العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 21-01-2010, 01:54 AM
attef1 attef1 غير متواجد حالياً

attef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant futureattef1 has a brilliant future
افتراضي رد: للأسف سعر الأبيزا الجديدة زاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

انا كمان ناوي اشترى
يا ريت لو كلنا نصبر لحد ما نشوف يمكن نقدر نضغط عليهم
وناخد بالسعر اللى يحترمنا و يرضينا
قديم 21-01-2010, 03:15 AM
الصورة الرمزية solidsnake
solidsnake solidsnake غير متواجد حالياً
من انا؟: علاء الدين المنصورى
التخصص العملى: جيوفيزيقى بشركة خدمات بترول ( بى جى اس )
هواياتي: تنس الطاولة

الموقع: القاهرة ( الحلمية الجديدة ) الجيزة ( حدائق اكتوبر )
solidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to beholdsolidsnake is a splendid one to behold

طب يا جماعة مش المفروض ان الاسعار دى نزلت علشان الاتفاقية بتاعة تخفيض الجمارك, طب لو كل توكيل عمل كده يبقى اكنك ي اابو زيد ما غزيت

لازم نرفع شعار خليها تصدى

شعبنا قامت قيامته، اى حد يهين كرامته نقل قيمته ونبقى كلنا ايد فى ايد
ام الدنيا بقت ابوها ، واللى يتطاول عليها ، جابه لنفسه و تانى نربيه من جديد
قديم 21-01-2010, 12:11 PM
sosofree sosofree غير متواجد حالياً

sosofree is on a distinguished road

انا كنت ناوى اشترى ابيزا 2010 بس بعد الحركه الزباله دى انا مش هشترى حتى لو رجع السعر القديم لازم يعمل عرض قوى برجع ثقه الناس بيه
علشان كده قمه الاستهتار بالمواطن المصرى انا اضمن منين انه كام يوم و يرفع اسعار قطع الغيار كمان
ولو فضل على كده يبقا الجراند بونتو و السيراتو احسن
كلنا لازم نرفع الشعار لحد ما التجار يبطلوا طمع ptmnlo123per111

خلوها تصدى

قديم 21-01-2010, 12:55 PM
MaXx MaXx غير متواجد حالياً

MaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond reputeMaXx has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wawoo مشاهدة المشاركة

,و لا يهمك يا ماكس ..طز فى سيات كلها لو معاملة التوكيل كدة ..

عموما هى مش مستاهلة ..تقيمتها كلها متواضعة فى تجارب المحترفين مقارنة بمنافستها ...و السنة دى حتنزل حجات اشد منها و اجمل بكتير ...اصبر بس و حتجد ما يسرك قريبا ...

بالسعر دة و من غير جنوط او اى اس بى حتى ....يشبعو بيها بقى
ايوة هو ده الكلام ,,, 125 الف طز في السيات لو معاملة الوكيل كده ,,, انا بجد كنت ناوي اجيبها بس كده خلاص تولع العربية بالوكيل بتاعتها ,,,

بس احقاقاً للحق العربية كويسة حتي لو تقييم المحترفين برا متواضع و اقول لحضرتك الفرق ,,, انا العربيات اللي عندنا تمنها اقل من 100 الف و حتي جزء من اللي فوق ال 100 الف كلها اداءها سئ بالنسبة لتقييم المحترفين نفسه ,,, من حيث الامان و الثبات و القدرة علي التسارع و السرعة القصوى الخ الخ ,,,

بس العربية نفسها كويسة ABS , EBD , TCS و 5 نجوم امان وشكلها شيك و اداءها كويس و ناقل الحركة موفر في البنزين بشكل قوي ,,, يعني في بلدنا هنا تبقي تحفة ,,, انما برا عادية

دول زي الخليج مثلا اداء السيفك بالنسبة ليهم عادي لانهم بيقدروا بسهولة يدفعوا فلوس و يجيبوا حاجات اقوي في الاداء ,,,

بس علي الرغم من كل ده تولع لو الوكيل بتاعها كده ,,,

فالعربية دي كانت من المتوسطة مش رخيصة و مش سعرها مولع ,,, بس بصراحة الوكيل كده عدي مرحلة الاستعباط لمرحلة الجشع

السيارة التي قيل انها قادمة ,,, لن تأتي ,,, ptmnlo123per111
[/CENTER]
قديم 22-01-2010, 03:54 AM
الصورة الرمزية SuMo
SuMo SuMo غير متواجد حالياً

مشرف قسم رياضة المحركات

SuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond repute

على فكرة يا ماكس انا كونت بتفرج عليها النهارده فى المعرض و بدون زعل كرهتها
والله العظيم تابلوه ال94 برقبتها
فوانيس خلفيه تصميمها سئ الى اقصى حد
و على فكرة انا بتكلم على ال 1600

www.darelhasanat.jeeran.com