العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 17-12-2009, 02:32 PM
Nomad Nomad غير متواجد حالياً

Nomad has a spectacular aura aboutNomad has a spectacular aura about
افتراضي رد: افضل سيارة فى فئة 150 الف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة @واحد من الناس@ مشاهدة المشاركة

مع إحترامي لك الأوكتافيا من دولة شقيقة ألمانية وليست ألمانيا نفسها
el octavia almaneyet el son3...ma3ada el sag howa el cheeky...we ma3a zalek sagha at7'an men el jetta wel passat...ana 3andy el 3rbeya we 3aref kwyessa tafaselha...ana shoft el octavia ama bete3mel 7awadeth betob2a 3amla ezay...msA el 3rbeya mateena gedan
we ba2aked ra2y en el civic 3arbeya 7elwa bas matokaransh be ay 7aga almany...law 7adretak mesh mesd2ny es2al ay 7ad tany

التعديل الأخير تم بواسطة Nomad ; 17-12-2009 الساعة 02:48 PM
قديم 17-12-2009, 04:20 PM
@واحد من الناس@ @واحد من الناس@ غير متواجد حالياً

@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute

عموما هيخ وجهات نظر بس أنا برضه الأوكتافيا كانت عند واحد صاحبي وعارف كويس هيه عملة إزاي والراجل اللي وضع الموضوع مش طالبها ضمن خياراته
قديم 17-12-2009, 04:59 PM
Nomad Nomad غير متواجد حالياً

Nomad has a spectacular aura aboutNomad has a spectacular aura about

2e2ra el rodood kolaha we 7adretak te3raf ana asdy eh...
قديم 17-12-2009, 06:33 PM
الصورة الرمزية waleed116
waleed116 waleed116 غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري ,,, وبحب بلدي
هواياتي: الاطلاع و الشطرنج

waleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud ofwaleed116 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة @واحد من الناس@ مشاهدة المشاركة

عموما هيخ وجهات نظر بس أنا برضه الأوكتافيا كانت عند واحد صاحبي وعارف كويس هيه عملة إزاي والراجل اللي وضع الموضوع مش طالبها ضمن خياراته
بالعكس ياصديقي .....

السياره فعلا ممتازه ... وتستاهل كل مليم يدفع فيه .... وعلي فكره مرغوبه في الخليج ... بس الوكيل مش مهتم بيها .... زي بعش الوكلاء في مصر الي مش مهتميين ببعض السيارات التانيه .

شكرا ...
قديم 17-12-2009, 07:28 PM
د. اشرف د. اشرف غير متواجد حالياً

د. اشرف is on a distinguished road

اخي العزيز
أنا أحب الهوندا جدا و لدي الان هوندا سي ر ف 2007 في السعودية و كان عندي قبلها اكورد 2004 و الهوندا احسن سياره في فئتها من حيث الموتور و الفتيس. و السيارة السيفيك انا ركبتها ايجار و هي ممتازه جدا و ماكينتها و الفتيس رياضي اكتر من الكورولا و الاوكتافيا. اما النيسان الصني و التيدا فافضل ان تقارنهم بالهيونداي. الفورد قطع غيارها نار و اعطالها كثيرة. وفي امريكا بيقولو علي الفورد FORD = Fixed Or Repaired Daily الاوبل و الاوكتافيا و الجولف برضه قطع غيارهم نار.

لكن...
رغم كل هذا انصحك باتويوتا حيث صيانتها في مصر افضل و قطع غيارها ارخص و بيعها اسهل و احسن. الهوندا عربية للدول المحترمة اللي شوارعها كويسة. لأن الهوندا واطية و رغم أن ده في كل العالم أحسن لأنه بيخلي العربية ثابته اكتر علي الطريق الا ان مصر مختلفة بسبب المطبات.

التويوتا خلقت لمصر زي البيجو ال 504 زمان. بالتوفيق.