العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 15-03-2012, 07:43 PM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال لخبراء القياده؟؟..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة galalaldin مشاهدة المشاركة

انا بالنسبه لى بأستنى الشمال تخلص واطلع براحتى وبعدين الحاره الوسطى وبتكون اسهل...
قديم 15-03-2012, 10:05 PM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of

انا بيحصلى الموقف ده كتييير فى اماكن كتير
بص حضرتك هتلف عادى جداا فى الشمال زى ما انت ..ثم بعد كدة هتبدأ سنة بسنة تاخد يمينك وانت مدى اشارة يمين اكيد..ولو معاك حد راكب جنبك خليه يدلدل ايديه ورجليه بره الشباك
خد يمينك براحة خالص شوية بشوية ان شالله توقف الشارع وراك...هما يستنوا بقى
انا بعملها وانا بلف وبتنجح ..بس كتير اوى مبيكونش حد قاعد جنبى..فاسهل الطرق انك تلف برده فى شمالك واول ما تقرب من اللفة اليمين تبدأ تقطع الشارع سنة بسنة وانت باصص فى مرايتك...اونصحك فى تلك المواقف بعدم الجرأة الزيادة او انك تقعط يميينك مرة واحدة لان فى بهايم ممكن تلبس فيهم وهما مبيهمهمش

تويوتا...تاريخ صناعة السيارات فى العالم

قديم 15-03-2012, 10:19 PM
omda8185 omda8185 غير متواجد حالياً

omda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to behold

[QUOTE=bebonet;633887]
انت عايز خبير من الهند
اكبر خبراء فى مصر الان ماشين بعربياتهم مخبطه من كتر الزحمه هههههههه
احنا فى مصر بقينا عاملين زى عربيات الاملاهى
لااااااااااازم تتخبط ههههههه
ربنا يسترها علينااااااااااااا

: 01AD96~139::0 1AD96~139::01 AD96~139::01A D96~139:
قديم 15-03-2012, 10:50 PM
omda8185 omda8185 غير متواجد حالياً

omda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to beholdomda8185 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

انا بيحصلى الموقف ده كتييير فى اماكن كتير
بص حضرتك هتلف عادى جداا فى الشمال زى ما انت ..ثم بعد كدة هتبدأ سنة بسنة تاخد يمينك وانت مدى اشارة يمين اكيد..ولو معاك حد راكب جنبك خليه يدلدل ايديه ورجليه بره الشباك
خد يمينك براحة خالص شوية بشوية ان شالله توقف الشارع وراك...هما يستنوا بقى
انا بعملها وانا بلف وبتنجح ..بس كتير اوى مبيكونش حد قاعد جنبى..فاسهل الطرق انك تلف برده فى شمالك واول ما تقرب من اللفة اليمين تبدأ تقطع الشارع سنة بسنة وانت باصص فى مرايتك...اونصحك فى تلك المواقف بعدم الجرأة الزيادة او انك تقعط يميينك مرة واحدة لان فى بهايم ممكن تلبس فيهم وهما مبيهمهمش
اه ياخي تمام بس عارف المشكله في الطريق الموقف ان انا ذكرته انك بتدخل على طريق سريع وانت سرعتك بطيئه فمحتاج الاول انك توصل لنفس سرعة العربيات وبعدها تبتدي تاخد يمين بسهوله بعد متدي اشارة طبعا
كل المشكله بقى لما يبقى نزلتك التانيه قريبة يعني محتاج تاخد يمينك بسرعة قبل ما نزلتك تيجي سعتها ممكن الواحد يخيششششششششش
ربنا يسترها علينا وعليكم
قديم 15-03-2012, 11:02 PM
الصورة الرمزية Muhammad A
Muhammad A Muhammad A غير متواجد حالياً

Muhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond reputeMuhammad A has a reputation beyond repute

بسم الله اللرحمن الرحيم

في الحاله دي الطريق بيحكمك
يا اما تاخد اليو تيرن علي الواسع اوي او علي الدياء اوي
لو علي الواسع يعني متكسرش الطاره علي الاخر وفي الحاله دي حتكون في يمين الطريق بس اتاكد اولا ان الطريق فاضي
ولو علي الدياء اوي حتكون في شمال الطريق وبعد كده تبداء توصل لليمين تدريجيا (وهذه الطريقه افضل في حاله الزحام)