العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > جولف GOLF

جولف GOLF من أنجح موديلات الشركة الألمانية بدأ إنتاجها عام 74 و بيع منها أكثر من 25 مليون نسخة حتى الآن

قديم 22-06-2011, 02:25 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار من اخواتى مالكى الجولف 2

انا متفق مع الاخوه اللي ردوا عليك انت كده حتدخل في مبلغ محترم لان مساعدين الجولف مش حيقل الواحد عن 500ج فياريت تتاكد من انهم فعلا مينفعوش تاني وعفشة الجولف بتعيش ومش من الطبيعي ان كل الحاجات دي تبوظ مرة واحده

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 22-06-2011, 06:08 PM
mahranahm mahranahm غير متواجد حالياً
من انا؟: صاحب صحبى اوى
التخصص العملى: مدير انتاج فى شركة الحمد الصناعية
هواياتي: الكمبيوتر والنت و الاعمال اليدوية

mahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

على حد معرفتى بعربيتك ان عفشتها كانت مظبوطة جدا
وانت كشفت عليها قبل ما تشتريها مرة واتنين وتلاتة
يبقى يا اما انت داخل سبق فى المطبات والنقر اللى فى الشوارع
يا اما العفشجى بيزود شغلة عشان يستفاد بالمصنعية
وممكن كمان ياخد القطع القديمة يبيعها
لان اللى انا اعرفة عن الجولف ان قطع غيارها معمرة جدا
بص يا ابو حميد يا حبيبى طبعا مش حضحك عليك انا كنت فى الاول بفترى والعربية كانت مساعدانى طبعا انت عارف ان دى اول عربية امتلكها وغير كدة وكدة ان المطقة الانا ساكن فيها تعتبر منطقة جديدة عشان كدة مش متسفلتة وطبعا الغاز فى المنطقة الخارجية ليا شغال على ودنوا والناس دى بتحفر بس ملهومش دعوة بالدفن فتلاقى الدنيا بايضة خالص ثالثا ودا المهم انا طول عمرى سواقة دريكسيون بس يعنى مكنتش بشغل بالى بالعربية خالص لدرجة انى اول مرة اغسلها مش عايز اقولك الراجل كان فى البنزين حيضربنى فأنا شايف انى ابدأ بالخفايف التظبط معايا العربية على السرعات زى بيضة الدريكسيون والجلب والكبالن واجل المساعدين شوية لانى حاسس ان العربية مبترزعش فى المطبات بالعكس حلوة اوى فى المطبات وانا الخلانى اروح للعفشجى انى على اسرعات العالية بالنسبة للعربية على 120 او 130 الدريكسيون بيترعش فى ايدى اوى عالعموم اشكرك اوى يا ابو حميد على الاهتمام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bahi مشاهدة المشاركة

"ان بعض الظن اثم"
بس صحيح يا مهران بك شوف واحد وأتنين غيرة وأتأكد لأنك بتعمل عمرة عفشة بالشكل دة ولو فعلا هتغير كل الحاجات دى مرة واحدة هتكع جامد.

لو الراجل صادق برضة فية أولويات وأبدأ بالأهم فالمهم فالأقل أهمية علشان متتصدمش. أقولك حاجة - روح لواحد بتاع زوايا كويس وجرب تظبطها وشوف ان كان هيقولك فية جلب وكاوتشات وخلافة محتاجة تتغير ولا لأ واذا قال أبدأ بيهم وبعدين جرب العربية.

ربنا يكون فى عونك
اولا ووثانيا واخيرا وحشتنى اوى اوى اوى اوى وزى مأنت قولت فى الاول لما اتقابلنا انا كمان حاسس انى اعرفك من زمان بجد مش مجاملة بس فين مش عارف (( بجد وحشتنى اوى وسعيد جدا انك نصحتنى فى الموضوع ده عامل ايه يا اكس لانس )) .
بص بأه يا اكس لانس باهى انا المطمنى على الموضوع بتاع العفشجى انوا قالى اول لما روحتلة السعاتك قولتة بالظبط .
روح لحد بتاع زوايا وتعلالى بالروشتة الحيدهالك تمام
ومحددش حد اروحلة عشان تطمن من الناحية دى .
وفعلا روحت والراجل بتاع الزوايا مبيخدش فلوس كشف خالص هو حط العربية وكشف عليها وفعلا ادالى ورقة صغيرة فيها الكلام ده .
وقالى ظبط الكلام ده وتعلالى تانى .
عشان كدة انا مطمن ليهم بس هو قالى كلمة هى دى المش مطمنانى قالى الحاجات دى علقة بس العربيات دى لما بتتظبط بتيأه حاجة تانية خالص
بس لما رجعت للعفشجى قالى مش مهم المساعدين دول مممكن نبص عليهم المهم هاتلى الحاجات التانية .
وتانى مرة وحشتنى اوى اوى اوى يا اكس لانس

My car
قديم 22-06-2011, 06:11 PM

mahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond reputemahranahm has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

انا متفق مع الاخوه اللي ردوا عليك انت كده حتدخل في مبلغ محترم لان مساعدين الجولف مش حيقل الواحد عن 500ج فياريت تتاكد من انهم فعلا مينفعوش تاني وعفشة الجولف بتعيش ومش من الطبيعي ان كل الحاجات دي تبوظ مرة واحده
طبعا شكرا لردك بس زى لما رديت على الاخوة انا كنت سايق دريكسيون بس يعنى تقدر تقول مش مهتم بالعربية من تربيط وخلافة
عشان كدة اظن ان الحاجات دى مش مرة واحد دى كانت واحدة واحدة وانا المكنتش بهتم .
شكرا لخى الكريم على الرد

My car
قديم 22-06-2011, 06:22 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

طيب يا مهران باشا معلش اسمع النصيحة تانى
فى واحد عفشجى استاذ ورئيس قسم العفشة دة مكانة تحت كوبرى القبارى روحلة واللى يقولك علية اعملة من غير كلام ومصنعيتة حنينة
وحتروح عندة حتلاقى كل انواع العربيات
راجل دكتور بس المشكلة انى ناسى اسمة بس هوة فى ارض كبيرة وعاملها ورشة

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 22-06-2011, 07:04 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

طيب يا مهران باشا معلش اسمع النصيحة تانى
فى واحد عفشجى استاذ ورئيس قسم العفشة دة مكانة تحت كوبرى القبارى روحلة واللى يقولك علية اعملة من غير كلام ومصنعيتة حنينة
وحتروح عندة حتلاقى كل انواع العربيات
راجل دكتور بس المشكلة انى ناسى اسمة بس هوة فى ارض كبيرة وعاملها ورشة
اسأل واليسأل اكيد حيلاقى حد يتوهه هههههههههههه

مشكور اخى الكبير احمد بدر باش
ا

My car