العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل لو زوجتك او اختك او بنتك اخبرتك برغبتها فى النزول للمظاهرات الآن ما هو ردك و لماذا
نعم اوافقها على النزول 5 9.26%
لا لن اوافقها و امنعها من النزول 49 90.74%
المصوتون: 54. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 21-12-2011, 02:43 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: لو زوجتك او اختك او بنتك طلبت الخروج فى مظاهرات اليومين دول

يا حاج اشرف انتا عارف معزتك عندي عامله ازاي وعمري ما هقبل ان عضو يزعل من عضو اخر في المنتدي وانا بعتبركم كلكم اخواتي وكلكم علي راسي من فوق بس انا مش عايز يبقي في احتقان بينا او اي شوائب تعكر صفونا وبعدين بقا انا ان شاء الله هقفلكم القسم ده خالص ومش بعيد اقفل المنتدي كله ونسيب قسم الاستراحه بس هههههههههههه
قديم 21-12-2011, 03:37 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

ايوه عشان كلنا نستريح - يا عم يعني انت سيبت الكلام كله وجيت علي الناس اللي بتتعارك وبترد عليهم - فية رد اكتب بالدموع والدم ولا حد بصله هو انتوا فاكرين الكلام دا بيتكتب بالساهل - دي عصارة افكار وسهر ليالي لحد ما الواحد بيدلق الكلمتين علي المنتدي

http://www.masrmotors.com/vb/showthr...=74493&page=16

حد يقولي ايه رايه في التقسيمة دي يالعدل كده ولا حد عايز ياخد حته كمان

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 21-12-2011, 04:22 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

جايز الراجل الطيب دا يوصل حاجة

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 21-12-2011, 04:38 PM
الصورة الرمزية noor a.s
noor a.s noor a.s غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرية - مسلمة - You can win life by all means, if you simply avoid two things in your life... Compa
التخصص العملى: اعمال إدارية
هواياتي: القراءة - الصداقة

noor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud ofnoor a.s has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

بعيدا عن جو التهريج اللي شمل الموضوع

هذا السؤال في الاصل هو احد اهداف طنطاوي و مجلس السمكرية من الاصل و هو حجب العنصر النسائي و الذي يمثل 40% من الثوار و المثقفين على الاقل عن طريق التعدي عليهم بصورة ابشع حتى من التعدي على الرجال و ذلك لاثارة حفيظة الاسر و الشعب المصري المحافظ و بهذا القضاء على 40% من القوة الباقية من الثورة بعد ان قضوا على 60% من القوة المتمثلة في الاسلاميين عبر القاء عضمة مجلس الشعب لهم و هما مش واخدين بالهم ان مجلس الشعب يمكن حله في كلمه!!! و يبقوا يوروني حيعملوا ايه ساعتها لاني برغم من توجهي الاسلامي اللا انني للاسف باعترف ان الاسلاميين جبناء حتى النخاع.. و ساعة ما حينزل الضرب عليهم لواحدهم مش حيصبروا و يثابروا بل حينسحبوا في صمت و يعودوا الى الظل من جديد و يستنوا ثورة جديدة بعد 50 او 80 سنة علشان يخربوها تاني بجهلهم و غباءهم السياسي..

ردا على السؤال و لكي اكون صادق لن اسمح لاي من اسرتي من السيدات بالنزول امام ضباط و جنود جيش لا يمتلكوا اي نخوة او عزة او اخلاق يمكن ان يوصف بها المسلمين او العرب او حتى الرجال بل ولا يمتلكون ما يمتلكه اشباه الرجال من الغربيين الذين نسخر منهم...

و لكن اي فتاه او سيده تتطوع للنزول اقسم بالله انها ارجل مني و من كل رجال الجيش بقاداتهم
الله ينور عليك والله انا اعرف دكاترة جامعة بنات عائلات نحترمة جدا بتنزل التحرير مش شرط تبات هناك يعنى
قديم 21-12-2011, 06:10 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

استهدوا بالله يا جماعه....
اولا انا كان رايي في الموضوع اني هامنع زرجتي او والدتي وده يا ا. وائل ويا مدام سلوي مش معناه ان السيدات اللي ظهروا في الثوره ومازلوا مش محترمين ولكن كل واحد عنده فكره ولكن اغلبنا بني فكره ان تلك الفتيات مش محترمين لظهورهم في خيام المبيت في الميدان مع الشباب ...
صلوا علي النبي وقوموا اتوضوا واسبغوا الوضوء وصلوا المغرب عشان نطرد شيطان الفتن اللي بيحاول يظهر...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*