العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 28-08-2009, 07:39 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيات ابيزا ولا ستروين zx ولا تويوتا ستارليت ولا دايو جيولت ولا فيات بونتو ... ؟

هو حضرتك ليه متحامل على الابيزا اوى كده فى كل رودك المفروض ان ديه عربية محترمة وتكنلوجيا المانى
هيا دي بقي كل ردودي اللي حضرتك عرفت تجيبها!!!!!!

خد عندك
1.سيات ابيزا
2.فيات بونتو
3.فولكس فاجن بولو
4.سكودا فليشيا (مش بحبها)
5.فولكس فاجن جولف 2 او 3 حسب الحاله
6.اوبل كورسا 93 الي 97 (اعلي من كده مش كويسه)

دول افضل عربيات في الفئه دي بس بشرط الحاله السليمه اولا و اخيرا.
من رأيي ارشح الاوبل كورسا
دا ردي و اعتقد اني فضلت الكورسا عن عربيات كتير مش الابيزا بس رغم اني رشحت العربيات كلها
و قولت دول افضل عربيات في الفئه دي يا ريت حضرتك تقرأ الكلام كويس و قبل ما ترمي الناس بالباطل لحسن حرام احنا في رمضان

الكلام اللي حضرتك قولته دا تقوله لو فيه مقارنه بين ابيزا و مورسا و انا فضلت الكورسا و قولت علي الابيزا زباله.
لكن انا بقارن عربيات كتير و ما قولتش علي عربيه وحشه و بعدين برشح من وجهه نظري العربيه اللي شايفها افضل
و دي حاجه انا حر فيها لا حضرتك ولا غيرك ليك انك تغير من رأيي لان دا رأيي انا مش لازم اكون متوافق مع حضرتك علشان اكون صح.

مستني (كل ردودي) اللي حضرتك بتقول عليها و بتتكلم بصيغه الجمع

حـازم خـضـر

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 28-08-2009 الساعة 07:46 AM
قديم 28-08-2009, 07:51 AM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيات ابيزا ولا ستروين zx ولا تويوتا ستارليت ولا دايو جيولت ولا فيات بونتو ... ؟

إهدوا يارجاله ... رمضان كريم .... هدوء من فضلكم
معلش ياحازم الراجل باين عليه متلخبط وعايز ياخد قرار في شراء سياره اليومين دول .. والدنيا صيام .... هدي نفسك شويه

ويامصطفى باشا الراجل ماقالش حاجه غلط ورأيه متزن طول عمره في المنتدى وغير متحيز لشيء على شيء آخر نهائيا وحاول تكون الطريقه بتاعتك ألطف من كده
والإختلاف في الرأي لايفسد للود قضيه

صوموا يارجالة مصر موتورز

قديم 28-08-2009, 08:04 AM

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

المشكله يا باشمهندس ان الاستاذ مصطفي مش هو اللي عاوز يشتري
دا واحد داخل بس يقول الكلمتين بتوعه
انا عموما حسكت
بس مستني تأكيد كلامه انه يجيبلي كل (ردودي) المتحامل علي الابيزا فيها
لان مش من النوع اللي انكر كلمه قولتها و ان كنت قولت اي كلمه فيها تحامل علي الابيزا يا ريت
يجيبها قدام الناس كلها و يكدبني و انا راضي
بس في حاله لو ما جابش هو عارف الوضع حيبقي عامل ازاي..........

حـازم خـضـر

قديم 28-08-2009, 08:05 AM
الصورة الرمزية MosTafaFox
MosTafaFox MosTafaFox غير متواجد حالياً

MosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond repute

انا مقلتلوش حاجة علشان يزعل يا استاذ احمد بس المفروض بدام مشرف يوضح للناس ليه بفضل عربية عن عربية مثلا علشان قطع غيارها ارخص علشان سوقها احسن علشان ثباتها افضل كده يعنى زى اى حد بيفهم وبيفهم حد مش انا حر فى رايي ومش عارف ايه اللى بيقوله ده

خلاص يا سيدى انت حر فى رايك صح خليه لنفسك بقى ptmnlo123per145

قديم 28-08-2009, 08:11 AM

بدام مشرف يوضح للناس ليه بفضل عربية عن عربية
مش حضرتك اللي حتعرفني التزماتي كمشرف تكون ايه و رأيك تحتفظ بيه لنفسك لما تبقي مشرف ان شاء الله ابقي نفذه

ما اعتقدش ان العضو صاحب الموضوع سأل الافضل ليه و لماذا
و ما اعتقدش انه جاب حضرتك محامي عنه او مترجم للموضوع علشان تتدخل فيه
لما العضو يسأل حبقي اقوله بلاش تقوم بدور المحامي
و يا ريت تبقي قد كلمتك و تجيب كل (ردودي ) اللي بتقول ان المتحامل فيها علي الابيزا
ولا حضرتك بتهرب من كلامك و مش عارف تجيب كل الردود اللي بشتم في الابيزا فيها؟؟

علشان سوقها احسن علشان ثباتها افضل كده يعنى زى اى حد بيفهم
يا ريت توضح معني الكلمه اللي بالاحمر دي ايه بالضبط

خلاص يا سيدى انت حر فى رايك صح خليه لنفسك بقى
رغم ان كلامك فيه شخصنه واضحه و تهكم واضح علي شخصي لكني مش حعمل شكوي فيك و حكتفي بالتقييم السلبي فقط
و كلامك اللي بتقوله يا ريت حضرتك تنفذه علي نفسك قبل ما تتجني علي الناس و تتهمهم بتهم من غير وجه حق.

حـازم خـضـر

التعديل الأخير تم بواسطة hazem_khidr ; 28-08-2009 الساعة 08:25 AM