العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 28-02-2013, 05:31 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: بى واى دى ,, جننتنى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossamhussein0 مشاهدة المشاركة

سيادتك بتقول ان العربية مش منتشرة عندكم في المنصورة

و بالتالي قطع الغيار هتبقي شحيحة و كمان مش هتلاقي حد يفهم فيها و لو حبيت تبيعها مش هتلاقي زبون بسهولة الا لو نزلت بيها القاهرة ززز يعني وجع دماغ من كله

كمان حضرتك بتقول انك بتحتاج سفر كل يوم 200 كيلو

الموتور ممكن يسد معاك بس العربية مش موتور بس ،، و انا اسمع ان الصيني في معظمه عفشته رديئه و مش للعمل الشاق

اما رأي الزملاء بوجود قطع غيار بديلة ياباني (تويوتا) فانا لا انصح ان اركب صيني و اصرف مصاريف التويوتا ،،، و كمان مش مستوعب ان اكون شاري عربية زيرو و اشتري قطع غيار مستعمله برضه

القرار صعب و يرجع اليك 100 % بس لو تحب النصيحة هات عربية منتشرة عندكم و الهيونداي او اللانوس ممتازين و اعتقد انسب لحضرتك

أؤيدك فى هذا الرأى
قديم 28-02-2013, 08:54 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بى واى دى ,, جننتنى

السلام عليكم
اشتري الى موجود عندكم لكي لا تغلب في البيع وفي الصيانه وفي شراء قطع الغيار وده مش عيب في العربيه لكن عدم انتشارها عندكم هو السبب
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 08-03-2013, 08:37 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

بص يا باشا خليك فى الهيونداى فيرنا على الاقل اعاده البيع ممتازه و عربيه متجربه و اسعار قطع الغيار فى الارض و متورها قوى جدااا بس الاتزان byd

اعتقد ان البى واى دى بتاعت سفر اكتر من الفيرنا على شان موضوع السفر

اما راى فى العربيات الى بنشتريها فى مصر اننا بيتنصب علينا فى خامات و تقفيل و موديلات

اتوكل على الله

عمرو احمد
01003388954
قديم 09-03-2013, 01:22 AM
mohamed mahrane mohamed mahrane غير متواجد حالياً

mohamed mahrane will become famous soon enoughmohamed mahrane will become famous soon enough

السلام عليكم ورحمة الله
عن تجربه شخصيه خليك فى حاجه كورى زى اللانوس مثلا عربيه قطع غيرها منتشره فى جميع انحاء مصر كلها اسعار فى الارض اى حد بيفهم فيها وبلاش او الفيرنا يردو نفس الكلام بس صينى بلاش ودا رايى الذى لا قيمة لهو مطلقا وربنا يوفقق
قديم 09-03-2013, 02:21 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

طالما هاتسافر ومشاويرك معظمها سفر
يبقى بى واى دى
وموضوع البيع معرفش اية المشكلة لو نزلت يوم واحد سوق الجمعة تبيع .......بصراحة مش لاقى مشكلة فى كدة
او تعرضها على النت والمشترى يجيلك لغاية عندك
انا كنت فى طنطا من كام يوم بتفرج على عربية وانا من القاهرة .........برضة ما فيش مشكلة
ثم انت هاتبعها بعد كام سنة عشان احمل هم البيع من دلوقتى .....طالما العربية بياعة يبقى ما فيش داعى اشغل بالى بموضوع البيع من قبل حتى مجيب العربية

موضوع قطع الغيار
قطع الغيار اللى ممكن تحتجها هى فانوس ، اكرة باب ، مرايا
حاجات كلها متاحة ممكن من القاهرة او ممكن من المكان اللى هاتسافر لية
وبعدين ما تنساش انك كدة كدة هاتروح التوكيل عشان الصيانات الدورية
انما فرنا فى سفر صعبة اوى بصراحة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا