العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 10-09-2010, 04:54 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أدب الرحلات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

احمد صيام

للأسف بقى فيه ناس كتير بالوضع ده ولو جيت تقوله انت كده بتعك في الكلام يقولك هو انا سبيت الدين ده انا بقول كذا وهو مش معترف خالص ان ده سب دي او بداية سب الدين
ولو تذكر موقف الوزير المحترم السنة اللي فاتت لما قال كلمة زي دي واتمسكت عليه ذله لفترة
وكان فيه تحليل من علماء الله مكنش ليها اي تفسير اوقصد للأساءة
التفسير الوحيد المنطقي هو ان مفرداته اللغوية كده مينفعش تتغير او صعب تتغير حتى لو بقى سكرتير عام الامم المتحدة هتفضل معاه المفردات دي

لكن السؤال المهم قوي هنا
ايه قصة السيييييييييييييييييف

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 10-09-2010, 05:08 AM
الصورة الرمزية sad-bird

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

حسين الشوبكى( 1 )
احد التجار الكبار فى المنيا ولو دخلت عنده المحل لايمكن تقول المحل ده بـيـبـيـع بتلاتة تعريفة

حسيـن الشـوبكى (2 )
مسك كم البدلة جااااااامد وهمس ف ودنى اعمل معروف متمشيش حتى على الاقل لو جات المدام تبقى انت هنا تلحقنى
مااااشى ياعم
لكن دى بصراحة اختصرت السكة
وبـبص لقيت مراتـه مع واحد حلو كده من العيال اللى طول النهار مقضيـيـنها طول النهار فى الجيم طوله مثلا 10 متر وعرضه يـيجى 15 حاجة كده تقفل ميدان التحرير اسبوع
ايه ده ياعم ومين اللى معاها ده
اخوها
يعنى مش مأجراه ؟؟؟
لا
يعنى هيضرب بحرقة ؟؟؟؟؟؟
اه
طب سلام انا مسافر مصر
ارجع ياجبان
وانا ماشى صوت من بعيد
الحقنى ياخااااالد ..............الحقنى ياخاااااااااالد
ياخاااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااالد

هههههههههههههههههههههه
ايه الحكاية فيه كام موضوع كده بتخلع من الناس وبتبيعهم وسيبتهم ياخدو نصيبهم لوحدهم
مش عادتك يعني العرق الصعيدي ميشتغلش
ههههههههههههههههههههه
بس حلو ال 10 متر في 15 بيجوا منين علشان عاوز اشتري واحد

فكرتني بيوم خالي ما اتجوز التانية
كنت انا اللي فارش شقته بايدي وانا اللي مستقبل اهل عروسته التانية وبعد كام شهر لما مراته الاولى عرفت انهارت وراح كل التماسك والهدوء والاتيكيت وبقى صراع الوحوش وانا علشان امتص الغضب واعمل فصل قوات
انا الوحيد اللي معايا نسخ مفاتيح البيت كلها باب باب وشقة شقة ودي كانت في بيت والتانية في بيت تاني
وخلعت بالمفاتيح وهربت على برة ............. يدوروا عليا بقى
التانية محبوسة جوه في البيت وخايفة
لا مش خايفة
دي مرعوبة
والاولى واخواتها واقفين على باب الشارع وخالي وخالتي والحاجة يهدوا فيهم علشان يدخلو البيت عندنا لما الامور تهدي
وانا محدش يعرفلي طريق جره
زوغااااااااااااااااااااان
ههههههههههههههه

بس اخدت المفاتيح معايا كلهاااااااااااا

في التالته بقى انا كان معايا توكيل الزواج منه
وفي الرابعة كنت انا الوحيد اللي عارف وجهته على فين
وبعد توفاه الله وعلى زمته اثنين بس
خسارة

فينك يا اللي في بالي تيجي تسمع
ههههههههههههههههه

قديم 10-09-2010, 05:12 AM
الصورة الرمزية sad-bird

أبو ضـيـف
للأسف الضرب تحت الحزام كتير بقى من سمات التجارة الحديثة
ومش التجارة بس ده في كل شغل وكل حاجة بتحصل
وانا اكتر من مرة ادبس في مشكلة بالموضوع ده واضطر اني اقدم استقالتي من المكان اللي بشتغل فيه علشان محدش يقول ان فلان انضرب بسبب محمد
لغايه ما هيجي يوم ملاقيش ماكن استقيل منه
ابقى استقيل من الدنيا بقى
هههههههههههههه

قديم 10-09-2010, 05:13 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

قصة سيف والد احمد صيام
اعمل ايه حبيبى ساد بيرد (محمد على ) دخلنا فى موضوع السيف بتاع احمد صيام نقوله بسرعة رغم ان ملوش علاقة بالموضوع
بقى ياسيدى والد احمد صيام كان بيخدم فى الجيش المصرى فى السودان ايام الملك وكان وقتها اسمه ملك مصر والسودان وكانت السودان ومصر دولة واحدة (مش دلوقت عايزين يقسمو مصردولتين والسودان 3 دول )
المهم
صاحبنا ابلى بلاء حسنا فى الجيش هناك وكانو السودانيين معجبين بيه لانه اسمرانى وابن نكتة وكان طول الليل لاممهم حواليه
وف يوم كان تقريبا احد قادة القبائل السودانيين بيتمشى بالليل ومعاه صاحبنا
وحصل ان واحد حاول يتهجم عليه ويقتله وصاحبنا ببندقيته راح ضارب عليه نار موتـه
وقائد القبيلة شالهاله
وعزمه عنده وعمل وليمة كبيرة واهدى له سيف من الذهب الخالص ومكتوب عليه من قبيلة كذا الى فلان الفلانى بطل من ابطال مصر العظمى
وطبعا صاحبنا استأذن قائد الكتيبة اللى هو فيها علشان ياخد السيف وقائد الكتيبة وافـق
وفى مطار القاهرة مسكو السيف وقبضو على صاحبنا ويحاول يشرح الحكاية
مش عايزين يفهمو واتصلو بمكتب الوزير والموضوع خلص والسيف خرج
آدى ياعم قصة السيف
طبعا كان فيها اكتر من حوالى 75 دين مش 65 زى م انا قلت
قديم 10-09-2010, 05:20 AM
الصورة الرمزية sad-bird

انت فين ياعمرو بقالك اسبوع مختفي ليه
لعل المانع خير