العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 06-09-2010, 02:09 AM
remomeme remomeme غير متواجد حالياً
من انا؟: A girl love to drive fast
التخصص العملى: Multimedia Designer
هواياتي: Graphics, touring the archeological places and internet

remomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really nice
افتراضي رد: قبل أن تشتري اسبيرانزا - احذر!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم شاهين مشاهدة المشاركة

المشاركة دى بقالها سنتينن و صاحبها بقالة فترة كبيرة ما بيشاركش فى المنتدى .. للتوضيح فقط
ههههههههههه تعليق غريب جدا علي فكره طيب حضرتك زعلان ليه أوي كده ؟!!!

عموما انا بدخل علي مصر موتورز كل يوم تقريبا و بحب السايت ده جدا و حقيقي استفدت منه كتير بس يمكن مش بشارك كتير في كل اللي بقرأها عشان ما بحبش أفتي في اللي ما اعرفش فيه.

و كمان انا معلوماتي عن معظم السيارات ليست بالوفيره و خبرتي لا تسمح بأن انصح غيري أو اضيف معلومه جديده كل اللي بقدر اعمله ان كل اصحابي و عائلتي خلتهم يشتركوا في مصر موتورز عشان يستفيدوا زيي.

عموما انا رايي في العربيات الصيني هيفضل زي ما هوا ، و بعدين اختلاف الرأي لا يفسد للود قضيه ولا ايه ؟
و مرسي لوقتك

التعديل الأخير تم بواسطة remomeme ; 06-09-2010 الساعة 02:20 AM
قديم 10-09-2010, 04:55 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
مميز رد: قبل أن تشتري اسبيرانزا - احذر!

لا اهلا ولا سهلا لان كل واحد اتكلم عن العربيه كلام مش صحيح ربنا شايفه
انا مش هكتر فى الكلام انا عندى عربيه اسبرانزاA516 وعلى فكره اللونSKYGREY موديل 2008 والعربيه دلوقتى عامله 350 الف كيلو وزى الفل ولا الهوى وعلى فكره انا بيصف فى مطروح وباخد العربيه من طنطا لمطروح مره واحده والامبير 180 كيلو والعربيه قمه فى الثبات والمرونه مش زى عافنى الله الفيرنا بعد 120 زى متكون راكب مرجيحه واصوات العفشه بتروح بعد 2000 كيلو لان المساعدين مع السوست و التيش بيقبى لسه مطبعش مع بعضه وعموما اى عربيه متقدرش تشد معايا على الطريق لانى والحمد لله بسبق اى حد وبغير زيت موبيل 1 كل 10000 كيلو وبحط بنزين 92 وانا ادى للعربيه 100%من حيث العمليه والكماليات والتصميم وحسبى الله ونعم الوكيل وعموما انا عرضت الموضوع ولو كان فيه منعنى من دخول الموقع

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 10-09-2010, 05:13 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
عاجل رد: قبل أن تشتري اسبيرانزا - احذر!

وياريت مش كل من سمع يصدق ومش كل اللى تشوفه تصدقه وياريت
لــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــكـــــــــــــــ ــــــــــــــــل
من يريد محادثتى فى هذا الموضوع ان عندى الوقت الكافى لكى ارد عليه
وحسبى الله ونعم الوكيل فى كل واحد ظلم العربيه فى اى شى ء
مــــــــــــــــــــــــ حــــــــــــــــــــــــ ـــــمـــد الــــــــــــــــــــــق ــــــــــــــــاضـــــــ ــى
ولمزيد من المعلومات (الصحيحه) عن السياره يرجى التواصل عبر الايملات:

AMA.MIDO@YAHOO.COM
MIDO202020002000@YAHOO.CO M
TAYSHBAS3YSH@YAHOO.COM

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 12-09-2010, 08:00 AM
elmusafer elmusafer غير متواجد حالياً

elmusafer will become famous soon enough
رأى رد: قبل أن تشتري اسبيرانزا - احذر!

انا فعلاً مستغرب ليه لموضوع ده لسه مفتوح حتى الآن العربية ما شاء الله اثبتت وجودها ولا غبار عليها وفعلا ممتازه وسعرها معقول السيارات الأخرى سعرها مبالغ فيه جدا في دول أخرى سعرها عادي ورخيصه مثلا اللانسر في السعودية سعرها مثل سعر ِA5الشيري ال 516عندنا لكن مش عارف العربية دهليه الناس بيحاربوها ده اللاده التي لا اعتبرها اصلا سيارة لم تهاجم بهذا الشكل لإنها فعلا لم تسرق السوق ولكن لإن الأسبرانزا تفوقت كثر الكلام عليها انا مجربها والعربية معايا زي الفل والحمد لله وشكرا
قديم 12-09-2010, 01:09 PM
aymanay32 aymanay32 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن
التخصص العملى: 0119449863 موبايل رقم

aymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: قبل أن تشتري اسبيرانزا - احذر!

العربيات الصينى و البضاعة الصينى اللى بتتصدر لمصر جودتها اسؤ من اللى بتتصدر لدول العالم الاخرى
و زى ما تقول كدة ان المستوردين فى مصر بيجيبوا الحاجة التعبانة و البايظة و اللى فيها عيوب تصنيع و الحاجة ام ثلاثة مليم و الحاجة اللى هتترمى
و ينزلوهلنا فى مصر باسعار فلكية لتحقيق مكاسب خرافية

فمثلا سمعت عن المشكلة اللى فى البيجو الايرانى انها كانت بتولع لوحدها فى ايران لوجود عيب صناعة و ايران سحبت العربية من السوق و المستورد المصرى الذكى راح استوردهم كلهم و باعهم فى مصر باقبال من المصريين لانظير له و اتباعت كلها
المشكلة عندنا اننا كنا محرومين فى السوق و اول ما عنينا فتحت شوفنا العربيات دى و عشان السعر رخيص جيبا الرخيص

و الحكاية اشبه بواحد هيتجوز و راح يجيب غرفة النوم و استرخص فى السرير و جابه خشب صناديق رنجة و لما دخل ليلة الدخله السرير وقع و اتهد عليه بس التاجر كان هو الوحيد الكسبان فى الصفقة