العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 30-01-2010, 01:03 AM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute
افتراضي رد: Chevrolet Lanos or Speranza A516

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ESL NSR مشاهدة المشاركة

أكيد الفيرنا أو اللانوس أحسن كتير من السبيرانزا من حيث توافر قطع الغيار والصيانة والشكل -من وجهة نظري- ... كمان عربيات متجربة وبقالها سنين في مصر عاملين سوق كويس جداً ...
انا رايي من راي حضرتك
تمام كده
قديم 03-02-2010, 10:26 AM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold

انا عندي اسبرانزا a516 بقالها معايا 3 سنين بالظبط و الصراحة عربية مفيش نعومة اكتر من كده و ببقى جوا كنت سايق على 120 كاني واقف بالظبط مفيش صوت للعربية و سواقتها على السرعات العالية ناعمة جداً غير كمان ان لما حد بيطلع قدامي مرة واحدة فيها فرامل abs العربية بتقف في لحظتها و كمان عمرها ما عملتلي مشاكل خالص و عمري ما رحت لميكانيكي ولا حاجة و مركز الخدمة كنت بروحله للصيانة الدورية بس يمكن كان فيه في الاول كده تخبيط بسيط من الجنب كده في الحتة اللي بين البابين ودتهلهم عملوهالي في ساعتها كان فيه حاجة عايزة تتربط كويس و خلاص و لسة معايا و زي الفل بجد كانت اكبر مكسب ليا
و على العكس على فكرة للاخ اللي بيقول ان a516 فيها اكتر اعطال انا بسمع انها العربية الاسبرانزا الوحيدة اللي نافعة واللي ناجحة و ده مش كلامي
و عموماً انا مش بقول الكلام ده علشان دعايا يعني ولا حاجة انا كسبان ايه انا بقولك الحقيقة و انا على فكرة عندي برده نوبيرا واللي هي المفروض تكون احسن من اللانوس بس لما بركب الاسبرانزا بحس بفرق كبير جداً من حيث الراحة و صوت المتور مفيش عزل تمام و تحكم احسن بكتير و نعومة ملهاش حل امال اللانوس بقى ربنا يكرمها و يديها طولة العمر هتبقى عاملة ايه بالنسبالها؟ برده التكنولوجيا و الحاجات الجديدة تفرق
قديم 06-02-2010, 03:37 PM
ice_wolf
Guest

m11 /رينو لوجان /بروتون ساجا
قديم 06-02-2010, 04:06 PM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ice_wolf مشاهدة المشاركة

m11 /رينو لوجان /بروتون ساجا
والله راي في التمام
انت جبت من الاخر
قديم 07-02-2010, 04:22 PM
ILOVE mitsubishi4ever
Guest

اسبرانزا ايه الي احسن من الانوس انا ركبت الاتنين طبعاااااااا الانوس احسن وكمان مع واحد صاحبي مطلعه عنه برده