجب ومحتار من احوال مصر والنظام يوجد لدى خطة استراتيجة لصنع سيارة

شكررررررررررررررررررررررر رررررررررررر

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
مروانكو الخبير المثمن والمصفى القضائى
للسيارات فى الشرق الاوسط
maro_maro2009@hotmail.com
maro_maro2009@yahoo.com

الكلمات الدليلية
لائحة عقوبات التأخر عن مواعيد الحضور, موتوسيكلات, رحلات, صيني