العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ـــ*ــ هل ستشارك في الإستفتاء على الدستور وهل أنت موافق على دستور مصر 2014 ؟؟
سأشارك في الأستفتاء وأقول نعم للدستور 11 55.00%
سأشارك في الإستفتاء وأقول لا للدستور 0 0%
أنا مقاطع للإستفتاء 9 45.00%
المصوتون: 20. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 15-11-2013, 11:25 AM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all
افتراضي رد: القضاء المصري يحكم على طلاب الأزهر ب 17 سنة سجن بينما مهرجان البراءة للجميع مستمر مع أولاد الحرام

واللة يا استاذ تامر انت برنس
شوية صور معبرة احسن من 1000 كلمة
بس فين اللى يفتح مخة و يفهم - المشكلة لما تيجى تكلم واحد فيهم بيحسسك انة مظلوم و انة على حق
غريبة ان القاتل بقى مظلوم و اللى مع الحق بقى قاتل و بيساعد فية
انا نفسى كل واحد بيخرب فى البلد يتحبس - عارف هتلاقى الاخوان كلهم فى السجن هههههههههههههههه
كل دة علشان مرسى رد السجون- انا مش عارف لو كان عمل حاجة عدلة كانو عملو اية وش النحس دة
اهو بعد ما مشى الاجور هتتظبط و البورصة فى العالى و و مصر بقا يتعملها 1000 حساب بعد ماكان وكيل وزارة يستقبل ابن العبيطة دة و مخلى مصر صغيرة على ايدة
كفاية تفائل المصريين ان مصر هتبقى احسن
فى الاخر نقول يا ربنا يهديهم يا يتحبسو - بلاش الواحد يدعى عليهم علشان نوريهم فرق الاخلاق علشان هما معدومى الاخلاق و الضمير زى جماعتهم
و متزعلش نفسك يا استاذ تامر - علشان فى مقولة جميلة بتقول
الكلاب تعوى و القافلة تسيييييييييييييييير
قديم 15-11-2013, 01:34 PM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بيان رئيس جمهورية مصر العربية الرئيس مرسي بعد خطفه في الإنقلاب العسكري من السيسي The statement of the President of Egypt MORSI, after being kidnapped in the military coup of Sisi trait

السلام عليكم اخوانى المحترمين الاعضاء الكرام
وبصفة خاصة أ/تامر كوكو
صدقنى انا احترم حضرتك جدا واحترم اخوانى الكرام اعضاء المنتدى الكرام واعتقد انك تعلم اننى لا أؤيد سياسة د/مرسى والاخوان من زمااان يعنى انا مش محتاجة اقولك انى مش اخوان لانك تفضلت مشكورا قبل ذلك بدفع الاهانة عنى والرد على عضو اخوانى اهاننى فى موضوعى (مجرد فضفضة فى زمن الاخوان )
ولكنى يصعب عليه قوى ان اقرأ واتابع هذا المستوى فى النقاش الذى وصلنا له بعضنا البعض فى منتدانا المحترم
ويصعب عليه قوى انى ازعل من اخ كريم محترم مثلك
بلاش كل ما حد من الاخوان او المدافعين عنهم يعمل موضوع يعرض وجهه نظره او دفاعه عنهم او عن د/مرسى تنزل حضرتك فى الموضوع بكل هذه الكاريكاتيورات وخلافاها من شتائم فى الاخوان وجماعتهم لا تنكر عليهم حق من حقهم يعملوا مواضيع يدافعوا بها ويشكروا ويعرضوا وجهات نظرهم بلاش نعمل زى قنوات تليفزيونية كتيييير تنكر هذا وتحرمه عليهم وتحلل كل واى برنامج يشتم فى الاخوان ويمسح بيهم الارض وبلاش التعميم والشمول فكل فصيل او حزب او جماعه فيه الكويس وفيه الوحش
عندنا مواضيع كتيييير هنا بتشتم فيهم وتهزأ وقلنا دى حرية رأى وديمقراطية
فلماذا أخى الكريم نكيل بمكيالين وهذا لا يرضى ربنا ولا يرضى اى انسان محايد وغير منحاز لأى طرف
ارجوك ان تنأى بنفسك وتترفع عن هذا الاسلوب
فأنا اشعر بأن جميع أعضاء منتدانا المحترم ناس محترمه
المهندس أحمد صاحب الموضوع من حقه يحب د/مرسى ويدافع عنه
مش دى الديمقراطية فلا داعى ان نحجر على رأى أحد ونهاجم على طوووول الخط بهذا الشكل والاسلوب
خلى مواضيع الهجوم ورسوماتها فى مكانها لمن يريد ودى حرية
وخلى مواضيع الدفاع ايضا وكل انسان حر فى ما يقتنع به

جزاكم الله خيرا
اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه
اللهم ارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 15-11-2013, 02:22 PM
osama-am osama-am غير متواجد حالياً

osama-am is a name known to allosama-am is a name known to allosama-am is a name known to allosama-am is a name known to allosama-am is a name known to allosama-am is a name known to all
افتراضي رد: بيان رئيس جمهورية مصر العربية الرئيس مرسي بعد خطفه في الإنقلاب العسكري من السيسي The statement of the President of Egypt MORSI, after being kidnapped in the military coup of Sisi trait

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

التعديل الأخير تم بواسطة osama-am ; 15-11-2013 الساعة 02:32 PM
قديم 15-11-2013, 06:53 PM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: القضاء المصري يحكم على طلاب الأزهر ب 17 سنة سجن بينما مهرجان البراءة للجميع مستمر مع أولاد الحرام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة peter magdy مشاهدة المشاركة

واللة يا استاذ تامر انت برنس
شوية صور معبرة احسن من 1000 كلمة
بس فين اللى يفتح مخة و يفهم - المشكلة لما تيجى تكلم واحد فيهم بيحسسك انة مظلوم و انة على حق
غريبة ان القاتل بقى مظلوم و اللى مع الحق بقى قاتل و بيساعد فية
انا نفسى كل واحد بيخرب فى البلد يتحبس - عارف هتلاقى الاخوان كلهم فى السجن هههههههههههههههه
كل دة علشان مرسى رد السجون- انا مش عارف لو كان عمل حاجة عدلة كانو عملو اية وش النحس دة
اهو بعد ما مشى الاجور هتتظبط و البورصة فى العالى و و مصر بقا يتعملها 1000 حساب بعد ماكان وكيل وزارة يستقبل ابن العبيطة دة و مخلى مصر صغيرة على ايدة
كفاية تفائل المصريين ان مصر هتبقى احسن
فى الاخر نقول يا ربنا يهديهم يا يتحبسو - بلاش الواحد يدعى عليهم علشان نوريهم فرق الاخلاق علشان هما معدومى الاخلاق و الضمير زى جماعتهم
و متزعلش نفسك يا استاذ تامر - علشان فى مقولة جميلة بتقول
الكلاب تعوى و القافلة تسيييييييييييييييير
S LAM
قديم 15-11-2013, 07:38 PM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

طبعا يا بشمهندسه سلوي انتي عارفه انا بحترم حضرتك ازاي
وساعه موضوعك لوتفتكري من وسط المنتدي محدش وقف وصد الكلام الغير لائق غيري بمعني اني مبحبش الانحدار في المستوي الاخلاقي ورفع الالقاب في الحديث
ومشفتش شهامه ورجوله لكون حضرتك امرأه وحد يدافع حتي من باب الرجوله والنخوه رغم الاختلاف السياسي
وحضرتك زعلتي من المستوي الغير لائق في الحوار ومزعلتيش لما حد يكلمني ببرود واستفزاز وبدون القاب
علي الرغم ان لو حضرتك افتكرتي اول بدايه خناقه حضرتك كانت بسبب رفع الالقاب في توجيه الكلام لحضرتك وووقفت معاكي ضد اخواني وهم لسه في الحكم ركزي علي دي

والمنتدي اغلبه بينتقدني اني بعمل كده في ظل وجود موضوع التحايل الاخواني وكأني قبطي او اجنبي او كاره للاسلام مش عارف ليه
هو مينفعش اكون مسلم وموحد بالله وبكره حاجه اسمها جماعه الخونه المتأسلمين
و كونك غير مؤيده للاخوان وايضا غير راضيه عن طريقه خلع مرسي كما قرأت لحضرتك في موضوه ده برده شئ يرجعلك

ومشوفتش برده حضرتك علقتي علي المشاركه اللي مكتوبالي اني اعيط واشتكي ودبح والاونطه دي
ولا شوفت حضرتك علقتي ان في عضو مبيردش علي حد غيري انا بالاخص هنا وفي مواضيع تانيه ويمكن ده سبب عنادي
ولا شوفت حضرتك علقتي علي شتيمه المؤيدين للسيسي انهم من لاحسي البياده وشتامين ورداحين ولسانهم طويل

ليه بقي حضرتك علقتي علي كلامي بس
بس ده عادي انا مش عاوز حد يدافع عني ولا حد ينتقدني

ولكن اناراضي جدا عن فكرتي عن الاخوان كفصيل سياسي مجرم
وراضي جدا علي كميه الكاريكاتيرات بتاعتي لان ببساطه محدش يدخل في موضوع يطلعلي الاخوان ملايكه واحنا ندخل نشوف ونسكت ونصدق ولا حضرتك نسيتي لما الناس كانت بتموت في عهدهم ويقولك ايه اللي وداهم هناك ولا حضرتك نسيتي التخوين والتكفير لينا في عهد مرسي والخروج علي الحاكم حرام
نسينتي يا بشمهندسه انا منسيتش دم الناس اللي ماتت ولا هنسي حقهم وحق بلدي عليا
يبقي هو معارض وانا مؤيد
انا انزل فضايحهم وهو ينزل فضايح النظام ده عادي
واللي عاوز يدخل ينزل في موضوع التحايل الاخواني كلام معارض للنظام الحالي وثوره 30 يونيو هو حر يدخل وبالفعل حصل وبقي في كاريكاتير وتعليقات مضاده للموضوع ومحدش اتكلم
بس للاسف عشان هم فضايحهم اكتر خلتهم علاطول في موضع الرأفه وكمان مهما عمل النظام الحالي مش هيجيب ربع مصايبهم يبقي انا اقول اللي عاوزه واكتب كاريكاتير وهو كمان يكتب كاريكاتير ولو لاحظتي يا بشمهندسه سلوي انا مبتكلمش بلساني لا كله فكاهه
يبقي ليه اسكت عشان الموضوع يبقي ليهم لوحدهم هو مينفعش يعرض وجهه نظره وانا اقول وجهه نظري وللقارئ والمتصفح معرفه من الاسوء

التعديل الأخير تم بواسطة tamer.koko ; 15-11-2013 الساعة 08:02 PM

الكلمات الدليلية
17 سنة, مصر, الأزهر, الصعيد, بحري, تصويت, تزوير, تفجير, خائن, رئاسة, شحن, عسكر, فلول, إخوان, إيقاف, إرهاب, إستفتاء, إنتخاب, إنتخابات, طلب شراء سيارة