العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 10-09-2010, 07:22 PM
xabi xabi غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود مدحت
التخصص العملى: طالب بكليه تجاره

xabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to behold
افتراضي رد: هل أختفت الاشارت بكافة انواعها من ثقافتنا المرورية؟!

ياباشا احنا متعودناش نبص على اشاره المرور خالص الا لما يكون فيه عسكرى او ظابط واقف..على فكره موضوع انك ترفع ايدك بدل ما تدى اشاره ده ف الغالب هو اللى ماشى..انا ساعات كتير بدى اشاره وبالرغم من كده بلاقى اللى ورايا داخل وكاسر عليا فبضطر انى اخلى اللى جنبى يرفع ايده من الشباك علشان اللى ورايا يفهم
قديم 10-09-2010, 07:51 PM
SuccessCre8or SuccessCre8or غير متواجد حالياً

SuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to allSuccessCre8or is a name known to all

الإجابة نعم...
انا مش ببص على لافتات و لا على علامات خالص....

هي فين اصلاً !!
قديم 10-09-2010, 11:08 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

لابد لرجال المرور من التواجد من اجل تنظيم المرور ومن يخالف النظام تسحب رخصته وبعد ستة شهور يبدأ فى الامتحان من جديد وتكون مؤقتة لمدة سنة وتزيد لثلاث سنوات اخرى فى حالة عدم الحصول على مخلفات
قديم 10-09-2010, 11:30 PM
الصورة الرمزية فادي مكرم
فادي مكرم فادي مكرم غير متواجد حالياً
من انا؟: Fady Makram
التخصص العملى: Mechatronics Engineering
هواياتي: Mechanics , Robotics

فادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond repute

من ناحية الاشارات انا بتخايل بيها بس مكذبش انا بمشى معتمد على ستر ربنا والمعلومات العامة
والطرق بصراحة مليانة ناس بتتمرجح من شمال ليمين ولا اشارات ولا اي حاجة دة انا حتى لما بقف اعدى حد بسمع حبة كلاكسات واللي مصدع بيدي نور عالي و اللى مهتم اوى بيسمعني حكمة اليوم هههههه
بس خلينا نقول كل واحد يبتدى بنفسه

أسألكم الدعاء لوالدي بالرحمة

It's Nice to be Important but, It's More Important to be Nice

قديم 10-09-2010, 11:34 PM
remomeme remomeme غير متواجد حالياً
من انا؟: A girl love to drive fast
التخصص العملى: Multimedia Designer
هواياتي: Graphics, touring the archeological places and internet

remomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really nice

هههههههههههههههههه انا شدني اوي عنوان الموضوع بتاعك ده بجد جامد و كمان احب احيك جدا علي الموضوع ده.

انا قرأت اقتراحت الناس و حسيت انهم شايفن ان العيب في السواقين مع ان العيب مش في السواقين بس العيب في ثقافه الشعب نفسه ، ما احنا لو عندنا نظام عموما في حياتنا و احترام للبني ادم قبل احترام القوانين ما كانش ده حصل

بس اقتارح بقي ان قانون جديد ينزل و امتحانت جديده و "فتح باب للرشاوي و المحسوبيات اللي عمره ما هيتقفل في وطننا العزيز الا بمعجزه الاهيه " ده حل غير عملي بالمره .

انا بطلب من أعضاء مصر وموتورز اننا نتفق اننا نحتر الأشارت سواء اشارات المرور او اشارات العربيات بطريقه "ابدا بنفسك"
"انا عن نفسي لما بيكون حد ماشي ادامي و مدي اشاره انا بسيبه يعدي " و في ناس في الشارع بقابلها بتعمل كده .

بس في ناس تانيه اول ما ادي اشاره أحس ان وش العربيه و السواق بقوا شبه سمكه القرش اللي بتجري وراء سمكه صغيره عشان تسبقها و تجي ادامها و تفترسها و تكون سعيده بحاله الرعب اللي بتكون فيها السمكه الصغيره المسكينه دي