العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 08-06-2009, 08:40 AM
الصورة الرمزية MosTafaFox
MosTafaFox MosTafaFox غير متواجد حالياً

MosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استطلاع للرأي بين كيا - لانسر - هيونداي

النيو سيراتو هتبقى خليفة البومة والالنترا فى الفترة اللى جاية عربية شكلها رائع وتوكيل محترم واخر خبرة وتكنولوجيا هيونداى وكيا وشكل جديد واكيد ادائها لن يقل عن اداء السيراتو القديمة اللى كانت من افضل العربيات ال 1600 فى الاداء

قديم 08-06-2009, 09:16 AM
الصورة الرمزية tamermegahed
tamermegahed tamermegahed غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس
التخصص العملى: مهندس مدنى
هواياتي: معرفه ماهو جديد فى مجال السيارات

tamermegahed will become famous soon enoughtamermegahed will become famous soon enough

السلام عليكم اعتقد ان السيراتو الجديده شكلهت حلو قوى بس برضه كورى لو مش فارق معاك انما لو يابانى يبقى لانسر الجديده الى هى تقريبا بيسموها الكريستاله وعلى فكره انا محتار فعلا مابينهم السسيراتو الجديده ولا الانسر الجديده بس لازم حد يفيدنا عن تجربه فعلا لان ارائنا كلها اجتهاديه

http://www.kia-cerato.com/main.html وادخل على الموقع ده هتلاقى تفصيل للسيراتو من جوه وبره
قديم 08-06-2009, 07:38 PM
الصورة الرمزية د./أليشع ثابت
د./أليشع ثابت د./أليشع ثابت غير متواجد حالياً

د./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

بصراحه لو بتتكلم عن اللانسر البوما ال 1600 هيا عربيه حلوه لكن موديلها قديم خلاص
و بقي شكلها عادي مافيهوش اي ميزه.
السيراتو الجديده حلوه و ال i30 برضه كويسه.
لكن انا لو بشتري اليومين دول حشتري النيو سيراتو
عربيه جديده و شكلها ملفت و حتاخد مكان البوما السنين اللي جايه و اتحدي
.......
باختصار التلات عربيات كويسين لكن شوف انت ايه اللي يريحك و يناسبك
عاوز ياباني يبقي اللانسر
عاوز هاتش باك محترم يبقي i30 لكن خد بالك فتيسها الاتوماتيك رغم انه حلو بس برضه مش زي الياباني.
عاوز سيدان جديد و شكل و امكانيات تحفه و تقفيل محترم برضه و مع المستقبل حتبيعها مش حتخسر كتير
نظرا لانتشارها يبقي النيو سيراتو
مع الاستاذ / حازم بدعم اللانسر

و موضوع انتشارها الواسع تحسب لها ميزة و ليس بعيب

_________________________ _________________________ _________________
أحبوا أعداءكم باركوا لاعنيكم. أحسنوا إلى إلى مُبغضيكم، وصلوا لأجل الذين يسيئون إليكم ويطردونكم
قديم 11-06-2009, 04:36 PM
الصورة الرمزية elmanahry
elmanahry elmanahry غير متواجد حالياً

elmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond repute

هل من الممكن ان تدخل السيارة اسبيرانزا m 11 فى المقارنة وخصوصا ان شكلها جميل واكيد هاتكون ارخص
قديم 11-06-2009, 07:30 PM
عبده البلقا عبده البلقا غير متواجد حالياً

عبده البلقا will become famous soon enough

انا معايهة لانسر عربيه محترمه

بس موديل 2001 الله اعلم 2009 وعموما ثمنها هنا في الكوين 3200 دينار والناس مقبله عليها جامد

بس 1500 سي سي