العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > نادى الاطباء

نادى الاطباء خاص بالموضوعات الطبية التى يضعها المتخصصون خدمة لباقى الاعضاء

قديم 30-08-2010, 02:02 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيف تشجع نفسك على خسارة وزنك الزائد؟

والله موضوع حلو بس ياريت الواحد ربنا يقويه على العمل بل النصيحه ربنا يسهل ان شاء الله

كريم على
قديم 30-08-2010, 03:31 AM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute

أقسم بالله الموضوع فى وقته فعلاً
لأنى مُطالب بإنقاص وزنى 15 كيلو
ربنا المُستعان

فجزاكِ الله خيراً

قديم 30-08-2010, 03:07 PM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future

منورين الموضوع
وان شاء الله طبعا لو تحبو هعمل برجرام لانقاص الوزن اسبوعيا ونشجع بعض ان شاء الله

بالنسبه للى عاوز يزود وزنه
لو بتشرب سجاير
بطلها

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله
قديم 02-09-2010, 12:25 AM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

تسلمى يا فطومة ...موضوه هام جداً ، وبصراحة مطلوب جداً جداً لأعضاء منتدى مصر للسيارات ، عارفة ليه ....؟ لأنى شفت بنفسى فى مقابلة الإفطار فى رمضان بسم الله ما شاء الله أجسام محتاجة فعلاً لهذا البرنامج .
ياريت يافاطومه تعملى هذا البرنامج الإسبوعى للتخسيس ويشارك فيه كل من يرغب ويسجل وزنه أولاً بأول ، وستقوم الإدارة بتثبيت هذا الموضوع حتى يمكننا متابعة وزن بعض يعنى كل مشترك يقول وزنه كام دلوقت وبعدين عمل ايه خلال الإسبوع ،ثم وزنه الجديد أصبح كام ...وهكذا حتى يكون أعضاء المنتدى من أرشق أعضاء المنتديات الأخرى

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 02-09-2010, 01:21 AM
الصورة الرمزية solidsnake
solidsnake solidsnake غير متواجد حالياً
من انا؟: علاء الدين المنصورى
التخصص العملى: جيوفيزيقى بشركة خدمات بترول ( بى جى اس )
هواياتي: تنس الطاولة

الموقع: القاهرة ( الحلمية الجديدة ) الجيزة ( حدائق اكتوبر )
solidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to behold

شكرا جدا يا فطومة على المعلومات دى , وانا بقول شكرا على لسان اللى هينقص وزنه مقدما يعنى , لانى سبقتكم

بصراحة يا جماعة كل اللى قالته فطومة تمام و ميه ميه , انا اصلا مجربة و جاب نتيجة مش هتصدقوها

انا كنت فى ابريل 2009 وزنى كان 160 كيلو ايوه 160 كيلو و دلوقتى و احنا فى سبتمبر 2010 و بقالى 3 شهور ثابت على 110 كيلو( ادعولى فاضلى 20 كيلو كمان ) و المقاسات 180 درجة طبعا

و احب اقول كمان لو عايز تراقب نظام الدايت بتاعك من غير ميزان كل اللى عليك انك تجيب لبس ضيق حبتين
و تقيسه كل شهر او اتنين , و على فكرة ده احسن من الميزان لان احنا بنخس علشان الشكل مش علشان الوزن
لان انت ممكن يكون جسمك شكله كويس بس جسمك تقيل على فكرة هو ده المطلوب اصلا لان كل ما زادت انسجة الجسم كل لما كان فى طاقة زيادة داخلة للجسم تتوزع على الانسجة دى انما لو العكس ( و هو انسجة اقل و دهون اكتر ) اى طاقة زيادة تتخزن فى شكل دهون فى الخلايا الدهنية , و ده معناه ان احنا نقلل من الدهون خالص

و اهم من ده و ده المشى مش هقول رياضة المشى او الجرى بينظموا الحرق فى الجسم ( حرق الطاقة اللى جت من الاكل )

اتمنى انى اكون افدت و لو سمحتلى فطومة صاحبة الموضوع انى اشارك برايى لو حد طلب حاجة

شعبنا قامت قيامته، اى حد يهين كرامته نقل قيمته ونبقى كلنا ايد فى ايد
ام الدنيا بقت ابوها ، واللى يتطاول عليها ، جابه لنفسه و تانى نربيه من جديد