العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 03-07-2012, 02:47 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معايا 11000

كنت عملت مشاركة فى موضوع هنا : قول معاك كام و أقولك تجيب أيه
كان معايا 14000, و المشرف على الموضوع رشحلى ماروتى 98 /97
قديم 03-07-2012, 05:09 PM
emadwady emadwady غير متواجد حالياً

emadwady has a spectacular aura aboutemadwady has a spectacular aura aboutemadwady has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zing0 مشاهدة المشاركة

كنت عملت مشاركة فى موضوع هنا : قول معاك كام و أقولك تجيب أيه
كان معايا 14000, و المشرف على الموضوع رشحلى ماروتى 98 /97
الماروتى مشاكلها كتير
1- مش عائلية
2- ضعيفة 800cc
3- عفشة رديئة جدا
انا بصراحة شايف ان البولونيز احسن حاجة بالسعر دا
قديم 03-07-2012, 05:42 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emadwady مشاهدة المشاركة

الماروتى مشاكلها كتير
1- مش عائلية
2- ضعيفة 800cc
3- عفشة رديئة جدا
انا بصراحة شايف ان البولونيز احسن حاجة بالسعر دا
عامة هى وجهات نظر وحضرتك صاحب القرار
الماروتى قد تكون غير عائلية
800 سىسى بس والله زى الدبور وموفرة مع ذلك
عفشة رديئة : هفترض معاك ان عفشتها وحشة لكن قطع غيارها متوفرة ورخيصة واسمها يابانى
اما البولونيز فمتزعلش منى لكن انا حاسس انها بدات تنقرض اذا كان الملك البيجو 504 اختل توازنه وسقط مدويا وخد معاه المرسيدس وكل العربيات القديمة فما بالك بالبولونيز
انا شايف ان 125 احسن منها
ربنا يوفقك ويسهلك الحال
تقبل تحياتى
قديم 03-07-2012, 06:21 PM
bebonet bebonet غير متواجد حالياً

bebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond repute

بيجو 305
عربيه ناعمه وقويه
وياسلام لو بحالتها جوه وبره
عربيه زواتى ورخيصه وعن تجربه

قديم 03-07-2012, 06:30 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emadwady مشاهدة المشاركة

أ/ محمد شاكر سرعة ردك
طب لية البولونيز لأ مع انها سيارة واسعة / عائلية / تقدر تسافر بيها اى حتة انت عاوزها / موتور وعفشة اقوياء غير اللادا اللى على بيض ممكن يملص منك فى اى وقت لاقدر الله تودي الواحد فى داهية انا شايف ان البولونيز تكسب كل دا لكن عيبها فى موضوع البيع دا
انا وأعوذ بالله من قول انا مبيعجبنيش البلونيز من حيث الشكل من قدام جميل من وراء وحشة غير كده مش فاكر الموضوع بالظبط هو احد الأعضاء المحترمين كان بيقول عنها فيها مشكله فى الفرامل بتاعتها حاجة مش موجودة والبديل لما تركبه مش هيشغل معاك فرامل اليد وكمان الأكصدامات بتاعتها غير متوفرة او نادرة وانا بتفق معاك انها حمالة اسية بس حضرتك عندك بردة الادا حمالة اسية وقطع غيرها متوفرة ورخيصة يبقى ابص ليه على بلونيز ماخلينى فى الادا اللى كل ميكانيكى فى مصر عارفها ويعرف يشتغل فيها وحاجتها متوفرة ورخيصة وعندك بردة لادا 2105 موديل ثمانينات لو بالسعر اللى حضرتك ببتكلم عليه هتكون محتاجة شوية شغل.
وأرجو انى اكون افدت حضرتك.
أخوك محمد