العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 29-04-2012, 10:46 PM
الصورة الرمزية ramy01011
ramy01011 ramy01011 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: HR Officer

ramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant future
افتراضي رد: جيتا ام تويوتا

كورولا علشان قطع الغيار التكييف سعر اعادة البيع سهولة الصيانة عن الجيتا
لا تقلق ماتور الكورولا 1300 قوي و عفي في الاوتو و موش هتحس خالص انة 1300
قديم 29-04-2012, 11:15 PM
eng.mahmoud eng.mahmoud غير متواجد حالياً

eng.mahmoud has a spectacular aura abouteng.mahmoud has a spectacular aura about

صدقني مع احترامي لكل اللي ابدى رأيه بس الكورولا اللي بيقولوا عليها وحش ياباني انا معرفش اطلقوا عليها كدة منين لا واللي يقول ان ال1300 مش هتحس ان الموتور ضعيف .. أنا جربت تويوتا كورولا 1300 موديل 2007 اوتوماتيك .. كانت بتاعة واحد صاحبي جرب شغل التكييف واجري وشوف السحب زي الزفت .. تاني حاجة جرب تدخل في لفة جامدة حبتين بسرعة قريبة من ال100 .. صاحبي جربها بعد 3 شهور من شراها يشوف الاستابيليتي بتاعتها اتكلفت معاه اكتر من 30 الف جنيه منهم 6 بس يرجعوا ال air bags هما كصيانة ناس محترمة تويوتا ايجيبت بس كاسعار نار يا حبيبي نار .. بعدين ده في واحد من اللي قالك كورولا طبعا حاطط صورة سيفيك من جوة .. في حاجة اسمها محلات تاجير سيارات اجر وجرب واحكم بنفسك ومتمشيش ورا كلام حد .. وبص الجولف 5 نفس فخامة الجيتا بس بياعة اكتر وماسكة تمنها ومميزة فوق كل ده .. ووكيلها محترم جدا .. كمان الفطيم بتاع هوندا توكيل ممتاز وياباني وتقدر تجيب قطع الغيار من اي حد برا لو مش عايز تجيب من التوكيل .. واخر حاجة قولتهالك سكودا دي حاجتها موجودة في اي حتة ومراكز خدمتها على اعلى مستوى .. سواء تابعة للتوكيل او برا .. ولو ركبتها مقابل جيتا 2008 هترتاح فيها اكتر لان نظام التعليق بتاعها اعلى من جيتا مع ان ال2 في الاول وفي الاخر تابعين لمجموعة فولكس .. نصيحة لله اركب الافضل واستمتع بيه لفترة بدل ما تحط في دماغك انك هتجيبها وتبيعها وتفضل طول فترة استعمالك بتستعمل حاجة مواصفاتها اقل بكتير من اللي تستحقه بالمبلغ اللي موفره للعربية .. أنا عربيتي امريكاني يعني مش هستفيد حاجة ولا هبيعلك عربية عايز ابيعها انا بنصحك لوجه الله وده رأيي ولو عايز تتاكد اجر وجرب بنفسك
قديم 02-05-2012, 06:05 AM
الصورة الرمزية هيمو
هيمو هيمو غير متواجد حالياً
من انا؟: د. ابراهيم
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: السيارات

هيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond repute

الجيتا تكسب طبعا
قديم 02-05-2012, 06:35 AM
SHABRO SHABRO غير متواجد حالياً

SHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to behold

لو اختزلت الاختيار في الاتنين دول انا انصحك بالتويوتا , مع العلم ان سعرها مبالغ فيه شوية بس عربية مضمونة واعتمادية ومريحة ووقت ما هتحب تبيع مش هتخسر فيها ,الموتور ال 1300 تقيل حبتين بس يفي بالغرض عشان توقيت الصمامات المتغير لكن في المقابل هتوفر في البنزين توفير هايل ... بالنسبة للجيتا مشكلتها في موضوع الفتيس وقطع الغيار ومراكز الصيانة , بتصرف كتير بصراحة ,والمستعمل يعني معروف انك لازم تعمله شوية صيانات اول ما تجيبه
قديم 02-05-2012, 12:09 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute

الجيتا أكثر جودة و اعتمادية و متانة, و أمان و أداء أفضل.

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى