العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 07-09-2009, 03:44 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: bmw ام VW Passat

هقولك bmw لسببين

ان الbmw جر خلفي

و ان الباسات مفهاش الا مشكلة واحدة فقط هي انها علي 8 مقصات و المقصات دي مش بتنزلها جلب ولا بيض بالتالي لما الجلب تبوظ بتغير طقم المقصات كامل و اقل سعر ليه هو 2000 جنيه و معاك لحد 4500 جنيه

انما في النهاية الباسات ممتازة و انا سوقتها و جربتها عربية ممتازة و ثباتها رائع و شكلها جميل جدا و فيها اوبشنز ممتازة و مرايات كهربا و سنتر لوك نازله بيه 4 ازاز كهربا مكيفة باور ستيرنج العربية حقيقي ممتازة و بتشم البنزين و حاجتها موجودة في كل حته عيبها الوحيد فقط هو حوار المقصات بس طبعا مش بتغيرهم كل شوية بس كل سنتين مثلا و لو بتحافظ علي العفشه هتعد اكتر طبعا و واسعة جدااااااااااااااا انا ببقي حاسس اني واقع في حفره مش اعد في عربية و انا راكبها و خاماتها الداخلية ممتازة و فرامل abs

و طبعا bmw لا غبار عليها بس لو حالتها وحشه هتتعب معاها قوي و مش اي حد بيشتغل فيها لازم واحد بتاع بي ام يعملك صيانتها و يصلحهالك

IBIZA
قديم 07-09-2009, 03:46 PM
ice_wolf
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

هي المقارنه صعبه ...

بس انا شخصيا بفضل البي ام ( الدبانه )
عربيه شكلها عمره ما بيقدم ...
ومع احترامي للباسات .. البي ام ... بي ام ptmnlo123per154
مشكور على المشاركة
قديم 07-09-2009, 03:47 PM
ice_wolf
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_kamel مشاهدة المشاركة

BMW بس شرط الحاله عشان ماتتعبش

مشكور على الافادة وانا ححاول طبعا اجيب الاحسن فى الحالة وشكرا ليك
قديم 07-09-2009, 03:52 PM
ice_wolf
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

هقولك bmw لسببين

ان الbmw جر خلفي

و ان الباسات مفهاش الا مشكلة واحدة فقط هي انها علي 8 مقصات و المقصات دي مش بتنزلها جلب ولا بيض بالتالي لما الجلب تبوظ بتغير طقم المقصات كامل و اقل سعر ليه هو 2000 جنيه و معاك لحد 4500 جنيه

انما في النهاية الباسات ممتازة و انا سوقتها و جربتها عربية ممتازة و ثباتها رائع و شكلها جميل جدا و فيها اوبشنز ممتازة و مرايات كهربا و سنتر لوك نازله بيه 4 ازاز كهربا مكيفة باور ستيرنج العربية حقيقي ممتازة و بتشم البنزين و حاجتها موجودة في كل حته عيبها الوحيد فقط هو حوار المقصات بس طبعا مش بتغيرهم كل شوية بس كل سنتين مثلا و لو بتحافظ علي العفشه هتعد اكتر طبعا و واسعة جدااااااااااااااا انا ببقي حاسس اني واقع في حفره مش اعد في عربية و انا راكبها و خاماتها الداخلية ممتازة و فرامل abs

و طبعا bmw لا غبار عليها بس لو حالتها وحشه هتتعب معاها قوي و مش اي حد بيشتغل فيها لازم واحد بتاع بي ام يعملك صيانتها و يصلحهالك
محمد بية نورت الموضوع الله يباركلك انا بردوا كنت بميل للبى ام ولما سالت على الباسات قالولى قطع غيارها غاليا نار ومش منتشرة عاوز اعرف اسعار قطع الغيار للبى ام وكمان عاوز اعرف اية المشاكل اللى فى الموديل دة يارب تفيدونى وشكرا على المشاركات
قديم 07-09-2009, 05:59 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ice_wolf مشاهدة المشاركة

محمد بية نورت الموضوع الله يباركلك انا بردوا كنت بميل للبى ام ولما سالت على الباسات قالولى قطع غيارها غاليا نار ومش منتشرة عاوز اعرف اسعار قطع الغيار للبى ام وكمان عاوز اعرف اية المشاكل اللى فى الموديل دة يارب تفيدونى وشكرا على المشاركات

الباسات قطع غيارها مش نار للدرجة بس غالية شوية قطع غيار عربية فخمة زي دي و لو اصلية هتبقي غاليه شوية بس برضه فيه حاجة العربية مش بتاكل قطع غيار يعني طلباتها مش كتير عربية بتستحمل فعلا و حاجتها موجودة مين اللي قال مش منتشرة ! عايز فوانيس موجود مساعدين موجود مقصات موجودة عايز نص كامل موجود ده حتي غطا اربة الميه بتاعتها بيتباع لوحده من غير الاربه عايز طقم دبرياج موجود برضه فلاترها بسيورها بسلوك البوجيهات بكل حاجتها موجودة

البي ام معنديش فكرة عن اسعار حاجتها لكن المعروف ان بي ام بعض 95 عفشتها المونيوم كلها

IBIZA