العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 26-10-2009, 07:09 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رينو سيمبول ام النترا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

انا وضحت لحضرتك وجهه نظرى فى الاقتباس
وعندى استفسار ياريت تجاوبنى عليه شكرا
اولا انا ليا الشرف عشان حضرتك رديت علي تعليق ليا

اول نقطه احنا متفقين
تاني نقطه اقصد ان قطع غيار الالنترا متوفره اكتر بره و جوه التوكيل و يمكن تكون ارخص كمان
تالت نقطه انا اقصد ان توكيل غبور احسن من توكيل الرينو ( EIM ) و ده طبعا موضوع نسبي
رابع نقطه احنا متفقين
خامس نقطه متفقين مع توضيح السبب
سادس نقطه غلطه مني عشان الالنترا فئه سيدان كبيره و السيمبول فئه سيدان صغيره و ده غير موضوع المحرك طبعا ( دي وجهه نظري )
سابع نقطه غلطه ترتبت علي غلطه النقطه السادسه
تامن نقطه انا عارف ان الشكل موضوع نسبي بحت و انا كنت بقول وجهه نظري

بس كده و ارجو اني اكون رديت علي استفساراتك يا بوب

قديم 26-10-2009, 07:11 PM

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

استاذ بدر
تعليقات حضرتك من افضل الردود اللي شوفتها في المنتدي
ربنا يخليك لينا

قديم 26-10-2009, 07:58 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pro mada مشاهدة المشاركة

اولا انا ليا الشرف عشان حضرتك رديت علي تعليق ليا

اول نقطه احنا متفقين
تاني نقطه اقصد ان قطع غيار الالنترا متوفره اكتر بره و جوه التوكيل و يمكن تكون ارخص كمان
تالت نقطه انا اقصد ان توكيل غبور احسن من توكيل الرينو ( EIM ) و ده طبعا موضوع نسبي
رابع نقطه احنا متفقين
خامس نقطه متفقين مع توضيح السبب
سادس نقطه غلطه مني عشان الالنترا فئه سيدان كبيره و السيمبول فئه سيدان صغيره و ده غير موضوع المحرك طبعا ( دي وجهه نظري )
سابع نقطه غلطه ترتبت علي غلطه النقطه السادسه
تامن نقطه انا عارف ان الشكل موضوع نسبي بحت و انا كنت بقول وجهه نظري

بس كده و ارجو اني اكون رديت علي استفساراتك يا بوب
الشرف ليا يا بشمهندس احمد
بس انا بعترض وبشده على تالت نقطه بتاعت غبور احسن من EIM دى من الثوابت ان غبور لما بيحط ايده فى عربيه بتبقى ملعونه(ده سر تفضيل ناس كتير للعربيات الهيونداى الكورى عن المجمعه فى مصر)
ثانيا يلا نعيد الحسابات من اول وجديد بعد ما اتفقنا على وجهه نظر وسط
ونشوف هل لسه رينو 2 ولا زادت مع انى متقبل انك متزودش السيمبول فى اى حاجه قدام الالنترا الا التوكيل
حقيقى سعيد بالحوار معاك تحياتىptmnlo123per122

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 26-10-2009, 08:27 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

الشرف ليا يا بشمهندس احمد
بس انا بعترض وبشده على تالت نقطه بتاعت غبور احسن من EIM دى من الثوابت ان غبور لما بيحط ايده فى عربيه بتبقى ملعونه(ده سر تفضيل ناس كتير للعربيات الهيونداى الكورى عن المجمعه فى مصر)
ثانيا يلا نعيد الحسابات من اول وجديد بعد ما اتفقنا على وجهه نظر وسط
ونشوف هل لسه رينو 2 ولا زادت مع انى متقبل انك متزودش السيمبول فى اى حاجه قدام الالنترا الا التوكيل
حقيقى سعيد بالحوار معاك تحياتىptmnlo123per122
انا اللي سعيد بالحوار معاك يا بوب
و مواضيع التوكيلات كلها وجهه نظر

قديم 26-10-2009, 09:30 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

pro madaاستاذى المحترم الفاضل بشكرك لذوقك

الموضوع العربيتين دول مافيش وجه مقارنة الالنترا اكبر حجما

وامكانيات وموتور وافضل فى اعادة البيع وتقفيل بلدها السيمبول

اصغر وموتور اقل والحجم اقل واعادة البيع اقل ماينفعش اقارن

الاثنين ببعض