العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 06-08-2011, 01:19 AM
sherif fersh sherif fersh غير متواجد حالياً

sherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond repute
نقاش رد: سؤال في الاوتوماتيك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pharm45 مشاهدة المشاركة

مظبوط كلامكم...وكمان ملحوظة انا جربتها كتير..انا ببقى ماشى على الD وبعدين مثلا بحول على الN اللى هو المور بلاقى العربية كأنى شديت فرامل اليد ..العربية بتقف مرة واحدة وانا حاضن الدركسيون:w6w200504111356 2663...اوعى برده حد ينقل على سرعة عالية من الD الى الN أو الR لآن الفتيس ممكن يضرب من جنابه والعصاية ممكن تطلع فى ايدك
من الـD إلى الـN أو العكس
لا مشاكل نهائيا
و الدليل على كده أنك مش محتاج تدوس على زرار الفتيس لما تنقل بينهم
لكن طبيعى تحس بكده على السرعات العاليه
و تحياتى ‘
قديم 06-08-2011, 04:09 PM
الصورة الرمزية pharm45
pharm45 pharm45 غير متواجد حالياً
هواياتي: قيادة السيارات بسرعة

pharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud ofpharm45 has much to be proud of
افتراضي رد: سؤال في الاوتوماتيك

لآ ياباشا انا عارف فعلا ان مفيش مشاكل فى النقل بينهم لكن الكلام ده والعربية واقفة لكن لو ماشية ولو براحة هتقف مرة واحدة ..انا حصلت معاي كذة مرة والله تقف مرة واحدة كأنى شديت فرامل اليد...لكن لا مشكلة فى النقل من أى حاجة للتانية طالما العربية واقفة...بس ايه زرار الفتيس ده..انا عندى من غير زرار لكن عشان أنقل من الP الى اى حاة براها لازم ادوس الفرامل لكن مسمعتش موضوع الزرار ده قبل كدة!!!

تويوتا...تاريخ صناعة السيارات فى العالم

قديم 06-08-2011, 04:27 PM
الصورة الرمزية mostafa_elkholy
mostafa_elkholy mostafa_elkholy غير متواجد حالياً

mostafa_elkholy is a jewel in the roughmostafa_elkholy is a jewel in the roughmostafa_elkholy is a jewel in the roughmostafa_elkholy is a jewel in the rough

بص ياباشا استحلاه الفنيس يرجع من D الى L ممكن برجع من D الى 2 علشان يديك غرم بس تعمل كده وانتا على اقل من60 كيلو

toyota ae110

My cars
قديم 06-08-2011, 04:34 PM
sherif fersh sherif fersh غير متواجد حالياً

sherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond reputesherif fersh has a reputation beyond repute

بالنسبة للزرار موجود فى بعض اليابانى و أغلب الكورى
و الله يا باشا أنا سقت العديد من الموديلات الأوتوماتيك
و زى ما قلت ...
و أنا ماشى ممكن أمور و بعد كده أعشق تانى
من غير وقوف خالص
أنما اللى حضرتك بتقوله عن أن عربيتك بتفرمل لما تمور
ده مش طبيعى و يستوجب الفحص
و تحياتى ‘
قديم 27-08-2011, 10:34 PM
نوجا28 نوجا28 غير متواجد حالياً
من انا؟: مبحبش الحشريين
التخصص العملى: محامية حرة
هواياتي: القراءة

نوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura about

انا عربيتى اتو ولا بجيب اول ولا تانى هو الدى وخلاص واى مطلع دوسة بنزين زيادة وخلاص ولما بطفى العربية واركن بجيبه على البى وهاند بريك وبس متلعبش فى الفتيس الاتو كتير لانه غالى جدا خلى كل شغلك بنزين وفرامل وبس انا بجيب سرعات عاليه عادى مجرد ما ادوس بنزين زلا بغير اول ولا تانى علشان اجيب عزم وعلى اى حال تغير الفتيس والعربية ماشية غلط جدا لازم العربية تكون متوقفة وتجيب الفتيس على اى وضع سواؤ الان اللى هو المور او البى اللى هو باركينج او الار اللى هو رجوع بس من الرابع للاول متهيالى تسقط كل ده غلط جدا
والاوتو سعرها اعلى شوية علشان تريحك تتعب انت نفسك ليه وتغير سيبها على الدى واخلص وركز فى الطريق دى احلى ميزة للاوتو