العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 06-12-2011, 12:50 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اوبترا استعمال ام كروز استعمال ام لانسر شارك استعمال ام النترا 2012 جديده او كسر زيرو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossamdoaaaa مشاهدة المشاركة

بس فى رأيك مش الهيونداى بعد ما شريحتها عدت لفوق 124 الف لاول فئه اوتو ممكن تنزل بعد سنتين مثلا للتسعينات زى الاووربى او الشارك اليابانى

ولا ايه الكلام؟؟
بص يا حسام انت جبت سيره الاوروبي وده طبعا معروف في مصر بيخسر بيخسر لو هو حتي معداش ال 100000 الف ده اولا ثانيا اللانسر الشيرك بترخص عشان محققتش ولا مبيعات ولا نجاح بدليل ان البومه ممكن تعمل فلوس عنها ثالثا بص للسوناتا ال الشكل بتاع ال 2009 هتلاقيه معدي ال 150000 الف وبرده لسه ماسك فلوس وده طبعا رأي شخصي
قديم 06-12-2011, 01:26 AM
kastan kastan غير متواجد حالياً
من انا؟: أتمنى أن يرضى عنى ربى فى الدنيا و الاخره
التخصص العملى: INSPECTOR(SCA

kastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud ofkastan has much to be proud of
افتراضي رد: اوبترا استعمال ام كروز استعمال ام لانسر شارك استعمال ام النترا 2012 جديده او كسر زيرو

الالنترا جميله جدا شكلها خطير والكل بيشكر فيها والشارك على فكره انا ما سمعتش حد ئال عنها كلمه كل اللى معاه مبسوط منها فالقرار قرارك
قديم 06-12-2011, 02:30 AM
الصورة الرمزية hhhesham
hhhesham hhhesham غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام
التخصص العملى: ضابط شرطه
هواياتي: اقفل العدادات

hhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud ofhhhesham has much to be proud of

optra حل مش مكلف و مش وحش.
و نصيحه منى ابعد عن الكورى على لد ما تقدر مع العلم ان ال optra تعتبر كورى بس احسن من الهيونداى .
و كمان الشارك اسمع ان فيها عيب فى الفتيس الاوتوماتيك.
على فكره الهيونداى عربيات محترمه جدا بس لو جبتها من كوريا من غير ما تقرب من غبوووووووور الى بيبوظها و يبعها بعد كده

Hesham Samir
قديم 06-12-2011, 02:51 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

هو المووع ملخبط شويه بس هحاول اوصل لكذا نقطه وسط انت تختار
لو عاوز عربيه تعيش و ما تلاقيش منها مشاكل نهائي يبقي الشارك بس ممكن تبقي تقيله في البيع شويه بس هتتباع و بالتمن اللي انت عاوزه لان اللي بيحب الشارك بيدور عليها اهم حاجه الحاله.

لو عاوز عربيه مش مكلفه يبقي الاوبترا بدون كلام و برضه لما تبيع هتمسك سعر
و علي فكره هي ارخص الاختيارات و برضه برستيج معقول

بالنسبه للكروز ابعد عنها و شيلها من المقارنه لوجود عيوب في الفتيس

الالنترا لو هتجيبها هتبقي زيرو و طبيعي تخسر فيها شويه محترمين لما تبيع بس لو جبتها اعمل حسابك ما تغيرهاش غير كمان 6 سنين علشان تبقي اخدت خيرها و عوضت خسارتها

بالنسبالي لو جيت اختار وفقا لمعاييرك هختار الاوبترا
بس لو معايا فلوس الشارك مش هتردد و اجيبها لانها تعتبر افضل سياره في هذه المقارنه

حـازم خـضـر

قديم 06-12-2011, 02:59 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute

لو مش عايز تخسر في اعادة البيع يبقي الاوبترا

[SIGPIC][/SIGPIC]