العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 14-11-2010, 02:06 PM
شريف فارس شريف فارس غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة ميكاترونكس

شريف فارس will become famous soon enough
افتراضي رد: عندي مشكلة

وبقولك يا باشا هو يعملو كام كلاكس الاوبل الالماني ......
قديم 14-11-2010, 07:19 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

بص يااستاذ شريف الكلام اللى حضرتك قولتة دة ممكن يكون فى تلميس او ماس بسيط لازم مركز خدمة يشوف اية الحكاية بالظبط عشان ميحصلش حاجة لاقدر الله بس تشخيصى انا للمشكلة انة كمبيوتر العربية مهنج اعمل الأول اللى انا قولتهولك انك تفصل كبل البطارية وترجعة تانى ولو متحلتش المشكلة نشوف مركز خدمة تتعامل معاة بس جرب اللى انا قولتهولك وشوف كدة.
بالنسبة للكلاكس والله مش عارف هو بكام بالظبط بس اللى متأكد منة انة صوتة جبااااااااااار وجامد جدا لأنى خالى مركبة فى السيراتو الهاى لاين بتاعتة بعد مالاقة الكلاكس بيعمل زى اللى عندك كدة بالظبط .
اخر حاجة عايز اقولهالك ان العربية السيراتو ماشاء الله عربية جميلة جدا وانا مجربها قد اسبوع كدة كانت معايا وخالى مسافر برة السيراتو الهاى لاين خليجى فعارفها وحفظها ومتقلقش دة كل اللى عندك مشاكل بسيطة جدا واى استفسار انا تحت امر حضرتك ومتابع معاك وكل سنة وحضرتك طيب وبخير

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 15-11-2010, 03:17 AM
شريف فارس شريف فارس غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة ميكاترونكس

شريف فارس will become famous soon enough

ربنا يخليك يا استاذ باسم انا متشكر علي اهتمامك اوي وكل سنة وانتا طيب وبصحة وسلامة
انا هشيل كبل البطارية وهشوف اية الكلام وان شاء الله يتظبط
وانا كدة كدة هغير الكلاكس دة علي صوتة واطي وفردة واحدة ولا انتا اية رأيك
ومعلش لو تعرف تسألي خالك عن سعر الكلاس وشكرا

SHERIF FARES

التعديل الأخير تم بواسطة شريف فارس ; 15-11-2010 الساعة 03:40 AM
قديم 15-11-2010, 11:49 AM

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف فارس مشاهدة المشاركة

ربنا يخليك يا استاذ باسم انا متشكر علي اهتمامك اوي وكل سنة وانتا طيب وبصحة وسلامة
انا هشيل كبل البطارية وهشوف اية الكلام وان شاء الله يتظبط
وانا كدة كدة هغير الكلاكس دة علي صوتة واطي وفردة واحدة ولا انتا اية رأيك
ومعلش لو تعرف تسألي خالك عن سعر الكلاس وشكرا
وحضرتك والأسرة الكريمة طيبين وبخير يااستاذ شريف ووالله انا عايز اساعدك عشان شكلك راجل محترم جدا جدا وعشان انا لقيت اللى اتعاون معايا وساعدنى فى عربيتى ال516 لما ظهرت عندى مشاكل وكمان لأنى من عشاق السيراتو و راكبها اكتر من عربيتى وانشاء الله اسألك خالى عن السعر والمكان اللى جابة منة بس معلش ياريت بعد العيد عشان والله هو فى السعودية فى الحج ربنا يوعدك ويوعدنا يارب فصعب اسألة دلوقتى لكن انا عن نفسى اشتريت قبل كدة من التوفيقية كلاكس بس لعربيتى القديمة ال132 وكان كلاكس ريجاتا وشغال لحد دلوقتى والعربية مع اخويا وحضرتك لو مستعجل وعايز تجيبة بسرعة انزل التوفيقية بس نصيحة من اخ اشترى من محل متخصص فى اوبل مش من اللى قاعدين على الشارع حذارى منهم نصابين جدا جدا لا اتعب شوية ولف على رجلك على محلات قطع غيار اوبل المانى وهتلاقية انشاء الله وانا متأكد بس الأول شوف بعد ماترجع كابل البطارية وربنا يسهل وانا متابع حضرتك بأستمرار وتحت امر حضرتك فى اى وقت وكل سنة وحضرتك طيب .

قديم 15-11-2010, 11:54 AM

وعلى فكرة يااستاذ شريف كل السيراتو تعانى من مشكلة الكلاكس دة وانا اكتر من 3 اصحابى غير خالى والله غيروا الكلاكس بسبب عيبة دة وهو الغلطة الوحيدة من شركة كيا بس كل شىء ولة حل انشاء الله .