العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 24-11-2010, 02:02 PM
hm414 hm414 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشروع طبيب

hm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to allhm414 is a name known to all
افتراضي رد: استطلاع: يا ترى عربيتكبعد مرور سنة عليها من الزيروبقى شكلها اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ياريت التواصل مع بعض

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassin_samir مشاهدة المشاركة

و الله يا جماعة انا اتشرفت بردودكم عليا و احب اضيف ان الغطا عامل مهم جدا فى الحفاظ على العربية من العوامل الجويه من انها تغير اللون و يخلى العربية الى حد ما تحتفظ بحالة الزيرو و خصوصا الفوانيس بتفضل بلمعانها و الشمس عامل مهم فى التاثير على العربيه
والله ياعزيزي عندي غطا وكنت بغطيها علطول وكل مره برضو الاقي فيها حاجه فاكتشفت انه من غير غطا احسن
عالاقل اتمتع باني اشوف عربيتي

والشمس اكيد ليها تأثير لكن مش للدرجه يعني بدليل بص عالعربيات اللي بقالها 5 سنين مثلا ومبيغطيهاش صاحبها هتلاقيها محافظه على رونقها

الشمس بتأثر عالتابلوه والفرش لكن مش عالبويه الخارجيه

في عامل مهم بيأثر على لون البويه
الحراره الصادره عن ماتور العربية
ودي حلها انك تبطن الكبوت من جوه بعازل حراري

تحياتي
قديم 24-11-2010, 02:21 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: استطلاع: يا ترى عربيتكبعد مرور سنة عليها من الزيروبقى شكلها اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ياريت التواصل مع بعض

انا عندي شوية اصابات طفيفة كدا واغلبيتها راح بالتنر والباقي مش نافع بس اهو ياخد العين بردك
قديم 24-11-2010, 07:16 PM
الصورة الرمزية Badr Salah
Badr Salah Badr Salah غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في ملكوت الله
التخصص العملى: محلل اقتصادي
هواياتي: مشاهدة الأفلام الأجنبية

Badr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant future

والله يا باشا انا معايا زيرو عدى عليه سنتين
في السنة الأولي كانت شوية خربيش وكدمات بسيطة
وقبل ما تخلص السنة الثانية خيرت الباب الشمال خلف السائق ورشيت الجنب وحته في الكبوت
بس الحمد لله ان اي عربية زيرو تبقة كل مشاكلها في الصاج من بره
وربنا يحفظنا جميعا من شرور الحوادث

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

نبذة صغيرة عن تقنية المستقبل (السيارات الكهربائية)
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...739#post315739

الماتركسوية يتفضلوا يتفرجوا علي صور ماتركس متظبطة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=42365
قديم 24-11-2010, 07:26 PM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute

انا باء عربيتى بقالها سنه و كام شهر كده مفيش فيها غير حكه فى الباب الخلفى و الحمد لله لانى الجراج الى بركن فيه موجود فيه 68 عمود و انا بقف اخر واحد فى الجراج لكن الحمد لله على كده و كمان فيها خربوش فى الجنب اليمين كونت واقف فى محطه الرمل و رجعت لقيت واحد ابن حلال مخربش العربيه بمفتاح من الاول لحد الاخرخلاص باء منه لله لكن متعتبرش متبهدله اوى لانى محافظ عليها يعنى لو مكنش الحكه دى كانت باءت زيرو و الحمد لله على كل حال

كريم على
قديم 28-09-2011, 02:11 AM
shimo20094 shimo20094 غير متواجد حالياً
من انا؟: honda20094
هواياتي: cars wark

shimo20094 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassin_samir مشاهدة المشاركة

و الله يا جماعة انا اتشرفت بردودكم عليا و احب اضيف ان الغطا عامل مهم جدا فى الحفاظ على العربية من العوامل الجويه من انها تغير اللون و يخلى العربية الى حد ما تحتفظ بحالة الزيرو و خصوصا الفوانيس بتفضل بلمعانها و الشمس عامل مهم فى التاثير على العربيه
على فكرا العربيه من غير غطا او جراج بعد سنه بيكون شكلها زي الى باقلها 5سنين واحنا الدوله الوحيده الى بنستخدم الغطا