العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 03-03-2012, 12:37 PM
الصورة الرمزية azzat 55
azzat 55 azzat 55 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عزت
التخصص العملى: مدير شركة مقاولات متخصصة فى العزل الحرارى والمائى

azzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الستب واي ولا الافيو انا محتاااااااااااااااااااااا اااااااااااااااارة

ستيب واى اكيد عربية ممتازة واسعة من الداخل وعالية عن الارض وتوكيلها محترم

قديم 03-03-2012, 12:58 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الستب واي ولا الافيو انا محتاااااااااااااااااااااا اااااااااااااااارة

انا شايف بصراحه الافيو لان الستيب واي كعربيه افضل طبعا لكن مشاكلها تكمن ف قطع الغيار اللي بتكون غاليه جدااااا ده لو لقتيها اصلاااا وهتلاقيها بعد لف ودوران لحد ما تكرهي عيشتك لكن الافيو حاجتها عند البقال وببلاش كمان غير كده لما تيجي تبيعي العربيه بعد سنه او اتنين او حتي عشر سنين هتلاقي الرينو ما بتجيبش فلوس وزبونها قليل يعني هتتعبي علي ما تلاقي زبون يريحك منها لا وكمان هتبيعها برخص التراب فايه لازمه التعب ده الافيو عاليه وكويسه فيها بعض المشاكل التافهه وبتتحل ف التوكيل وقطع غيار وببلاش ولما تيجي تبيعيها هتلاقي بدل الواحد الف وهتبيعي بالمبلغ اللي انتي عاوزاه

فحرام تشتري عربيه ولما تيجي تبيعيها تلاقي سعرها اقل من العربيات اللي ف نفس السعر والموديل 20 الف انتي اولي بيهم

ومفيش اتنين يختلفوا ان الرينو قطع غيارها غاليه وسعر اعاده بيع وحش جداااااا لكن هي كثبات واوبشن محترمه جدااااااااا بس دايما الحلو ما بيكملش
قديم 03-03-2012, 01:14 PM
lolyta lolyta غير متواجد حالياً

lolyta will become famous soon enoughlolyta will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

انا شايف بصراحه الافيو لان الستيب واي كعربيه افضل طبعا لكن مشاكلها تكمن ف قطع الغيار اللي بتكون غاليه جدااااا ده لو لقتيها اصلاااا وهتلاقيها بعد لف ودوران لحد ما تكرهي عيشتك لكن الافيو حاجتها عند البقال وببلاش كمان غير كده لما تيجي تبيعي العربيه بعد سنه او اتنين او حتي عشر سنين هتلاقي الرينو ما بتجيبش فلوس وزبونها قليل يعني هتتعبي علي ما تلاقي زبون يريحك منها لا وكمان هتبيعها برخص التراب فايه لازمه التعب ده الافيو عاليه وكويسه فيها بعض المشاكل التافهه وبتتحل ف التوكيل وقطع غيار وببلاش ولما تيجي تبيعيها هتلاقي بدل الواحد الف وهتبيعي بالمبلغ اللي انتي عاوزاه

فحرام تشتري عربيه ولما تيجي تبيعيها تلاقي سعرها اقل من العربيات اللي ف نفس السعر والموديل 20 الف انتي اولي بيهم

ومفيش اتنين يختلفوا ان الرينو قطع غيارها غاليه وسعر اعاده بيع وحش جداااااا لكن هي كثبات واوبشن محترمه جدااااااااا بس دايما الحلو ما بيكملش
الف شكر على النصيحة
قديم 03-03-2012, 04:02 PM
lolyta lolyta غير متواجد حالياً

lolyta will become famous soon enoughlolyta will become famous soon enough

ياااااااااريت كل الي يبص على الموضوع يقولي رأيو بصراحة
قديم 03-03-2012, 05:54 PM
ali farouk ali farouk غير متواجد حالياً

ali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant futureali farouk has a brilliant future

الأفيو أنا ركبتها وكنت حاسس أن خامتها مش كويسة ( بلاستيك الطابلوه سيئ ) لكن لما ركبت السانديرو حسيت ان خامتها أحسن من الأفيو وكمان الأفيو ركبتها فى المصرية كانت كل حاجة فيها بتزيق أنا لو مكانك مش هجيب الأفيو خالص