العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 10-10-2012, 02:56 AM
msr1192 msr1192 غير متواجد حالياً
من انا؟: موظف
التخصص العملى: اداري
هواياتي: الكمبيوتر والسيارات

msr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to allmsr1192 is a name known to all
افتراضي رد: سؤال بخصوص التاكسى ياريت المساعده

البي واي دي ركبتها مانيوال جيدة ولكن فية ناس كتير مش واحد ولا اتنين اشتكوا من السخونة ومنهم الى جابت وش سلندر الصني لسة مركبتهاش
النمر العربية بتتكتب باسم صاحب النمر وينقل النمر عليها في المرور وبعدين يبعهالك يعنى تخلي بالك كويس بدل ماتلس في الحيط

قديم 10-10-2012, 11:16 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

بلاش الصني الجديدة تاكسي عشان قطع غيارها هتكون غالية شوية ( والاجرة بيستهلك قطع غيار اكتر من الملاكي)
ومش هتلاقيها غير في التوكيل

رأيي المتواضع فكر في الbyd بس مانويل وليس اوتوماتيك
الاوتوماتيك ميستحملش في عربية اجرة ضيف عندك ان فتيس اي عربية صيني هيكون اضعف من الياباني والالماني يعني عمر افتراضي ااقل
وطبعا الفتيس الاوتوماتيك مبيتصلححش ( عن تجربة ) لو اتصلح بيبوظ تاني
قديم 10-10-2012, 08:12 PM
الصورة الرمزية emad habib700
emad habib700 emad habib700 غير متواجد حالياً
من انا؟: man
التخصص العملى: travel manager
هواياتي: net cars

emad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to behold
نقاش رد: سؤال بخصوص التاكسى ياريت المساعده

الفتيس البى واى دى الاوتوماتيك هو نفسه الفتيس الموجود فى النيسان الصنى وهو يابانى وليس صينى
قديم 10-10-2012, 10:48 PM
الصورة الرمزية memo1100
memo1100 memo1100 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: سيارات

memo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud ofmemo1100 has much to be proud of

ابعد عن اى حاجة صينى مع احترامى لكلعن تجربة اذا كان اسبرنزا او بى واى دى والى يقولك قطع غيار تويوتا والكلام دة كلة مش موجود واطلع على توكيل بى واى دى فى احمد زكى مش هتلاقى قطع غيار للبودى وغيرة والى يقولك ركب تويوتا مش هينفع فى فرق فيها احسن عربية شغالة الالنترا والنوبيرا الكورلا

لا حول ولا قوة الا بالله
قديم 11-10-2012, 01:18 AM
العمده المليجى العمده المليجى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: سائق
هواياتي: القنص

العمده المليجى will become famous soon enoughالعمده المليجى will become famous soon enough

انا شاكر لكل اراء الاخوه المحترمين وكل عام وانتم بخير بلنسبه لموضوع الفتيس هوا يابانى وبلنسبه لمشكله السخونه هوا سلك الحراره غير جيد اما موضوع وش السلندر احب اشكر الاخ صاحب التعليق بس عايز الفت انتباهه لحاجه متنساش ان البى واى دى تاكسى ممكن يركبوها عشر سواققين فى الاسبوع الواحد فا تلاقى الى بيقرص وتلاقى الى بيطير وتلاقى الى اساسا مبيشوفش الميه بتاعه العربيه اهم حاجه يدور ويجرى يجيب الورديه ولو باظت فيه الف عربيه تانيه يركبها وها كذا المهم ياجماعه الرجل الى فى العربيه بمعنى اصح الى تعب فى القرش بيحافظ عليها وربك هوا الستار ومتعرفش قدام شويا هتبقى الدنيا فيها ايه بلنسبه للعربيات الى قلقنى دلوقتى تعليق الاستاذ الفاضل وانا بصراحه بشكره على النصيحه بيقول لازم العربيه تتنقل الاول باسم صاحب النمر وبعد كده يبقى يبعهالك طيب ايه العمل فى المشكله ديه اذاى اضمن حقى مع العلم انى هنزل ادور فى المعارض على نمر وبصراحه انا عامل حسابى من 32000 الى 35000 حقهم ومعنديش حد معرفه اشترى منه ياريت ياجماعه الى يعرف اذاى اضمن حقى يقولى لحسن انا حاسس كده ان الموضوع عمال يتعقد الفلوس مبتجيش سهله واشكر استاذ عماد حبيب على توضيحاته ودخوله للمتابعه