العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 05-11-2011, 08:14 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute
افتراضي رد: المختصر المفيد في الإلانترا الجديد

: 06A7D5~132::0 6A7D5~132::06 A7D5~132::06A 7D5~132::06A7 D5~132::06A7D 5~132::06A7D5 ~132::06A7D5~ 132:

قديم 05-11-2011, 03:53 PM
abdulkhaleq abdulkhaleq غير متواجد حالياً

abdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد باشا مشاهدة المشاركة

الالنترا الجديده مش فاشله وانا عامل بيها 8000 كيلو لغايه دلوقتي ..صحيح الفولي لودد غاليه اوفر فعلا ... بس بقيت الفئات بتاعتها سعرها ماشي مع السوق

انا هتكلم علي الفئه بتاعتي سعرها ساعه ما جبتها 128.5 نشيل منهم ال 60 بتوع القرطسه الي حضرتك بتتكلم عليها بقت ب 68.5 نشيل النص جمرك يبقا سعرها تقريبا بقا 34.250
مع ان سعرها في السعوديه نقول 55 الف ريال ونضرب في فرق العمله يبقا تمنها حوالي 82 الف جنيه
مش عارف بصراحه حضرتك جبت ال 60 الف بتوع القرطسه دول منين

اللعبه الي ب 160 الف فيها 2 ايرباج مش واحدة... ياريت تشوف مين الي قرطس حضرتك وقالك الكلام ده

العربيه موديل 2012 ورقها بتاع الجمارك 2012 و ترخيص المرور 2012 نسميها احنا 2011 ليه يعني ؟؟؟
الإلانترا الجديده فاشله وفاضيه ومافيهاش أي حاجه ده أولا
ثانيا أنا مايهمنيش مين راكبها سواء كنت انت او غيرك انا اصلا في اول الموضوع بقول واحد صاحبي عايز يجيبها
ثالثا ماتكلمنيش على سعر اللي موجوده في السعوديه عشان بتاعة السعوديه دي حضرتك مش هتشوفها في مصر أصلا وبالتأكيد مش زي اللي معاك
رابعا اللعبه اللي ب 160 ألف فيها ايرباج واحده وده كلام كل بتوع المعارض اللي دخلناها, فكل اللي اشتروها اتقرطسوا ليه بقى ؟؟ عشان العربيات اللي في نفس السعر وانظف مليون مره خامات وكماليات وأمان فيهم 6 وأحيانا 8 وانزل شوف ال c4 الجديده مثلا
خامسا موديل 2015 ياسيدي بس كده ؟ انت تؤمر
وكل سنه وانت طيب والف مبروك عليك العربيه وربنا يكفيك شر الطريق ان شاء الله
قديم 05-11-2011, 05:01 PM
star over star over غير متواجد حالياً

star over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura about

معلش توضيح صغير .. العربية اللي نازلة في السعودية موتورها مش GDI .. موتورها زي اللي عندنا
وبرضه الحوادث دي قدر والعربية فيها 2 ايرباج و ABS وفي الاول والاخر انت بتطلع سليم والعربية بيطلع عين امها سواء كان نوع العربية .. حتى ولو حادثة عادية .. شوف ال C4 هتدفع كام في تصليحها والالنترا هتدفع كام في تصليحها
قديم 05-11-2011, 06:16 PM
abdulkhaleq abdulkhaleq غير متواجد حالياً

abdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة star over مشاهدة المشاركة

معلش توضيح صغير .. العربية اللي نازلة في السعودية موتورها مش GDI .. موتورها زي اللي عندنا
وبرضه الحوادث دي قدر والعربية فيها 2 ايرباج و ABS وفي الاول والاخر انت بتطلع سليم والعربية بيطلع عين امها سواء كان نوع العربية .. حتى ولو حادثة عادية .. شوف ال C4 هتدفع كام في تصليحها والالنترا هتدفع كام في تصليحها
مين قال الكلام ده ؟ في السعوديه والخليج عموما
العربيه GDI 1800 cc و 6 ايرباج لل FULLY LOADED
وفيها esp
بلوتوث وكاميرا خلفيه تعرض عالمرايه
شاشه ملاحه كامله
بصمه
شاشة معلومات كامله
مكيف auto ب climate zone control
طبعا انا عرضت مواصفات هناك بما اننا اتكلمنا وقارنا بالخليج يعني
وبمناسبة الالانترا هدفع كام في تصليحها ممكن تقوللي اسعارالفوانيس في غبور كام ؟؟
وبعدين انا برضه مش هضحي بالكماليات والرفاهيه والنضافه والثبات و..و.. على أمل اني عايش مستني الحادثه تحصل
الا اذا كنت حضرتك بتعمل حادثه في الاسبوع
قديم 05-11-2011, 07:27 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdulkhaleq مشاهدة المشاركة

مين قال الكلام ده ؟ في السعوديه والخليج عموما
العربيه GDI 1800 cc و 6 ايرباج لل FULLY LOADED
وفيها esp
بلوتوث وكاميرا خلفيه تعرض عالمرايه
شاشه ملاحه كامله
بصمه
شاشة معلومات كامله
مكيف auto ب climate zone control
طبعا انا عرضت مواصفات هناك بما اننا اتكلمنا وقارنا بالخليج يعني
وبمناسبة الالانترا هدفع كام في تصليحها ممكن تقوللي اسعارالفوانيس في غبور كام ؟؟
وبعدين انا برضه مش هضحي بالكماليات والرفاهيه والنضافه والثبات و..و.. على أمل اني عايش مستني الحادثه تحصل
الا اذا كنت حضرتك بتعمل حادثه في الاسبوع
بس فعلا اللى بتنزل فى السعودية موش GDI