العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 19-03-2010, 05:03 PM
eskenderiya eskenderiya غير متواجد حالياً

eskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز رايكم دام فضلكم

optraaaaaaaaaaa
قديم 19-03-2010, 05:13 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

لو عايز سيارة مضمونة وتريح بالك خد الاوبترا وتوكل على الله فئة اعلى
طبعا المغرية جدا ومواصفاتها رائعة وشيك وانيقة وكل ما تريد هى الاسبرانزا m11 لكن المشكله انها تجميع محلى ومش عارفين حتى الان فى منها مشاكل ام لا لكن للامانة من الناحية التقنية السيارة تتمتع باجمل تصميم وتعليق متقدم وفرامل ممتازة وقوة دفع جيدة من اجهزة نقل حركة ومحرك وقطع غيار يسهل الحصول عليها وباسعار مماثله للدايو والاسبرانزا هذا من ناحية المنظومات لكن من ناحية التشغيل الفعلى ليس لى خبرة كافية بها لكن فى اغلب الاحوال ستكون فى حدود المعقول كشأن سائر السيارات المجمعة محليا بجودة متوسطة ومقبوله يعوض عنها ذلك قطع غيار زهيدة الثمن وسهل الحصول عليها وضمان وتوكيل طبعا لو عايز تاخدها تاخدها دلوقتى قبل بكرة لان الانتاج لسة جديد وخط الانتاج قوى وبتطلع بجودة تشطيب اكثر من جيدة لانها لسة جديدة وبتحاول تعمل سوق جيد وتختار طبعا قطع غيار جيدة فى المكونات ما تلبس ان تثبت نفسها حتى تقل الجودة لكن طبعا الاسبرانزا لا تزال افضل سيارة صينية بالاسواق باختلاف موديلاتها ولا بأس بها كما ان برغم عيوب وسلبيات ابو الفتوح الا انة لا يزال ينتج سيبيارات بقدرتها مسايرة السوق والمنافسة بقوة زمتخفش اوى منها لو بتحبها لانك شكلك كدة ميال لها وشكرا
قديم 19-03-2010, 07:02 PM
haythamahmed32 haythamahmed32 غير متواجد حالياً

haythamahmed32 is on a distinguished road
رد: عاوز رايكم دام فضلكم

شكرا لجميع من قاموا بالرد على تساؤلاتي ولو فيه حد سمع حاجة عن شركة تمويل اسمها المصرية السعودية للتمويل يارريت يفيدني ptmnlo123per122
قديم 19-03-2010, 07:25 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

نصحية اخوية ابعد عن اى شركة تمويل خراب بيوت وديار فى البداية حيكونوا مش واضحيين معاك بشكل كافى وتحس بعدها انك اتورط وتفضل تدفع فى تمن العربية والعربية بتقدم ولسة تمن العربية عليك هم كبير مالهوش لزمة لا يكلف الله نفسا الا وسعها حوش واشترى دلوقتى عربية على قدك ولما يكون معاك فلوس كفاية اشترى العربية بلاش تتسرع العربية مش خيار مصيرى مش يحصل لك حاجة من غيرها ممكن تاخد البديل لكن بلاش تحمل نفسك ومهما يشرحوا لك بنوك واعرق البنوك الامور حيكون فيها لبس متزعلش منى بس انا بكلمك كأخ وتقبل خالص تحياتى ودمت سالما دائما وربنا يكرمك وتحقق كل ااحلامك بعيدا عن البنوك والتمويل والهم الكبير دة وشكرا
قديم 20-03-2010, 10:55 AM
haythamahmed32 haythamahmed32 غير متواجد حالياً

haythamahmed32 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

نصحية اخوية ابعد عن اى شركة تمويل خراب بيوت وديار فى البداية حيكونوا مش واضحيين معاك بشكل كافى وتحس بعدها انك اتورط وتفضل تدفع فى تمن العربية والعربية بتقدم ولسة تمن العربية عليك هم كبير مالهوش لزمة لا يكلف الله نفسا الا وسعها حوش واشترى دلوقتى عربية على قدك ولما يكون معاك فلوس كفاية اشترى العربية بلاش تتسرع العربية مش خيار مصيرى مش يحصل لك حاجة من غيرها ممكن تاخد البديل لكن بلاش تحمل نفسك ومهما يشرحوا لك بنوك واعرق البنوك الامور حيكون فيها لبس متزعلش منى بس انا بكلمك كأخ وتقبل خالص تحياتى ودمت سالما دائما وربنا يكرمك وتحقق كل ااحلامك بعيدا عن البنوك والتمويل والهم الكبير دة وشكرا
احب اشكرك جدا على اهتمامك بالموضوع و جزال الله كل خير